Toon posts:

[Macbook Pro] Is het 15,4 scherm groot genoeg voor Adobe CS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is een macbook pro 15,4 scherm geschikt voor het gebruik van adobe cs3 (illustrator, indesign, photoshop, dreamweaver) of raden jullie een 17 inch scherm aan? ik kan me voorstellen dat de toolvensters van de programmas lastig zijn ivm het beeldscherm formaat.

Of is de macbook pro breedbeeld?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Kijk voor de gekke jen eens op www.apple.nl/macbookpro

/edit: dat sloeg op de vraag of een mbp breedbeeld is of niet..

[ Voor 38% gewijzigd door domi235 op 27-10-2008 16:38 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, daar word ik niet wijzer van.... ik hoor liever gebruikerservaringen. bytheway: het wordt wel een '08 model (oude serie) ivm leuke aanbieding. 1400 euro 4gb geheugen 250 gb hd.

Verwijderd

Het is zeker te doen, maar als je een regelmatige vaste plek hebt kan ik ook zeer zeker een degelijk extern scherm aanbevelen. Die ga je dan ook erg waarderen. :)

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Het macbook pro staat hierin eigenlijk buiten de discussie.

Waar het voornamelijk omgaat is het scherm en de resolutie. Maar ook hoeveel, en hoelang je gaat CS3'en achter dit scherm.

Zelf doe ik geregeld CS werk achter een 12.1' scherm met 1024x768 reso. En dit kan enkele uren achter elkaar goed gaan, maar wanneer je een aantal dagen volledig achter dit scherm zit te werken.... dan gaat het toch minder aan het einde van de dag.

Dat is mijn ervaring met een kleiner scherm. Oke totaal niet in de buurt van 15,4 inch maar toch...:)

Verwijderd

Topicstarter
ericjanvanputten schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:43:
Het macbook pro staat hierin eigenlijk buiten de discussie.

Waar het voornamelijk omgaat is het scherm en de resolutie. Maar ook hoeveel, en hoelang je gaat CS3'en achter dit scherm.

Zelf doe ik geregeld CS werk achter een 12.1' scherm met 1024x768 reso. En dit kan enkele uren achter elkaar goed gaan, maar wanneer je een aantal dagen volledig achter dit scherm zit te werken.... dan gaat het toch minder aan het einde van de dag.

Dat is mijn ervaring met een kleiner scherm. Oke totaal niet in de buurt van 15,4 inch maar toch...:)
ik ga alleen wat huisstijlen ontwerpen en beknopte online visitekaartjes (simpele websites) verder koppel ik hem soms aan een snijplotter om wat beletteringen te maken.

Maar een 12,1 is toch wel erg klein!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:25
als je veel met een laptop op dezelfde plek werkt, dan zou ik toch overwegen om daar een los scherm bij te zetten. Ik werk zelf als webdesigner met dreamweaver/photoshop cs3 en ik kan eigenlijk niet zonder 1600x1200. 21 is fijn, maar 24 inch is *perfect*

Ik heb zelf een sony 15,4 inch laptop, maar die gebruik ik alleen voor mijn e-mail e.d. Ik kan daar niet echt mee werken... Naja, kan wel.. Maar liever niet.
Het is persoonlijk. Uiteindelijk is het wat je gewend bent....

[ Voor 30% gewijzigd door Dennis013 op 27-10-2008 16:52 ]

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Het lijkt mij dat 15 inch heel goed te doen valt. Kleiner dan dat zou minder goed gaan lijkt mij.
Het grote probleem is altijd de kwestie schermgrootte/draagbaarheid.
Ik ken meerdere mensen die professioneel gebruik maken van CS en die werken hele dagen op het 15,4 scherm van de macbook pro. Ze lopen eerder tegen de beperking van te weinig schijfruimte aan dan tegen de grootte van het scherm. Ik zou het gewoon doen als ik jou was. (persoonlijk ga ik toch voor het duurdere nieuwe modell vanwege de prestaties, hopelijk is het scherm niet zo erg als het lijkt)

Verwijderd

ik ben in het bezit van een 17 inch macbook pro (model 2007 met 2.4 ghz) en heb toendertijd nog extra bijbetaald voor het full-hd scherm wat erinzit. Goddelijk! maar als je jezelf eenmaal gaat verwennen met zoveel schermruimte wil je niet graag meer terug. ik heb wel een extern scherm aangesloten en toetsenbordje omdat ik voor mijn studie nogal achterlijk veel achter het scherm moet zitten (cs3, tekstverwerking) maar je zult het grote scherm meer waarderen, tis alleen wat minder leuk voor je rug in combinatie met een schoudertas!

tot zover mijn ervaringen
hopelijk heb je r wat aan

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik heb een mbp 15" en werk vrij veel met cs3. Goed te doen maar ik moet wel zeggen dat ik thuis mn andere applicaties dan op een extern scherm zet. Maar met een resolutie van 1440 x 990 vind ik dat je goed kan werken. Ik heb toen ook even getwijfeld om een 17" te nemen maar qua mobiliteit vind ik dat toch net te groot.

Mijn advies: koop een 15" en gebruik je 'winst' om er een externe monitor bij te kopen.

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Voor dreamweaver is het prima om op een 15'' te werken. Maar ik doe zelf ook wat Flash dingen, en daarbij moet ik soms ook wat tekenen. Daarvoor is het scherm wat te klein. Ik denk dat het daarom ook minder geschikt is voor photoshop/illustrator.

Zoals mijn voorganger al zegt, koop een extra scherm met het geld dat je overhoudt.

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:36:
[...]

Tja, daar word ik niet wijzer van.... ik hoor liever gebruikerservaringen. bytheway: het wordt wel een '08 model (oude serie) ivm leuke aanbieding. 1400 euro 4gb geheugen 250 gb hd.
mag ik vragen waar die aanbieding te vinden is, of is het een 2e hands?!

www.vdzande.com

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-02 18:10

Legoblokje

Stap niet op me!

De 15,4 inch is echt perfect om portable mee te Photoshoppen of te Flashen. 15,4 inch is wat mij betreft ook het laatste formaat wat echt portable is de 17 inch zal vast fijner zijn om naar te kijken (Hi-res is geweldig) maar hij is niet meer echt portable door zijn formaat.
Pagina: 1