• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 13:42
Ik ben nu in totaal 5 uur non-stop bezig voor elkaar te krijgen mijn bios te flashen. Ik heb uren gezocht op internet en verschillende methodes geprobeerd, maar ter vergeeft.

Ik wil het liefst via EZ Flash of DOS flashen.
EZ Flash "blijft hangen"reageert nergens op.
DOS -> Moet usb stick bootable maken, kom ik niet uit. Veel artikelen te vinden, niets werkt.
Ik heb geen floppydrive!
WIN XP PRO SP3
Asus P5W DH Deluxe
Bios versie 1305

Ik heb al eerder gepost maar topic is toen gesloten, omdat ik het makkelijk op internet kon vinden. Dit is mij na uren zoeken en uit proberen niet gelukt. Daarom als laatste middel, vragen aan de pro's...

PSN: Mondaatje

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Vanuit de bios kiezen voor bios updaten, usb stick (fat32) met de juiste rom bestanden er in prikken en het zou moeten werken lijkt me...

Je hoeft dus niet vanaf USB te kunnen booten.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:22
http://www.bootdisk.com/

Dan de sectie:

BOOTABLE CD
CD To Read/Write/Copy/Delete/Edit Files On NTFS DRIVEs
Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44 Read.1st

http://www.bootdisk.com/plan40/flashcd.zip
http://www.bootdisk.com/txtfiles/flashcd.txt

Succes.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:23

Wish

ingwell

Dat staat dus ook in de manual waar je al naar bent verwezen, je bordje beschikt over EZ-Flash2 :
EZ Flash 2 is a user-friendly BIOS update utility. Simply press the predefined hotkey to launch the utility and update the BIOS without entering the OS. Update your BIOS easily without preparing a bootable diskette or using an OS-based flash utility.

No drama

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 13:42
danmaarniet schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:47:
Dat staat dus ook in de manual waar je al naar bent verwezen, je bordje beschikt over EZ-Flash2 :

[...]
Ja dat heb ik toch al geprobeerd? EZ-Flash reageert niet op mijn toetsen? Alles geprobeert ook in de bios qua settings... Daarom nu over op booten van usb...

[ Voor 12% gewijzigd door Monda op 27-10-2008 14:49 ]

PSN: Mondaatje

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zie net pas dat je al een topic had lopen over het zelfde probleem. Ik wil je aanraden om uit te leggen wat je al hebt gedaan en wat er precies fout gaat. Kijk gewoon in je boekje van je moederbord hoe je de bios kunt flashen vanuit de bios zelf. En als dit niet lukt geef dat ook precies aan wat er niet lukt.

Zoals in je vorige topic ook al gemeld was, het flashen van een asus moederbord zou echt heel simpel moeten zijn...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet de bedoeling na een slotje zomaar een nieuw topic te openen waarin net zoveel informatie staat als in het eerste topic.
Daarnaast is een titel 'Ten einde raad' niet bepaalt een goede topictitel die de inhoud dekt.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 27-10-2008 14:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.