Toon posts:

HD4870 op pci-e x8 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Club3D HD4870 1GB aangeschaft maar tot mijn verbazing draait hij op pci-e x8 volgens EVERESTen GPUZ.

Mijn moederboard is een Usus p5q pro en de kaart zit in het blauwe slot wat pci-e x16 support.

pc specs:

ASUS P5Q pro
E8400 op stock speed
CLUB3D HD4870 1GB_OC
Seagate 500GB 7200RPM
Antec 650W

Op 3Dmark06 haal ik ongeveer 14.700 score met deze configuratie.

Crossfire staat uitgeschakeld en ik heb in mn bios gezocht maar geen optie gevonden voor het aanpassen van een PCI-e lane.
Wat doe ik verkeerd?

Bij voorbaat dank

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 17:25 . Reden: spelling en wat toegevoegd ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Download en installeer eens de nieuwste drivers, draai eens een 3DMark06 benchmark en vermeld je verdere specs, omdat die belangrijk zijn om te bepalen of je score klopt of juist niet.

Ook een uitgebreidere TS met wat je allemaal geprobeerd hebt zou niet verkeerd zijn, en let aub ook op je spelling!

Probeer eens een Windows herïnstallatie om dat uit te sluiten. Mocht je dat niet willen, druk je kaart eens in je andere PCI-E slot en kijk nog eens hoeveel lanes hij gebruikt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:20:
Download en installeer eens de nieuwste drivers, draai eens een 3DMark06 benchmark en vermeld je verdere specs, omdat die belangrijk zijn om te bepalen of je score klopt of juist niet.

Ook een uitgebreidere TS met wat je allemaal geprobeerd hebt zou niet verkeerd zijn, en let aub ook op je spelling!

Probeer eens een Windows herïnstallatie om dat uit te sluiten. Mocht je dat niet willen, druk je kaart eens in je andere PCI-E slot en kijk nog eens hoeveel lanes hij gebruikt.
Bedankt voor je reactie, heb mijn vraag wat uitgebreid.
Kaart draait in beide PCI-e sloten op x8 2.0
3Dmark06 score lijkt in principe netjes maar dat neemt niet weg dat het niet op x16 draait.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Zo lang je geen crossfire draait is pci-e 2.0 x8 ruim genoeg. Dit geeft dezelfde bandbreedte als pci-e 1.1 x16. Het zou natuurlijk ook op x16 moeten kunnen werken, maar wat prestaties betreft is het gewoon een cijfertje zonder invloed.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Depep schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:39:
Zo lang je geen crossfire draait is pci-e 2.0 x8 ruim genoeg. Dit geeft dezelfde bandbreedte als pci-e 1.1 x16. Het zou natuurlijk ook op x16 moeten kunnen werken, maar wat prestaties betreft is het gewoon een cijfertje zonder invloed.
Ja inderdaag, ik verwacht zelf dat het prestatieverschil minimaal zal zijn.
Maar dat sluit niet uit dat het op dat slot op x16 zou moeten kunnen draaien

Verwijderd

2 x PCI Express 2.0 x16 slots, support ATI CrossFireX™ technology at x8 link
(PCIe x16_1 blue, PCIe x16_2 black*)
3 x PCI Express x1 slots
2 x PCI slots
*PCI Express x16_2 slot (black at max. x8 link

http://www.asus.com/produ...69&l1=3&l2=11&l3=709&l4=0

Crossfire staat uitgeschakeld en ik heb in mn bios gezocht maar geen optie gevonden voor het aanpassen van een PCI-e lane.
Wat doe ik verkeerd?

Crossfire uitgezet???????
Heb je nu 1x kaart of heb je er nu 2 ?
Als je twee vga kaarten heb dan gaat jouw pci-e naar 2x8 .
Mog je een raid controller in jouw tweede pci-e heb zitten dan gaat jouw 2x pci-e ook op 2x8.
Heb je maar 1kaart er in zitten dan denk ik dat je een bios update nodig heb voor je moederbord omdat deze niet jouw vga goed herkent.
Ook kan het zijn dat je handmatige via een switch of brug de pci-e sloten moet aanpassen.
Tussen 1x16x of 2x8x .
Maar dat kan je vinden in de handleiding.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ook een P5Q Pro en weet vrij zeker dat je in ieder geval geen jumper of switch hoeft te gebruiken om het aantal lanes aan te passen. Met factory BIOS geen enkel probleem met de herkenning van een enkele of dubbele HD4870, geen idee alleen of een enkele op x16 loopt, niet gecontroleerd.

Crossfire instellingen of PCI-E instellingen zijn er in de BIOS niet te vinden, volgens mij verdeeld het bord automatisch de 16 lanes als er een tweede kaart bijgeplaatst wordt.
Wellicht een BIOS update, maar je kunt ook je drivers even goed verwijderen en opnieuw installeren. Verwijder de kaart even en druk deze er opnieuw in, stevig aandrukken (niet te lomp), je PCI-E stekkertjes goed aandrukken. Toch ook het zwarte slot even proberen, die zou in single mode ook gewoon x16 moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 27-10-2008 23:10 ]

Pagina: 1