[Macbook Pro] kan niet verbinden met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Allen,

Ik heb met de onderstaande configuratie (zie onderschrift) een vreemd probleem.

Begin van de avond was er nog niks aan de hand, kon gewoon internetten via bestaande WLAN, kom ik echter na 1,5 uur trainen terug, zie ik dat m'n WLAN connectie eruit ligt, wat ik ook doe ik kan geen toegang meer krijgen.
Het volgende heb ik inmiddels ondernomen, zonder resultaat:
- Wireless router reset naar factory defaults en opnieuw ingesteld
- Andere authenticatie methode ingesteld (WEP, WPA2 personal en geen authenticatie)
- Alle (oude) wireless netwerken weggehaald uit de networking preferences
- Keychain leeggehaald
- Andere SSID ingesteld
- UTP aansluiting werkt wel

Het vreemde van het hele verhaal is dat ik m'n iPhone zonder problemen op het WLAN kan laten aanmelden (ieder authenticatie type).
Tevens merk ik dat wanneer ik scan op wireless netwerken ik vaak niks vind.

Wie o wie heeft nog optie om te testen? Ik zit er op dit moment sterk over na te denken een backup te maken en van scratch te installeren.

Groet,

Yorick

Verwijderd

heb je de afgelopen week de software update gedaan? toevallig dat daar een airport update bij zat... miss dat dat helpt... bij mij helpt t wel een beetje.
ik had niet hetzelfde probleem, maar wel dat ie niet helemaal zeker wist naar wel netwerk hij moest stappen als ik m uit sluimer haal, en dat is wel redelijk goed opgelost nou...
Als je dat nog niet gedaan hebt: Probeer dat eerst ff :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Probeer in je topictitel het probleem al enigszinds te omschrijven. Ik heb het nu aangepast naar: "[Macbook Pro] kan niet verbinden met draadloos netwerk"

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."