• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 20:09

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb een film opgenomen met een digitale videocamera en die film heb ik weer op een dvd opgenomen via de TV. Nu wil ik die film op mijn PC bewerken, maar er lijkt geen data op de DVD te staan :?
De DVD is gebrand, dat is duidelijk te zien, maar er lijkt dus niets herkenbaars voor windows op te staan. Helaas heb ik geen DVD speler waar ik het op kan controleren of er een film op staat, misschien is er andere software voor, of zie ik iets over het hoofd...... het is voor een werkstuk :'(
Wat kan ik nog proberen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40
en die film heb ik weer op een dvd opgenomen via de TV.

Bedoel je hiermee dat je je camera aan een standalone dvd recorder hebt gehangen en zo de film op een schijfje hebt gezet?
Dan zou je deze ook met die recorder moeten kunnen afspelen om te testen of er iets op staat.

verder kan je ook niet direct de vob files van een video dvd bewerken op de computer. hier moet je weer een aantal toeren voor uithalen.

waarom heb je niet de video van de camera gelijk op de pc gezet? dan weet je tenminste wat je hebt? Als dit nog mogelijk is zou ik dit doen, scheelt weer een paar tussenstappen (conversie, kwaliteitsverlies etc)

Strava

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Dvd in je dvd recorder steken, sessie sluiten en nogmaals proberen :)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
job schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:16:
Dvd in je dvd recorder steken, sessie sluiten en nogmaals proberen :)
Ik denk dat dit de oplossing gaat zijn.....(maar kan ik niet finalyzen met mijn eigen pc?)

@Prulleman: Ik heb geen firewire en dus niet de mogelijkheid om dat op jouw manier te doen. Ik heb hem dus via de TV opgenomen op een standalone DVD brander jah. Ik weet het, was een beetje omslachtig maar wel noodzakelijk dus.

[ Voor 7% gewijzigd door JdM op 27-10-2008 17:19 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarschijnlijk is de DVD niet afgesloten. Stop hem weer terug in je DVD recorder, en sluit hem af. Je hebt kans dat dit iets in de geest van "Klaarmaken voor gebruik op andere spelers" ofzo heet. Als het goed is worden er nog wat bestanden op de DVD bij gezet, en wordt de DVD afgesloten. Pas dan kan een andere DVD speler, of een computer lezen wat er op staat.

[ Voor 0% gewijzigd door E-Vix op 27-10-2008 17:19 . Reden: spuit 11..... ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Nou, het was inderdaad gewoon een kwestie van de DVD afsluiten in de speler...dank voor de hulp hij doet het nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 27-10-2008 20:15 ]

Pagina: 1