[mod_rewrite/SEO] Is een 301 redirect goed voor SEO?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
Hallo,

Ik heb een site waarbij ik op een gegeven moment nieuwe links heb gemaakt mbv mod_rewrite. Zo was mijn oude link /tekst.php?tekst_id=123 en mijn nieuwe /auteur/123-titel/

Als je nu de oude intypt dan krijg je zowiezo de juiste content te zien maar bleef de uri nog steeds dezelfde (de oude). Nu heb ik het zo gefixt dat de uri ook veranderd naar de nieuwe uri als je de oude intypt. Mijn vraag is; maakt dit ook maar iets uit voor de SEO?

Ik had zelf zo'n theorie dat het goed voor SEO zou zijn als ik de oude links mbv een 301 zou redirecten naar de nieuwe. Is dit zo of praat ik hier totale kul? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Neem eens een kijkje in [SEO] Tips & Trucs

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
Dat heb ik gedaan en ik heb ook op google gezocht en allerlei artikelen gelezen. Ik kom echter nergens mijn specifieke vraag tegen.
Zodoende dat ik hem hier maar eens stel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Als je daar al gekeken had, stel je vraag dan ook in dat topic :?

Maar goed, een 301 redirect is goed. De oude url zal dan als het goed is verdwijnen uit Google, ervanuitgaande dat je die URL's natuurlijk ook niet meer actief gebruikt.

Overigens kom ik de code '301' een stuk of 10 keer tegen in het bovengenoemde topic en zelfs Google geeft me bij elke hit aan dat het de beste redirect manier is voor SEO.

Nu we toch aan het zeiken zijn, het is sowieso, niet zowiezo.

[ Voor 90% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2008 10:04 ]