Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rapportage vanuit excel

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
Goedendag,

Het volgende: Wij hebben bij een klant een tijd een telefooncentrale gemoniteerd. Nu deden wij dit met de software die er door de leverancier bij geleverd wordt. Nu laat deze software alleen niet de gelijktijdigheid van netlijnen zien. Wat hij wel doet is ze bij elkaar op tellen.

Dit is alleen niet het resultaat wat wij willen zien.

We willen het dus anders oplossen.!!

De software registreert alles in een dat file. Als ik deze open dan is er voor elk gesprek een regel, met volgens mij voldoende gegevens.

De volgende cellen zijn onder andere aanwezig:
-datum (bv: 20-08-2008)
-starttijd (in seconde na middennacht)
-duur gesprek (in seconde)
-netlijn

Nu hebben wij het in een grafiek proberen te zetten alleen dit geeft niet het gewenste resultaat, en samengevat hebben wij maar een vraag.

Is het mogelijk om op een tijdlijn aan te geven waarneer de lijn in gebruik is en wanneer niet?

Kan iemand mij op weg helpen en met name met mijn laatste vraagstuk?

edit:

Het gaat even duren voordat ik weer een reactie geef, ik kan er niet met regelmaat aan werken

[ Voor 5% gewijzigd door josvane op 30-10-2008 22:03 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Gokje: probeer eens een scatter (spreiding) grafiek in plaats van een gewone puntengrafiek. Sorteer eerst je data op lijnnummer & datum.
Als dat het niet is, laat dan eens wat meer zien (bijv. de grafiek) van hoe het nu niet lukt.

Zo scherp als een voetbal!

• Bolukan
  • Laatst online: 29-11 23:42
Mbt idee van Reptile209, je ziet dan alleen de beginmomenten van het gesprek.

Je zou ook de eindtijden via een andere serie kunnen tonen (ander kleurtje). Dat geeft al meer gevoel. Maar je wilt er ook nog een lijntje daartussen??

Dan denk ik weer aan een scatter met begin en eindtijden in 1 (!!!) lijst en om-en-om een lijntje trekken. Dat om-en-om kan alleen efficient via VBA.

Is het ook niet acceptabel om bijvoorbeeld het percentage bezet per uur te berekenen en dan 24 kolommen per dag te tonen. Dat is eenvoudiger op te lossen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Persoonlijk ik er als tussenstation een simpele dbase tussen zetten. Deze leest de begintijd uit, duur van het gesprek en vormt hier een eindtijd uit ( zijn dubbelgesprekken mogelijk? ).

Deze gegevens ( begintijd en eindtijd ) zijn met een query dan per lijn op te halen over een bepaalde periode waarna je het in excel dan in een grafiek kan zetten...

Waarschijnlijk is het ook best direct in excel te doen, maar dan vindt ik persoonlijk dat je zulke functies gaat bouwen dat ik mij afvraag of je dit in excel wilt doen ( want moeten er bepaalde lijnen afgeschermd worden? ).

Sowieso ben ik al geen voorstander van uitgebreide dingen in excel omdat het imho bijna altijd leidt tot een wildgroei aan ongecontroleerde excelletjes totdat je opeens met 10 tegelijkertijd die .dat probeert in te lezen en je telcentrale logging gaat missen omdat hij geen exclusive write-lock meer op het .dat bestand kan krijgen...

• josvane
  • Laatst online: 21:32
Goedendag,

Hierbij toch nog een reply.
We zijn inmiddels zover dat we op de verticale lijn het kanaal kunnen zien en in de horizontale lijn of het kanaal wel of niet bezet is.

Nu is dit alleen dusdanig veel informatie dat het niet goed uit te lezen.
Is het ook mogelijk om nu aan te geven wanneer alles tegelijk in gebruik is ( Het liefst in groepen. Lijn 3 en 4 horen bijvoorbeeld bij elkaar)

We zijn inmiddels een eind, maar bij ons houdt het nu op.

Het document is te bekijken op:
http://www.aquariumweb.nl/got/Book1.xls

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Ja, je kan kijken wanneer alles tegelijk bezet is. Daarvoor zal je wat hulpkolommen moeten gaan toevoegen die lijnen groeperen om dat weer te kunnen geven. Dat gaat je wat tijd en moeite kosten en ik denk niet dat iemand je hier een pasklare oplossing gaat geven.
Ga eerst zelf eens verder proberen (hoe zou je het met de hand doen, vertaal dat naar Excel formules en/of macro's) en kom dan terug met eventuele concrete (!) problemen waar je tegenaan loopt.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1