[Sim only] Waarom KPN ipv Telfort

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Heb laatst een losse telefoon gekocht. Nu ben ik opzoek naar het goedkoopste sim only abonnement. Ik bel zo'n 450 minuten, stuur zo'n 200 smsjes per maand en internet regelmatig.

Nu heb ik even zitten kijken en lijkt mij het Telfort Super sim only abonnement wel wat. Je krijgt 500 minuten, 1000 smsjes en onbeperkt internet voor 34,95.

Op een of andere manier heb ik bij Telfort toch nog het idee dat het niet zo goed zou zijn qua ontvangst enzo. Maar zie toch dat er gebruikt wordt gemaakt van het KPN netwerk. Dat is naar mijn weten prima in orde.
Toch is Telfort met mijn verbruik stukken goedkoper dan KPN.

Nu vraag ik me af waarom mensen dan toch voor KPN kiezen? Telfort maakt uiteindelijk gebruik van het zelfde netwerk en zou dus net zo goed moeten zijn.

Of zie ik nu het nadeel van Telfort tov KPN over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Topic titel aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het netwerk is identiek. Maar misschien wil je wel meer betalen voor de andere klantenservice, of bijvoorbeeld een papieren rekening of mogelijkheid voor een Duosim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
asmi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:54:
Het netwerk is identiek. Maar misschien wil je wel meer betalen voor de andere klantenservice, of bijvoorbeeld een papieren rekening of mogelijkheid voor een Duosim.
Voor die redenen wil ik niet meer betalen. Als dat het enige is, zie ik geen probleem om voor Telfort te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk... met bellen moet dat helemaal goed zitten :)

Dataverkeer van telfort via het KPN netwerk is weer een ander verhaal... maar daar maak je verder geen gebruik van ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Michael Knight schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:40:
Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk... met bellen moet dat helemaal goed zitten :)

Dataverkeer van telfort via het KPN netwerk is weer een ander verhaal... maar daar maak je verder geen gebruik van ;)
Nou, ik wil dus wel internetten op mijn telefoon. Daar maak je dus geen gebruik van het KPN netwerk? Is dat netwerk een beetje gedekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Een reden om voor KPN te kiezen van andere mensen kan zijn dat KPN werkt met bellen en smsen uit 1 bundel. Het kan heel goed dat met jouw verbruik Telfort voordeliger is, ik heb onlangs juist een KPN sim only aangeschaft omdat met mijn verbruik KPN voordeliger is. 240 min/sms uit 1 bundel voor 9,95 dat was bij Telfort niet handig te regelen met de huidge losse bundels. Je neemt óf 100 smsjes, óf meteen 1000 stuks. Ik sms soms meer dan 100 keer per maand, dus dat is te weinig, maar om dan meteen 1000 smsjes te nemen voor 10,80 euro ..dat slaat nergens op.

Ik denk dat het puur ligt aan je belgedrag, en bij welke providers de bundels daar het beste op aansluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door bear87 op 27-10-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

KiTsEr schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:53:
[...]

Nou, ik wil dus wel internetten op mijn telefoon. Daar maak je dus geen gebruik van het KPN netwerk? Is dat netwerk een beetje gedekt?
Je maakt wel gebruik van het KPN netwerk, echter als tweederangs gebruiker met een doorgaans vrij brakke verbinding (zie ook het telfort mobiel internet topic).

Dekking is gewoon goed... echter de internetdienst zelf laat vaak te wensen over (wel verbinding me UMTS HSDPA, maar geen dataverkeer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
dat is zeer zeker waar. bij mij loopt net een 2jarig telfort abbotje af, en het was lastig om bij hun een geschikte bundel te vinden (maar wel zeer zeker goed gelukt uiteindelijk, als het bij je past zijn ze erg goedkoop. 10e/maand voor 1GB/maand UMTS lijkt nu niet echt goedkoop, maar toen... oei :P)

het netwerk is overal behoorlijk goed, internet ook wel aardig (waren wat probleempjes, maar die zijn lang voorbij) alleen de klantenservice zeg... jemig. daar wil je niet mee temaken krijgen. alles is erg inflexibel. ook kun je nergens zien hoeveel minuten je nog overhebt e.d.

