UDMA 100 niet automatisch aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dus een KT7A, die heeft UDMA 100. Ik d8 dat dat automatisch aanstond, maar dit zegt Sandra:
Afbeeldingslocatie: http://roelof17.homestead.com/files/drives.gif

Hoe krijg ik UDMA 100 aan?
Natuurlijk heb ik wel een UDMA 100 schijf :)

• Artcore
  • Niet online
Nog iemand een id-tje misschien??

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmz, kweenie hoor...
Kwil niet lullig klinken, maar volgens mij klopt er nix van die benchmark. Als je een U100 schijf hebt, dan heb je een aardig oud mobo waarsch. Want de score van jou zit zelfs onder die van een standaard DMA33...
dussuh, wat voor mobo heb jij ?
Heb je de HD wel op de U100 controller aangesloten, als die er apart opzit. Staat in je mobo boekie wel welke je moet hebben.
Suc6

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Volgens mij een KT7A |:(

Uncomfortable silence can be so loud...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Controleer de bovenstaande aanbevelingen.
Vraag dan weer...

Dus je hd op de ATA100 poort aansluiten, drivers installeren voor de ATA100 controller (denk ik).

Whatever.

• Artcore
  • Niet online
Dat zei ik toch als eerste dat ik een KT7A had...

Gaat dat bij jullie gewoon automatisch? uhh ik bedoel dat ata 100 gewoon gelijk aanstaat?!
En welke drivers installeren jullie?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 13:04

hilgo

Clear your mind of can't.

De via 4 in 1 drivers en in het geval van zo'n highpoint UDMA 100 apparaat de drivers voor die controller. Zijn te vinden bij Abit. Enne, misschien overbodig, maar in het bios heb je hem op UDMA ingesteld ? Ik heb zelf geen KT7A maar op mijn eigen socket A plankje kan ik in het bios ook nog met UDMA instellingen rommelen. Succes in ieder geval.

Discogs

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wat heb je nog meer aan die ide-poort hangen?
Ik heb gehoord dat als je de cd-rom aansluit op dezelfde ide-poort als je harde schijf, dat dan de harde schijf de snelheid van de cd-rom aanneemt. Weet niet of het zo is hoor, maar je kan het altijd proberen.
Ik heb zelf ook een UDMA100 schijfje maar ik heb geen UDMA100 controller maar een UDMA66. (Abit KT7) Dit zijn mij resultaten....
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/huricane/udma100.gif

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En how about een goei kabeltje gebruiken?

• Viper®
  • Niet online
Kijk kijk, dat is tenminste snelheid :P

Maaruh, 'k heb U100 Asus A7V + Maxtor u100 schijf... 'k wil ook wel ff m'n benchmark posten. Heeft iemand toevallig een url naar dat benchmark proggie ? of meel um ff

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Op vrijdag 23 februari 2001 12:57 schreef Hurricane het volgende:
Wat heb je nog meer aan die ide-poort hangen?
Ik heb gehoord dat als je de cd-rom aansluit op dezelfde ide-poort als je harde schijf, dat dan de harde schijf de snelheid van de cd-rom aanneemt. Weet niet of het zo is hoor, maar je kan het altijd proberen.
Ik heb zelf ook een UDMA100 schijfje maar ik heb geen UDMA100 controller maar een UDMA66. (Abit KT7) Dit zijn mij resultaten....
Ik had op udma33 al 19500 met sandra.
Volgens mij moet jij toch op udma 22000 halen.
Ik heb er nu 24000 op udma100.

Specs

Verwijderd

Jongens het is gewoon een probleem van windows je moet bij configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, bij schijfstations instellingen je DMA aanvinken dan gaat de schijf echt als de brandweer.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

Klippy

Still Game

De simpelste oplossingen zijn vaak de beste! :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

oeps

Verwijderd

DMA afvinken werkte bij mij laatst ook, toen ik veel te lage Sandra score had. Ging van 5000 naar 21546 punten.

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk hier eens. Nieuw artikel, stond op tweakers.net.

http://www.tweak3d.net/tweak/hdnew

Bij mij werkte dit in ieder geval niet. Ik heb ook ATA 100 en ik haal een score van 22990 in Sandra.

Ik heb ook een KT7A en de blauwe connector moet in je mobo en black, uiteinde aan je drive. Stop je er hier ook een cdrom op dan gaat natuurlijk je snelheid naar beneden. Dit komt uit de handleiding.

