Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• QS08
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 14:51
Hey allemaal,

Vanmiddag was ik op school, en onder de les kwam ik erachter dat me mobiel nog niet een uurtje achteruit was gezet. Ik dus naar Menu > Klok > Opties > Instellingen > ''Autom. tijd aanp.'' heb ik veranderd van ''Nee'' naar ''Ja''. Toen vroeg mijn mobiel om een restart, dat deed ik uiteraard. Alles ging goed, totdat ik m'n PIN-code invoerde en mijn mobiel plots vroeg om ''Wachtwoord geheugenkaart:''. Dit vind ik opmerkelijk omdat ik naar mijn idee nooit een code daarvoor heb ingesteld. En heb alle codes zowat geprobeerd: van vier maal 0, vijf maal 0, 12345, 1234 tot mijn gebruikte codes.

Dus nu mijn vraag: Kan iemand mij helpen om die blokkering van de geheugenkaart te opheffen?

Ik heb trouwens een Nokia N70.
Geheugenkaart: 1 gb

Ik heb al een tijdje lopen Googlen op dit probleem, alleen dit heeft niets opgebracht.

Alvast hartelijk bedankt en
met vriendelijke groet,
Rick (QS)

M3 SR+ Pearl White / black / Aero | LM: Alphabet | Besteld: 04/10 | VIN: 08/11 | G-XXX-RB | SMS: 06-12 | Leverdatum: 14-12

Verwijderd

Heb je al eens gebrobeerd de kaart in een geheugenkaartlezer aan een pc te hangen? Kijk eens wat dit geeft, welke bestanden er dan opstaan en of deze geëncrypteerd zijn.
Als je de bestanden op je geheugenkaart niet meer nodig hebt, is de gemakkelijkste oplossing natuurlijk om de kaart te formatteren. Zo is de beveiliging er hoogstwaarschijnlijk wel af. Zeer vreemd probleem, waarschijnlijk een vervelende bug.

Edit: Net dit gevonden, kan je eens proberen, wie weet helpt het...

BTW: dat afsluiten met je naam hoeft hier niet op GoT ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 18:26 ]

• QS08
Allereerst bedankt voor je snelle reactie!

Die link die je stuurde: die tekst had ik ergens al eens voorbij zien komen tijdens het Googlen. Maar ik heb werkelijk geen idee waar dat ''Allow remote lock menu'' kan vinden.
You can activate this feature from Tools | Settings | Security | Phone and SIM | Allow remote lock menu.
Afbeeldingslocatie: http://www.e-series.org/wp-content/uploads/thumb-Allow.jpg
Als je dit plaatje bekijkt en naast mijn mobiel legt, zie je bij m'n mobiel: Lock if SIM changed, daarna Closed user group en daarna volgt Confirm SIM services.
Heel raar dus dat die optie erbij zit.
Ik heb trouwens ook een Nokia N70, en zij hebben het geloof ik over de Nokia E60. (Excuus als het niet zo is).

Eigenlijk wil ik het anders oplossen dan gewoon formatteren, want ik heb een boel op me geheugenkaart staan wat van belang is maar ik kan dit jammergenoeg niet back-uppen naar mijn pc, dan komt de melding dat mijn geheugenkaart is geblokkeerd.

Wat betreft die 'geheugenkaartlezer': Ik ben niet zo heel handig met mobieltjes, maar ik neem aan dat dat een speciaal apparaat is wat ik waarschijnlijk aan moet schaffen? :9

M3 SR+ Pearl White / black / Aero | LM: Alphabet | Besteld: 04/10 | VIN: 08/11 | G-XXX-RB | SMS: 06-12 | Leverdatum: 14-12

Verwijderd

Ja, ik ontdekte daarna ook dat het waarschijnlijk alleen een feature van de E-series is. Dus als je de geheugenkaart in de N70 steekt en die dan verbindt met de pc krijg je een melding op je N70 dat je kaart geblokkeerd is als ik het goed begrijp?
Een geheugenkaartlezer zit in de meeste moderne pc's en laptops, kijk eens wat type je geheugenkaartje is. Het zijn die gleufjes net zoals er een op je N70 zit. Als je er geen hebt kan je er een overwegen te kope, alhoewel dat misschien overkill is voor dit probleempje :P maar zoveel kost zoiets niet meer.

• QS08
Ja, klopt, hij gaf aan dat het geblokkeerd was of niet mogelijk was om de geheugenkaart te back-uppen.
Ja, ik snap het. Hoewel m'n pc vrij oud is en die functie er niet op zit :P, maar mijn ouders hebben een vrij nieuwe laptop alleen die is zojuist eventjes weg voor reparatie.
Heb nu mijn geheugenkaart eruitgehaald en mijn mobiel gereset, dadelijk geheugenkaart er weer in; kijken of dit werkt.

• QS08
Weet je wat? Het boeit me geen reet, dan maar alles weg. Ben deze mobiel echt zat :P
Altijd problemen met dit ding.....

En dit is makkelijker voor mij om afstand van mijn berichten (3000, ja daar wordt ie écht sloom van, afrader) te doen ^^.

Bedankt voor je hulp! ;)

Verwijderd

No problem :D spijtig van de gegevens, maarja :D

• QS08
Haha, ben het zat :P

En net alsof ik al die berichtjes ooit eens terug ga lezen met die openings-snelheid van een bejaarde trol.
;)

Pagina: 1