als je daartegen kunt, zeker voor telfort gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Idd is het hoofdzakelijk een kwestie van de eisen, die je aan je verbinding stelt, het is KPN netwerk, dus met bellen en smsen gewoon goed, internet is kwalitatief minder.
Mijn man en ik hebben geavanceerde toestellen, waarvan we ook alle functies willen kunnen gebruiken, voor ons zijn de diensten bij KPN dan veel beter, ben je geen zware gebruiker, maar wil je gewoon af en toe wat internetten, kun je met Telfort vast ook wel goed uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
Een heel belangrijk verschil is dat Telfort (sinds kort) alle gesprekken op hele minuten afrond. Uitgaande van een gemiddelde gespreksduur van 2 minuten kost je dit 25% van je bundel!
Als je echt lange gesprekken voert zal je hier niet veel van merken, maar als je belt zoals gemiddeld Nederland doet (met een gemiddelde van <2min/gesprek), ben je behoorlijk onvoordeliger uit dan je denkt.

Een reden om voor Telfort te kiezen ipv KPN is dat de snelheid van de databundel bij Telfort hoger ligt dan bij KPN. Telfort hanteert een snelheid van 768kbit/sec downstream, en 384kbit/sec up, waar KPN een snelheid hanteert van 128kbit/sec down en 64kbit/sec up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
misschien moet je ook nog checken hoe onbeperkt onbeperkt data is bij telfort. Bij veel providers zitten daar toch nogal wat voorwaarden aan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je kiest voor Telfort, maak je inderdaad gebruik van het KPN Netwerkt, qua bereik maakt het dus verder niets uit wat je kiest, maar technisch gezien ben je nog steeds een gebruiker van het Telfort netwerk wat gebruik maakt van Roaming op het KPN netwerk, (maw vanaf het KPN radionetwerk wordt je verbonden met de Telfort -core)

Voor Bellen en SMS'en prima, niets op aan te merken, al zou het bv kunnen dat er capaciteits problemen bij telfort zijn, je in dezelfde omgeving niet meer kan bellen, maar met KPN wel (beide op het KPN radionet)

Met mobiel internet hetzelfde, je gebruik het GPRS, of UMTS-HSDPA radionetwerk van KPN, maar je data gaat via Telfort (volgens mij nog steeds via BT internetservices, nog steeds hetzelfde als uit het O2 tijdperk)

Zodoende heb je bij beide wel mobiel internet, maar kan de data afhandeling via Telfort een probleem zijn, terwijl het bij KPN probleemloos loopt (of omgekeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 10-09 14:35
ReBr schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:48:
Als je kiest voor Telfort, maak je inderdaad gebruik van het KPN Netwerkt, qua bereik maakt het dus verder niets uit wat je kiest, maar technisch gezien ben je nog steeds een gebruiker van het Telfort netwerk wat gebruik maakt van Roaming op het KPN netwerk, (maw vanaf het KPN radionetwerk wordt je verbonden met de Telfort -core)

Voor Bellen en SMS'en prima, niets op aan te merken, al zou het bv kunnen dat er capaciteits problemen bij telfort zijn, je in dezelfde omgeving niet meer kan bellen, maar met KPN wel (beide op het KPN radionet)

Met mobiel internet hetzelfde, je gebruik het GPRS, of UMTS-HSDPA radionetwerk van KPN, maar je data gaat via Telfort (volgens mij nog steeds via BT internetservices, nog steeds hetzelfde als uit het O2 tijdperk)
Bron?

