Toon posts:

9800GX2 valt random uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

wanneer ik aan het gamen ben valt mijn videokaart soms zomaar uit. Dat gebeurt willekeurig.
Met uitvallen bedoel ik dan dat het beeld zwart wordt, ook gaat de blauwe led op mijn 9800GX2 uit en gaat een groene aan.
Ik heb:
ASUS P6NGM
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz
4096MB DDR2
9800GX2 (standaard clocks), temperaturen rond 70 graden Celcius
Windows VIsta 32-bit
NForce 178.15 drivers
Dit op 850 watt voeding.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Met vriendelijke groet,
Ibrahim

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Aangezien er leds opzitten kan je daar misschien wat info over vinden. Staat er niet in je manual wat de groene led betekent?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het staat er niet.
Led is altijd groen als ik mijn pc opstart, na een paar seconden wordt hij blauw. En blijft altijd blauw als de pc aan is. Totdat de probleem zich voor doet.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:07
Wat van voeding hangt er in de pc? merk, type enz. niet aantal watts wat op de verpaking staat, maar echt de naam plus type.

Daarbij, die led hoort groen te blijfen zover ik weet. Dat doet mijn 9800GTX ook, die gaat op rood zodra je een power stekker vergeet ofzo. Waarom die van jou blauw wordt, weet het niet. Ondervoeding? Niet stabiele voeding?

Specs!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 22:46
Kun je eens een GPU stress test doen met je temperatuur balk ernaast? Kijken of 1 van de 2 cores misschien oververhit?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

check de eventvwr

gebeurt dit willekeurig bij een game? of bij één game specifiek

laatste drivers? probeer anders ook eens de drivers voor de physics support erin kwam

met physics drivers de water demo draaien, als het goed is crashed je systeem dan ook, zo niet dan is het software.

850 watt voeding... q-tec of een a-merk?

edit: zet met rivatuner de fanspeed eens op 100%, monitor je temps goed (realtemp oid gebruiken voor je processor, maar vertrouwen kun je die progjes natuurlijk nooit :))

memtest draaien (2 of 3 loops om helemaal zeker te zijn, 1 loop voor een indicatie), orthos eens aan laten staan, kijken of je pc überhaupt wel stabiel is.

[ Voor 33% gewijzigd door M2M op 27-10-2008 22:30 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:27:
Wat van voeding hangt er in de pc? merk, type enz. niet aantal watts wat op de verpaking staat, maar echt de naam plus type.

Daarbij, die led hoort groen te blijfen zover ik weet. Dat doet mijn 9800GTX ook, die gaat op rood zodra je een power stekker vergeet ofzo. Waarom die van jou blauw wordt, weet het niet. Ondervoeding? Niet stabiele voeding?
Real power M850 van Coolermaster. Dat de videokaart moeite met de voeding worsteld zijn er andere ledjes voor. Namelijk bij de kabels die van de voeding naar de kaart gaan. Die zijn wel groen. Misschien bedoelde jij wel die. Ik heb het over de led helemaal achteraan in de videokaart, tegen de DVI connector aan.
M2M schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:28:
check de eventvwr

gebeurt dit willekeurig bij een game? of bij één game specifiek
Bij willekeurige games.

met physics drivers de water demo draaien, als het goed is crashed je systeem dan ook, zo niet dan is het software.
Je bedoelt de Fluid demo? Die doet het goed.

edit: zet met rivatuner de fanspeed eens op 100%, monitor je temps goed (realtemp oid gebruiken voor je processor, maar vertrouwen kun je die progjes natuurlijk nooit :))
Staat altijd op 100% bij games.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 22:35 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:07
nah, ik heb der maar 1tje bij dvi achterin, en die moet groen branden, als de voeding enz goed is. Dit doet deze dan ook, ook als hij aanstaat/een spel aan t draaien is. Waarom die van jou blauw wordt, ik weet het niet. Staat dit niet in het boekje?

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een crappy installation guide gekregen van EVGA. Daar staat niks in over de leds, alleen hoe je de videokaart installeert en wat troubleshooting.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En op de website van EVGA staat ook niets...?

Misschien ook een idee om eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen (en dan niet alleen lezen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar staat ook niets.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 17:58
Volgens mij hoort die led gewoon blauw te zijn quote van: http://www.tomshardware.c...50798-15-9800gx2-question

hey guys i have a question i noticed on youtube everyone has a blue led on the 9800gx2 lit up. I only have a green led the blue led turned on once but it turned off. anyone no y?
thanks.

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04 20:15
Mijn GX2 heeft 2 groene led's die altijd aan zijn.Heb nog nooit blauwe leds gezien maar volgens mij werken paar drivers niet goed zoals die van nvidia of je windows.Probeer eens je pc te formatteren en Windows er opnieuw erop te zetten

De led's laten zien of je je GX2 genoeg power krijgt.Stond ergens in mijn MSI boekjes

[ Voor 15% gewijzigd door weebeast op 28-10-2008 13:55 ]

Pagina: 1