[EXCHANGE] Verzenden uit extra postvak.

Pagina: 1
Acties:

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-02 19:53

B4tman_DH

To the Bat.....

Topicstarter
Ik heb Exchange 2007 draaien met verschillende mailboxen.

Als Ik echter inlog met user x wil deze user een extra mailbox y erbij in outlook 2007.
Dit werkt inmiddels.

Nu wil ik graag dat als ik vanuit de extra mailbox onder deze gebruiker een mailtje stuur dat dit mailtje ook in de verzonden items komt van mailbox y. Dit is helaas niet het geval. Hij komt nu in verzonden items van de user zelf.

Ik heb al full send en full access permissions ingesteld. Helaas blijft hij werken vanuit het postvak van de hoofd gebruiker. Voor verwijderde items wel al een reg. tweak gevonden.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Niets - dit werkt zo.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 19:45
Volgens mij zou je dat wel weer op kunnen lossen met een paar email regels in Outlook (extra -> regels en waarschuwingen).

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Je kan wel een send on behalf instellen toch, dacht dat je dan echt via een andere postbus je mail verstuurt.
Maar dit weet ik niet zeker.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08

-ET-

Phone Home

pennenlikker schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:14:
[...]

Je kan wel een send on behalf instellen toch, dacht dat je dan echt via een andere postbus je mail verstuurt.
Maar dit weet ik niet zeker.
Dan kan je wel uit naam van die persoon mailen, maar de verzonden items komen nog steeds in je eigenmailbox. en niet in die van de persoon uit wiens naam je verstuurd.

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Topicstarter
Dat is toch ook raar :/

Stel, je deelt een postvak met iemand, bv het postvak "orders".

Als je collega wil kijken wat jij verzonden hebt over een betreffende order kan hij dat dus niet inzien,
tenzij jij je verzonden items verplaatst naar het gedeelde postvak?

Wat een gedoe

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08

-ET-

Phone Home

het is juist logisch toch. Jij verstuurd de mail. Dat er nu toevallig een andere afzender adres staat is een 2de. Maar jij verstuurd de mail. Dus komt hij ook in jouw verzonden items terecht. Wil je echt vanuit de mailbox zelf sturen dan zal je in outlook een 2de profiel moeten aanmaken. en die gebruiken dan komt de mail wel in de verzonden items terecht.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Ik heb misschien een oplossing voor je, standaard kan het inderdaad niet maar deze beetje omslachtige workaround is wellicht de oplossing.

Bij de reacties staan er ook nog een paar mogelijke oplossingen tussen.

suc-6 ;)

Klik

[ Voor 34% gewijzigd door pennenlikker op 28-10-2008 14:25 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Topicstarter
-ET- schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:02:
het is juist logisch toch. Jij verstuurd de mail. Dat er nu toevallig een andere afzender adres staat is een 2de. Maar jij verstuurd de mail. Dus komt hij ook in jouw verzonden items terecht. Wil je echt vanuit de mailbox zelf sturen dan zal je in outlook een 2de profiel moeten aanmaken. en die gebruiken dan komt de mail wel in de verzonden items terecht.
Ik stuur de mail misschien wel, maar ik wil alles wat van toepassing is op een postvak gescheiden houden :P
Wel raar dat je dit niet gemakkelijk kan instellen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wizard regel toevoegen? (afzender X verplaatsen naar postvak X -> verzonden items)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 20:06
Je zou ook het tweede postvak als imap account kunnen toevoegen, bij imap kan je instellen waar hij de verzonden items moet plaatsen en dus ook in de verzonden items van het toegevoegde account. Nadeel van deze methode is dat je handmatig account moet switchen anders staat de verkeerde afzender op het mailtje.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
B4tman_DH schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:09:
[...]

Ik stuur de mail misschien wel, maar ik wil alles wat van toepassing is op een postvak gescheiden houden :P
Wel raar dat je dit niet gemakkelijk kan instellen.
Server side rule toevoegen. Als verzonden door x dan ook moven naar verzonden items van x ( alhoewel ik persoonlijk zou kiezen voor kopieren, ik houd graag alles wat ik verzonden heb in mijn verzonden items, 1 plek om te zoeken ipv 30 plekken )

Desnoods kan het ook wel met een client-side rule, maar dat is zo veel werk om overal in te stellen :)

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Topicstarter
Lijkt me een goeie rule (kopieeren) ik zie hem alleen niet :z

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
als je lokaal in outlook een pop account aanmaaakt , waarmee je mail verstuurt onder de alternatieve naam / adres , maar GEEN mail ophaald ..
dan kan je wel versturen ... en ophalen via outlook- exchange als je de juiste alias hebt ingesteld.
daarnaast krijgt de ontvanger dan niet te zien dat je onder een andere naam verstuurd,

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Topicstarter
Kan, maar dat is niet zoals ik het wil.

Als hij server side vanaf het extra postvak waarvan ik een mailtje stuur een kopie achter laat in verzonden items van dat desbetreffende postvak vind ik het prima.

Heb alleen nog niet gevonden hoe ik dat voor elkaar krijg :|

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
de rule 'verplaats een kopie naar <map>'. werkt dat niet?

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Topicstarter
_H_G_ schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:14:
de rule 'verplaats een kopie naar <map>'. werkt dat niet?
Ik heb nu server side ingesteld; Als hij verstuurd vanuit een bepaald postvak (persoon) hij een copy naar hetzelfde postvak stuurt (inbox komt ie dan)

Client side is dit ook niet mogelijk; De regels na het verzenden zijn beperkt.
Als ik hier zou kunnen kiezen "na verzenden vanuit een bep. persoon" zou ik er zijn, helaas is die optie er niet.

Miss. dat de shell uitkomst kan bieden?

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 19:30
Beetje laat, maar voor de nog zoekenden onder ons:

Wat jij wilt kan met "unisent" van ivasoft. En "rightfrom" is ook leuk.
Pagina: 1