Toon posts:

[Red Alert 2] Lag na een tijdje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik ben ten einde raad... ik hou ervan om af en toe een online spelletje RA2 te spelen maar soms krijg ik na een tijdje de melding "Lost connection to Westwood Online.. outside users will not be able to page you" gevolgd door een vreselijke lag. Wát ik ook probeer, het heeft geen zin en ik heb ook echt geen idee waar ik de oorzaak moet zoeken.

Wat informatie
Ik draai RA2:Yuri's Revenge (de gewone versie, niet de First Decade dvd) met de laatste updates op Windows XP SP3 in compatibiliteitsmodus Windows 95 op een notebook met een 2.0 GHz Core 2 Duo en 2 GB RAM.
De notebook is draadloos via 802.11n aangesloten op mijn netwerk, wat weer verbonden is met het internet via ADSL (Tele2, 20 Mbit). Signal strength: Excellent.
Windows Firewall staat uit. Ik heb geen porten geopend in de router maar de notebook is in m'n router ingesteld als DMZ host, dus alle porten staan automatisch open.

Het specifieke probleem
In Yuri's Revenge ga ik naar Internet, vervolgens naar Custom Match en van daaruit kan je een game beginnen. De kwaliteit van de verbinding is uitstekend, want de ping geeft meestal rond de 3ms aan. Na een tijdje spelen (verschilt heel erg, kan half uur zijn, of twee uur) krijg ik dus de melding in YR "Lost connection to Westwood Online, outside users will not be able to page you.". Vanaf dat moment weet ik hoelaat het is! Er volgt een lag van zo'n 10 seconden en het spel is gewoon niet meer speelbaar. Dit gebeurt niet altijd, ik denk in zo'n 50% van de potjes die ik speel. Ik weet zeker dat het mijn verbinding is omdat de mensen met wie ik speel op volle snelheid door kunnen spelen zonder lag zodra ik het spel verlaat.
Het vreemde is echter, dat wanneer de lag zich voordoet, mijn internetverbinding op m'n notebook gewoon intact is. Websites laden nog steeds razendsnel. Ik ben nog steeds verbonden met internet dus.

Wat ik al heb geprobeerd
Verbinding herstellen
Direct na de lag ga ik naar de status van de internetverbinding, waar staat "signal strength: Excellent". Daar druk ik op "repair". De verbinding wordt hersteld maar de lag verdwijnt niet. Geen effect dus.

Draadloos signaal te zwak?
Toen dacht ik dat het zou kunnen liggen aan het draadloze netwerk. De zender staat namelijk in de andere hoek van het huis en het signaal wordt versterkt door andere AP's. Ik heb overigens altijd signal strength excellent dus dat leek me al vrij onwaarschijnlijk. Maar goed, ik verhuisde naar 2 meter van de zender af en zette alle versterkers uit. Weer signal strength Excellent. Maar na een tijdje gebeurde het weer. Het lag dus niet aan het draadloze signaal.

Draadloos signaal te onstabiel?
Ik heb vaker gehoord dat je games online nooit via WiFi moet spelen omdat het signaal dan onstabiel is. Dus had ik WiFi uitgezet op notebook en AP en m'n notebook via een Ethernet kabel aangesloten. Het probleem was er nog steeds.

Netwerk overbelast?
In m'n netwerk zit nog een andere pc die om het uur een backup via het netwerk maakt. Dit kan natuurlijk voor overbelasting zorgen wat de lag kan veroorzaken. Dus heb ik alle andere pc's uitgeschakeld zodat mijn notebook de enige pc in het netwerk is. Probleem was er nog steeds..

Problemen met dual core processor?
Op internet las ik dat games problemen kunnen opleveren met dual core processors als deze niet ondersteund worden. Dus heb ik de affinity van het proces van YR veranderd en alleen één core aangewezen op YR. Dit heeft er wel voor gezorgd dat YR niet meer af en toe crasht uit het niets, maar de lag kwam helaas nog steeds voor.

DMZ host, complicaties?
Ik dacht, al het verkeer wordt gerout naar mijn notebook en er staat geen firewall op. Misschien is de lag een gevolg van externe aanvallen op m'n netwerk of iets dergelijks. Dus ik zet DMZ host weer uit en open de porten die YR nodig heeft in m'n router. Geen resultaat.

Topic openen op tweakers?
Ik ben dus volkomen radeloos wat dit betreft. Wat ik nog het vreemdste vindt is dat, zodra het spel begint de laggen, er niks met m'n internet mis lijkt te zijn omdat m'n browser nog razendsnel op het net kan surfen.

Als je tot hier bent gekomen met lezen, respect, en als je toevallig de oplossing weet zodat ik eindelijk weer een normaal potje RA2 kan spelen zónder lag, ben je mijn held van het jaar. :D

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 19:34
al met een kabeltje geprobeert ipv draadloos? Kun je dat probleem eventueel ook uitsluiten :)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 10:49
Heb je het al bedraad geprobeerd? Dan kun je het draadloze netwerk uitsluiten.
Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars gehad maar dan in CounterStrike Source, toen vond bij een bepaalde specifieke network load de router dat hij moest rebooten. Heeft half jaar geduurd voordat ze met een fix hiervoor kwamen bij US robotics.

Computer says no