Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[WCF] Via ISA naar een WCF service

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:56
Heyhey! Ik zit al vier dagen aan dit probleem, en ik kom er echt niet meer uit!

Ik heb een publieke WCF service draaien die geen authenticatie of login etc vereist. Gewoon puur een HTTP webservice.

Ik heb een .NET client applicatie die staat geinstalleerd bij klanten. Deze applicatie communiceert met mijn WCF service. Sommige klanten hebben echter een lokale ISA (webProxy) server. Nu is het mogelijk in mijn applicatie om een domein, gebruikersnaam, wachtwoord en proxy URI in te vullen.

Wat ik tot dusverre heb geprobeerd is het meesturen van credentials via WCF, maar dit vereist een HTTPS verbinding.

Hoe krijg ik echter de WCF client zo ver dat hij via de webproxy praat met mijn public service?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Begrijp ik, als ik tussen de regels doorlees, dat je een authenticatie fout krijgt als een client via ISA probeert te communiceren?

Probleem wordt hier beschreven met een potentiele oplossing:
http://social.msdn.micros...b-4cb9-96cf-a53ce132c7ab/

• Aphelion
Dat was inderdaad een goede tip. Ik heb het topic eens doorgewerkt. Ik kom al een heel eind als ik gebruik maak van een application wide proxy met System.NET.

Nu is het echter niet handig een system wide proxy te gebruiken. Ik wil dit graag doen op de WCF laag, en niet een bovenliggende laag. Dan ben ik niet in staat om met een basicHttpBinding credentials mee te sturen naar de ISA server.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Configuration (moet zijn Configuring) Http Proxies in WCF *fluit* ;)

En als toegift de volgende hints (ook te vinden op bovenstaande link):
Fortunately there are a number of binding settings available in WCF to control your Http proxy usage. These settings are available directly on BasicHttpBinding and WsHttpBinding (as well as on HttpTransportBindingElement when you are using a CustomBinding).
en:
public Uri ProxyAddress (default == null): If you want to specify a proxy directly you can set a proxy Uri directly here. To ensure no proxy is used you can specify null here. In both cases be sure to set UseDefaultWebProxy = false as well.

[ Voor 86% gewijzigd door mindcrash op 27-10-2008 23:09 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Aphelion
mindcrash schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:04:
Configuration (moet zijn Configuring) Http Proxies in WCF *fluit* ;)

En als toegift de volgende hints (ook te vinden op bovenstaande link):

[...]

en:

[...]
Dank voor je reactie. Deze pagina ben ik inderdaad ook tegengekomen. Ik heb inderdaad die settings ingesteld. Ik krijg het echter neit voor elkaar om dan ergens ook mijn networkCredentials mee te geven. Er zijn aardig wat mogelijkheden in de Client<>. Echter bij geen van de opties heb ik eht voor elkaar gekregen dat de credentials zijn meegestuurd naar de proxy, en krijg ik een 407 'Proxy authenticationr required' melding terug.

Ik dacht, laat ik het een niveau hoger zoeken. Ik heb met System.Net.WebRequest een global proxy ingesteld en daarop de credentials ingesteld. Echter, krijg ik een 402 terug met, Authentication denied. 'Schema anonymous'. Zou dit er op kunnen wijzen dat WCF letterlijk de credentials 'wist' aangezien ik een basicHttpBinding gebruik zonder security laag (ivm het plain verzenden van de credentials)? Dat zou dan namelijk ook aan kunnen geven waarom ik niet in staat was enige vorm van credentials mee te sturen.