Toon posts:

Mordaunt short + scandyna micropods

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond tweakers,

Ik heb mezelf pas geleden verwend met nieuwe front speakers en een center speaker. Het gaat om de mordaunt short 906i en als center de 905i. Heel behoorlijke middenklassers dus (voor op een slaapkamer), de fronts die ik had doen nu dienst als surrounds.

Maar de surrounds zijn hele lompe slechte en lelijke speakers, echt jaren 90 style. Nu wil ik deze gaan vervangen door de "Mircopods van scandyna". Ik vind ze er heel mooi uitzien, lekker compact, en echt 'design'. De witte passen ook perfect bij mijn zwarte mordaunt shorts (google er maar eens op).

Ik heb heel wat reviews afgezocht, en over het algemeen worden de speakers als zeer goed beschouwd. Maar in deze reviews worden de speakers als afzonderlijk getest, en dus niet als surrounds. Ik weet dat ze geen 10 Hz gaan halen, maar daarvoor is mijn sub, ze moeten gewoon een realistisch beeld geven van wat er zich achter mij afspeelt.

Ik zou graag willen weten hoe jullie hier tegen aan kijken? Hier op 'Audio en HiFi' hangen heel wat echte audio fanaten rond die behoorlijk wat verstand hebben van verschillende speakers en opstellingen. Dus mijn vraag luid: Ga ik hier een beetje behoorlijk geluid uit persen? Of ga ik hier ontzettende spijt van krijgen?

Alvast hartelijk bedankt :) .

PS: Luisteren gaat moeilijk in mijn geval, de winkels die de pods leveren hebben vaak geen mordaunt short..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 15:30 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
Ik heb zelf een stel Micropods in de slaapkamer. Ik ben zeer tevreden over het geluid, maar ik betwijfel n beetje of ze hard genoeg kunnen in de woonkamer. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw woonkamer is. En zoals je al zegt... 10 Hz halen ze zeker niet.. Ik heb ze nagemeten, ze gaan tot ongeveer 100 Hz (de specs zeggen 65, maar dat halen ze dus niet).
Nu is de surroundspeaker ook niet de meest kritische speaker in de surroundset.

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 28-10-2008 09:38 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:37:
Ik heb zelf een stel Micropods in de slaapkamer. Ik ben zeer tevreden over het geluid, maar ik betwijfel n beetje of ze hard genoeg kunnen in de woonkamer. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw woonkamer is. En zoals je al zegt... 10 Hz halen ze zeker niet.. Ik heb ze nagemeten, ze gaan tot ongeveer 100 Hz (de specs zeggen 65, maar dat halen ze dus niet).
Nu is de surroundspeaker ook niet de meest kritische speaker in de surroundset.
Ik heb mezelf pas geleden verwend met nieuwe front speakers en een center speaker. Het gaat om de mordaunt short 906i en als center de 905i. Heel behoorlijke middenklassers dus (voor op een slaapkamer), de fronts die ik had doen nu dienst als surrounds.
De set staat op mijn slaapkamer, ik ben pas 17 dus een woonkamer heb ik jammer genoeg nog niet tot mijn beschikking :P . Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor de informatie, ik heb mijn receiver nu ook zo ingesteld dat de main speakers tot 100Hz gaan, dus de informatie betreft de 100Hz was heel nuttig :)

Zijn er nog meer mensen die hun mening over de combinatie willen posten? Je hoeft niet perse gebruiks ervaring te hebben, maar wat verwacht je?

Verwijderd

Topicstarter
bescheiden schopje :>

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

TdV

Ik heb een setje op mijn studeerkamer staan in stereoopstelling. Ik denk dat je niets tekort komt als je deze als surround luidsprekers gebruikt. Zelf heb ik altijd wel de voorkeur om bij surround de speakers uit dezelfde merk/serie te combineren ivm de klankkleur.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 13:12

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:41:
[...]

[...]

De set staat op mijn slaapkamer, ik ben pas 17 dus een woonkamer heb ik jammer genoeg nog niet tot mijn beschikking :P . Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor de informatie, ik heb mijn receiver nu ook zo ingesteld dat de main speakers tot 100Hz gaan, dus de informatie betreft de 100Hz was heel nuttig :)

Zijn er nog meer mensen die hun mening over de combinatie willen posten? Je hoeft niet perse gebruiks ervaring te hebben, maar wat verwacht je?
sorry maar dan doe je die arme MS 906i's flink tekort. ik heb ze hier ook staan en ze staan gewoon op full bandwith met de subwoofer pas van af 80 hz. en het is een wereld van verschil qua klankbeeld ;). als de bass niet goed / zuiver / egaal er uit komt is de versterker te licht (dit heb ik zelf de harde manier ondervonden)

mare ondertussen zou ik gewoon 2x de MS 902i er bij pakken die micropods zijn leuk maar ik denk niet dat ze het zelfde volume + kick kunnen leveren als de MS.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Heel verschillende reacties? Ben benieuwd naar meer tips, aanrades, inzichten :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 13:12