Verwijderd

Misschien heb je wel een DMA33 kabel eraan zitten ipv. een DMA66 ????
Kun je zien aan de blauwe connectors en/of meerdere lijntjes op kabel

• Artcore
  • Niet online
Op vrijdag 23 februari 2001 20:05 schreef melanieromy het volgende:
Jongens het is gewoon een probleem van windows je moet bij configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, bij schijfstations instellingen je DMA aanvinken dan gaat de schijf echt als de brandweer.
Dat is dus het vage. Die hele Highpoint controller staat niet bij apparaatbeheer. Dus ook geen tab van de schijven waar ik DMA aan kan zetten.

En de kabels zijn ata100 kabels, in mijn vorige systeem gebruikte ik die op een ata66 schijf en dat draaide perfect.

En de CD-rom zit op een aparte kabel.

Verwijderd

bij apparaatbeheer moet je naar schijfstations, klik je schijf aan en doe eigenschappen en dan instellingen, bij opties staat echt DMA en die moet je aanvinken.
Ik praat hier over windows ME maar 98 zal dit ook hebben.
anders op de microsoft site zoeken naar drivers.
Het licht echt niet aan je Abit

• Artcore
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://roelof17.homestead.com/files/drives-snel.gif

Hij doet het!
Melanieromy je had gelijk over DMA bij apparaatbeheer. Ik deed eerst dom, ik keek niet goed, en dacht dat er geen tab met drives was. Die was er dus wel, DMA aanzetten, benchen en dit is het resultaat.

Bedankt!

• Viper®
  • Niet online
Uhmz...
Kwil niet lullig klinken. Maar bij mij staat er dus echt GEEN Dma bij me HD...
Waar Dma hoort te staan, staat nix...
keb een A7V Asus, + Diamond Maxtor 40 gieg U100 me Windows ME. Maar 'k neem aan dat hij wel op U100 staat, aangzien de Promise controller hem gewoon goed ziet. En me schijf is ook niet bepaald traag.
Maar zou iemand mij even dat benchmark proggie kunnen sturen ?? meel -> Viper74@chello.nl
Nou ben ik wel benieuwd wat ik haal :P

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

bij mij kan ik dus ook geen DMA aanvinken(KT7 Raid) omdat ie miin HD als SCSI schijf ziet

• Viper®
  • Niet online
Uhmz...
Guess not :(
Sjesus wat is m'n HD langzaam, blijkbaar...
Krijg wat, hoe kan dat ? zit zelfs onder U66...
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.pasmooij/Drives.jpg

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 24 februari 2001 11:19 schreef DR het volgende:
bij mij kan ik dus ook geen DMA aanvinken(KT7 Raid) omdat ie miin HD als SCSI schijf ziet
Laat me raden... Windows 2000 met Via Busmaster drivers? >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik krijg in dezelfde benchmark 23693 zonder de w2k ATA100 fix met de via busmastering drivers uit de 4in1 4.28a drivers.

Ben wel benieuwd wat dit doet met de MS ata100 fix. Iemand dit geprobeerd?

A.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 24 februari 2001 11:46 schreef Exirion het volgende:

[..]

Laat me raden... Windows 2000 met Via Busmaster drivers? >:)
yep, maar wel een score van 24500 bij Sandra :) en loopt gewoon goed

• Tonton
  • Laatst online: 27-08 16:22
hoe krijg je die laatste DMA drivers geinstalleerd onder Win ME?
Dat 4.28 pakketje weigert dat :(

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Artcore
  • Niet online
Het zijn geen drivers, maar een vakje dat je moet aanvinken. Lees maar een paar posts naar boven hoe dat moet.

• Tonton
  • Laatst online: 27-08 16:22
Het zijn geen drivers, maar een vakje dat je moet aanvinken. Lees maar een paar posts naar boven hoe dat moet.
daar is geen vakje met DMA, wel bij de cdrom's maar niet bij diskdrives
Mijn schijf zit dus aan een A7V promise controller, hebben de DMA drivers van VIA hier wel iets mee te maken vraag ik mij af :?
maar zou toch graag ff die via drivers proberen want ik haal 'maar' 15871 in Sandra

edit:
niet gedacht dat een schijf zo hard achteruit zou gaan verder op de schijf
die 15k was dus een bench van de laatste f partitie, op de c partitie haal ik 24018 B-)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Pagina: 1