Zodoende heb je bij beide wel mobiel internet, maar kan de data afhandeling via Telfort een probleem zijn, terwijl het bij KPN probleemloos loopt (of omgekeerd)
En dat maak jij op uit wat?
Met Telfort krijg je trouwens een hogere datasnelheid dan met KPN internet op je mobiel.
De maximale snelheid van Telfort op het KPN netwerk ligt op 384 kbps en die van KPN op 128 kbps. Dit is alleen van toepassing op een databundel voor op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Capa schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

1: Met mobiel internet hetzelfde, je gebruik het GPRS, of UMTS-HSDPA radionetwerk van KPN, maar je data gaat via Telfort (volgens mij nog steeds via BT internetservices, nog steeds hetzelfde als uit het O2 tijdperk)
Bron?

2: Zodoende heb je bij beide wel mobiel internet, maar kan de data afhandeling via Telfort een probleem zijn, terwijl het bij KPN probleemloos loopt (of omgekeerd)
En dat maak jij op uit wat?
1: Met mn telfortkaartje verbonden op het KPN net (UMTS) geeft deze gegevens :

My IP address location & My IP address info:
My IP address: 212.41.1**.*** Copy [Whois]
My IP address country: Netherlands
My IP address state: Utrecht
My IP address city: Oudewater
My ISP: Communications Networking Services
My Proxy: None / Highly Anonymous [Proxychecker]
Organization: BT Global services
Host of my IP: ipgw-nl.telfort.nl [Whois]
Local Time of this IP country: 2008-11-01 21:19

2: Een simpele test, in 1 ruimte, een KPN kaartje, en Telfort kaartje, beide op KPN UMTS net, geeft al verschillende resultaten, terwijl er feite gebruik wordt gemaakt van 1 radionetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Capa schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

Met Telfort krijg je trouwens een hogere datasnelheid dan met KPN internet op je mobiel.
De maximale snelheid van Telfort op het KPN netwerk ligt op 384 kbps en die van KPN op 128 kbps. Dit is alleen van toepassing op een databundel voor op je telefoon.
Telfort is 768kbit/sec downstream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

JJapie schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:32:
[...]

Aanvulling; Bij een nieuw abonnement wel ja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
JJapie schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:32:
[...]

Bij een Mobiel Internet abonnement voor op je laptop wel ja. Als jij een onbeperkt internet bundel voor op je telefoon bij je abonnement neemt dan zit je op 384 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57
Ik heb gewoon 768 kbit op mijn mobiel, okay ik haal het niet altijd maar ik heb verschillende speedtests gedaan en meet vaak waarden tussen de 400kb-700kb indien ik UMTS bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
dcell schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:00:
Ik heb gewoon 768 kbit op mijn mobiel, okay ik haal het niet altijd maar ik heb verschillende speedtests gedaan en meet vaak waarden tussen de 400kb-700kb indien ik UMTS bereik heb.
Dan hebben ze dat weer verhoogt zonder het de medewerkers te melden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Michael Knight schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:23:
[...]

Aanvulling; Bij een nieuw abonnement wel ja.. :)
Nee hoor, ook bij oude.. Mijne is bijna 2 jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capa schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:23:
[...]

Dan hebben ze dat weer verhoogt zonder het de medewerkers te melden :+
Nee hoor ;)

-------

De enige twee (belangrijke punten) waar je rekening mee moet houden als je gaat kiezen tussen KPN en Telfort, zijn de klantenservice (als medewerker kan ik hier nogal idiote verhalen over vertellen) en de mogelijkheid om tussentijds te kijken hoeveel minuten je nog over hebt, dit heeft Telfort (nog) niet.

Verder klopt het dat Telfort belminuten en sms-jes gescheiden houdt, dit is echter zoals ik vaak hoor voor veel mensen veel voordeliger dan een dual bundel, ik ben er iig een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar komt nog bij dat telfort internet op je mobiel nu maar 7 euro per maand kost en via KPN 9,95 per maand.
Of is dit tijdelijk?
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:59:
[...]

Nee hoor ;)

-------

De enige twee (belangrijke punten) waar je rekening mee moet houden als je gaat kiezen tussen KPN en Telfort, zijn de klantenservice (als medewerker kan ik hier nogal idiote verhalen over vertellen) en de mogelijkheid om tussentijds te kijken hoeveel minuten je nog over hebt, dit heeft Telfort (nog) niet.