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:10:
Heel verschillende reacties? Ben benieuwd naar meer tips, aanrades, inzichten :)
ga eens luisteren / vergelijken en heb je mijn tips ook gelezen met betrekking tot de afgestelde Freq's ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik sta ook op het punt om (iig twee) speakers te vervangen voor de micropod, simpelweg door het feit dat mijn huidige surrounds (Monitor Audio) vloerstaanders zijn, in mijn nieuwe woning zijn ze te groot.

Mocht ik ze eerder hebben dan jij, dan zal ik ze eens testen en mijn ervaringen hier delen. Mijn woonkamer is trouwens ongeveer 35 m2 groot/klein.

Mochten ze bevallen (qua klank) dan gaan ook de 2 fronts in de verkoop, en dan komen er 2 minipods voor in de plaats. Maar eerst maar eens kijken of ze bevallen.

Keep you posted.

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-02 16:28
even totaal offtopic:

Je hebt ongeveer de set die ik ook wil gaan kopen, ook voor op de slaapkamer :P.

Wat ik me nou afvraag: Heb je er ook een subwoofer bij of alleen de 906i + 905i? Als het alleen om de 906i en 905i gaat, is dat genoeg om lekker films te kijken waar de sub veel gebruikt word?

Zelf wil ik de 906i + 905i combineren met de 902i. Zodat je toch zelfde merk bij elkaar houd en ook dus de zelfde klank behoud.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:40:
Ik sta ook op het punt om (iig twee) speakers te vervangen voor de micropod, simpelweg door het feit dat mijn huidige surrounds (Monitor Audio) vloerstaanders zijn, in mijn nieuwe woning zijn ze te groot.

Mocht ik ze eerder hebben dan jij, dan zal ik ze eens testen en mijn ervaringen hier delen. Mijn woonkamer is trouwens ongeveer 35 m2 groot/klein.

Mochten ze bevallen (qua klank) dan gaan ook de 2 fronts in de verkoop, en dan komen er 2 minipods voor in de plaats. Maar eerst maar eens kijken of ze bevallen.

Keep you posted.
Oke hartstikke leuk! Bij mij precies hetzelfde probleem, ik heb gewoonweg te weinig plaats voor 30 centimeter diepe speakers en dat nog zonder ophanging. De mircropods lijken me ideaal als surround, ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Ik heb ze overigens nog niet, Call of duty world at war, merk kleding, nieuw bed allemaal dure dingen die toch eventjes voor gaan, maar ik overweeg ze dus nog steeds :)

PS: Ik ben wel benieuwd waar je ze gaat halen? Bij E-shop misschien? Want door leveren ze ook het ophang syteem, 55 euro per paar geloof ik en 79 euro per speaker, niet duur dus.
Shikaka schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:57:
even totaal offtopic:

Je hebt ongeveer de set die ik ook wil gaan kopen, ook voor op de slaapkamer :P.

Wat ik me nou afvraag: Heb je er ook een subwoofer bij of alleen de 906i + 905i? Als het alleen om de 906i en 905i gaat, is dat genoeg om lekker films te kijken waar de sub veel gebruikt word?

Zelf wil ik de 906i + 905i combineren met de 902i. Zodat je toch zelfde merk bij elkaar houd en ook dus de zelfde klank behoud.
Voor muziek geven de 906i's meer dan voldoende bass, maar voor films vind ik ze eigenlijk iets te mager. Ik heb nu grote achterspeakers met een 25cm woofer. Deze vangen de sub eigenlijk op, alleen is de overige geluidskwaliteit bagger, en ik kom qua opstelling niet uit :P Maar om even concreet antwoord te geven op je vraag: Nee, de 906i's en de 905i produceren (in mijn optiek) onvoldoende bass in films.

PS: Nu niet denken dat ze helemaal geen bas produceren he, want ik stond werkelijk versteld van de bass bij muziek! Heerlijk strak, en lichtelijk volbaar wanneer het nodig is. Maar je trilt niet weg van je bed/stoel/bank, en dat is eigenlijk wat er moet gebeuren bij flims.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 03:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 03:19:
[...]

