Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freecom HDD 400GB probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:11
Het probleem is als volgt.

Heb op mijn vaio FZ21M een freecom externe HDD van 400GB, eerst werkte alles fatsoenlijk, maar tegenwoordig als ik hem wil openen en erop dubbelklik komt er een fout:

H:\ toepassing niet gevonden

Ik kan de harde schijf dus niet zo benaderen, echter als ik op de rechtermuisknop druk en dan op openen of verkennen klik kan ik er gewoon inkomen en alles openen/afspelen

Het vervelende is dus dat deze fout ook voorkomt wanneer ik iets uit de medialibrary wil afspelen :S

Al geprobeerd:
-hdd uit het systeem gooien en opnieuw installeren
-alle andere usbpoorten die op deze PC zitten
-op een andere pc aansluiten (dan doet het probleem zich niet voor)

iemand nog andere tips die wellicht de oplossing bieden?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je niet toevallig een autorun.inf op die disk staan, die doet dat soort grapjes ook wel eens. Sowieso, staat er nog iets van diskmanagement software op je systeem? Dit lijkt me op het eerste gezicht neigen naar een softwareissue namelijk.

• Rene
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:11:
Heb je niet toevallig een autorun.inf op die disk staan, die doet dat soort grapjes ook wel eens. Sowieso, staat er nog iets van diskmanagement software op je systeem? Dit lijkt me op het eerste gezicht neigen naar een softwareissue namelijk.
Ik ben er ook van overtuigd dat het een software issue is. Heb echter gekeken naar een autorun.inf, en deze is niet aanwezig. Zover ik weet en heb kunnen controleren staat er geen diskmanagment geinstalleerd.

Heb de computer ook op alle mogelijke virussen en andere software gecontroleerd met een zojuist aangeschafte virusscanner, maar ook dit was niet het euvel.

nog meer tips?

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 12:53
Kan het misschien iets zijn met bestands encryptie of compressie? Ik weet niet hoe zoiets werkt, maar stel dat encrypie of compressie ingeschakeld is voor die disk en nu kan het programma voor decryptie/decompressie niet gevonden worden?

The Flying Dutchman

• Rene
Ondertussen opgelost, was inderdaad een autorun.inf :S welke naar een virus verwijsde wat lang geleden al verwijderd was.

Kwam erachter door een keer in good old command.com attrib in te voeren, na de S en H parameter erafgehaald te hebben kwam hij ook in windows tevoorschijn (eerst niet ondanks dat verborgen bestanden weergeven aanstaat) Hierna de autorun verwijderd en alles werkt weer!

Bedankt voor met meedenken!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus toch de software

> CSA
Pagina: 1