Verder klopt het dat Telfort belminuten en sms-jes gescheiden houdt, dit is echter zoals ik vaak hoor voor veel mensen veel voordeliger dan een dual bundel, ik ben er iig een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7 euro is al geruime tijd een vaste actie. Ik denk dat het voorlopig nog wel even zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:48:
De 7 euro is al geruime tijd een vaste actie. Ik denk dat het voorlopig nog wel even zo blijft.
Priam, weet je toevallig ook wanneer het tegoed van een Telfort Sim Only ingaat? Is dat per maand of krijg je vers tegoed.. op de datum dat je aangesloten bent?

Thx ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort heeft 4 data waarop de nieuwe belbundel minuten worden uitgedeeld, de verkoper, of medewerker online sales kan je vertellen welke op jou van toepassing is. Het is inderdaad afhankelijk van wanneer je hem hebt afgesloten.

Als je dat vandaag doet, krijg je je tegoed bijvoorbeeld ergens tussen de 1ste en de 4e van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:57:
Telfort heeft 4 data waarop de nieuwe belbundel minuten worden uitgedeeld, de verkoper, of medewerker online sales kan je vertellen welke op jou van toepassing is. Het is inderdaad afhankelijk van wanneer je hem hebt afgesloten.

Als je dat vandaag doet, krijg je je tegoed bijvoorbeeld ergens tussen de 1ste en de 4e van de maand.
Thx.. gaat om een Sim only abbo via de website besteld en die is op de 24ste van deze maand ingegaan.

Ook zie ik in "Mijn Telfort" bij mijn bundels de mogelijkheid om Telfort mobiel internet aan te vragen, als ik hier op klik krijg ik de melding... uw abbonnement zit momenteel nog in de activerings periode (terwijl het abbo dus al ingegaan is...). Waarom is dit precies?

Ik was namelijk benieuwd of ik gebruik kon maken van de lopende actie voor 7 euro per maand mobiel surf en mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Chutney schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:06:
[...]

Thx.. gaat om een Sim only abbo via de website besteld en die is op de 24ste van deze maand ingegaan.

Ook zie ik in "Mijn Telfort" bij mijn bundels de mogelijkheid om Telfort mobiel internet aan te vragen, als ik hier op klik krijg ik de melding... uw abbonnement zit momenteel nog in de activerings periode (terwijl het abbo dus al ingegaan is...). Waarom is dit precies?

Ik was namelijk benieuwd of ik gebruik kon maken van de lopende actie voor 7 euro per maand mobiel surf en mail?
Die activeringperiode duurde bij mij 2 maanden. Ik wilde m'n adres wijzigen, maar dat kon dus telkens niet vanwege die activeringsperiode...

Uiteindelijk een e-mail gestuurd en toen is mijn adres gewijzigd en was die activeringsperiode ook verdwenen :) Dat kan je dus waarschijnlijk het beste even doen...

[ Voor 31% gewijzigd door Cadezo op 26-11-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JJapie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:13:
Een heel belangrijk verschil is dat Telfort (sinds kort) alle gesprekken op hele minuten afrond. Uitgaande van een gemiddelde gespreksduur van 2 minuten kost je dit 25% van je bundel!
Als je echt lange gesprekken voert zal je hier niet veel van merken, maar als je belt zoals gemiddeld Nederland doet (met een gemiddelde van <2min/gesprek), ben je behoorlijk onvoordeliger uit dan je denkt.[...]
Naar mijn weten rekent iedere provider de eerste minuut altijd helemaal. Bij gesprekken onder de minuut maakt het dus niet uit. (zie hier bijvoorbeeld: http://www.kpn.com/mobiel...M-abonnement-tarieven.htm) Het is dus een soort curve. Onder de minuut maakt het niets uit, bij tussen de 1 en 2 min word je het meest genaaid en daarna neemt het nadeel relatief steeds meer af.
Pagina: 1