Oke hartstikke leuk! Bij mij precies hetzelfde probleem, ik heb gewoonweg te weinig plaats voor 30 centimeter diepe speakers en dat nog zonder ophanging. De mircropods lijken me ideaal als surround, ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Ik heb ze overigens nog niet, Call of duty world at war, merk kleding, nieuw bed allemaal dure dingen die toch eventjes voor gaan, maar ik overweeg ze dus nog steeds :)

PS: Ik ben wel benieuwd waar je ze gaat halen? Bij E-shop misschien? Want door leveren ze ook het ophang syteem, 55 euro per paar geloof ik en 79 euro per speaker, niet duur dus.

[...]

Voor muziek geven de 906i's meer dan voldoende bass, maar voor films vind ik ze eigenlijk iets te mager. Ik heb nu grote achterspeakers met een 25cm woofer. Deze vangen de sub eigenlijk op, alleen is de overige geluidskwaliteit bagger, en ik kom qua opstelling niet uit :P Maar om even concreet antwoord te geven op je vraag: Nee, de 906i's en de 905i produceren (in mijn optiek) onvoldoende bass in films.

PS: Nu niet denken dat ze helemaal geen bas produceren he, want ik stond werkelijk versteld van de bass bij muziek! Heerlijk strak, en lichtelijk volbaar wanneer het nodig is. Maar je trilt niet weg van je bed/stoel/bank, en dat is eigenlijk wat er moet gebeuren bij flims.
Ik ga ze idd bestellen bij een webshop, dat risico neem ik voor het relatief geringe bedrag wel. Ze zijn 89euro per stuk en idd 55euro voor de ophanging (per 2).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:43:
[...]

Ik ga ze idd bestellen bij een webshop, dat risico neem ik voor het relatief geringe bedrag wel. Ze zijn 89euro per stuk en idd 55euro voor de ophanging (per 2).
Hee riesjdabietsj, zijn de micropods ondertussen al aangeschaft? Ik ben nog steeds benieuwd naa rje bevindingen :) en een foto van het ophang systeem zou ook welkom zijn.

groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:43:
[...]

Hee riesjdabietsj, zijn de micropods ondertussen al aangeschaft? Ik ben nog steeds benieuwd naa rje bevindingen :) en een foto van het ophang systeem zou ook welkom zijn.

groeten
Ze zijn nog niet besteld. Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn huidige set zondag naar een nieuwe eigenaar, en dan ga ik ze meteen bestellen (4x micropod achter, 2 x minipod voor en de cinepod center) uiteraard zal ik hier meteen even posten, maar het zal nog wel een aantal weekjes duren :)

keep you posted!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
als je bass mist moet je je speakers denk ik niet laten ophouden bij 100hz, want de film bass begint daar onder pas?

Verwijderd

2 x micropod alvast besteld :)

En idd, er valt nog genoeg te beleven onder de 100Hz, de Sub zal daar voor mij strakjes het meeste werk gaan doen. Zal een hoop "mid" missen maar daar kan ik mee leven!

Verwijderd

Topicstarter
K0L3N schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:45:
als je bass mist moet je je speakers denk ik niet laten ophouden bij 100hz, want de film bass begint daar onder pas?
Ik heb de spec's van de speakers opgezocht, en daar staat dat ze tot 60 Hz gaan geloof ik. Dit heb ik ingesteld, maar ik hoor geen significante verbetering. In films wil je de bass voelen, en daar heb je gewoon grotere conussen voor nodig. Lees: Subwoofer

Ik ben benieuwd riesjdabietsj! :>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 18:42 ]

Verwijderd

En inmiddels is de "oude" set verkocht!

Ook de minipods zijn nu besteld (verwachte levertijd 2-14 dagen) en de cinepod moet nog even wachten tot na de feestdagen. Wat een dure maand is het toch.

Nu is het wachten op de micropods......... die zouden op voorraad moeten zijn maar heb nog geen update van de webshop ontvangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:06:
En inmiddels is de "oude" set verkocht!

Ook de minipods zijn nu besteld (verwachte levertijd 2-14 dagen) en de cinepod moet nog even wachten tot na de feestdagen. Wat een dure maand is het toch.

Nu is het wachten op de micropods......... die zouden op voorraad moeten zijn maar heb nog geen update van de webshop ontvangen :)
Ik weet niet hoe oud je/u bent? Maar misschien heb je msn, dan kunnen we daar verder praten. Hier vervuilen we GoT maar een beetje met ons gesprek. Of mail me, dat kan natuurlijk ook. Ik ben erg benieuwd naar je/uw bevindingen en als het even kan wat foto's :9~ natuurlijk.

PS: B_Nettinga@hotmail.com

Verwijderd

je hebt mail :)
Pagina: 1