[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.481 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:34
Anoniem: 157002 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:22:
Nou schiet mij maar lek, dagenlang geprobeerd het probleem op te lossen om de tv op FULL-HD te krijgen en het wilde maar niet lukken. Komt hier een vriend erbij staan en hem laat ik zien dat na het testen de resolutie terugspringt, springt de TV ineens terug naar 800x600. Vervolgens wilde ik de resolutie opnieuw op 1600x1200 zetten en zie ik daar 1920x1080 op 59Hz en op 60Hz staan. Ik heb hem nu op 59Hz ingesteld en ik heb perfect beeld. Bij mij is het probleem dus spontaan opgelost zonder naar mijn weten ook maar iets aan te passen. 8)7
Volgens mij had ik dat gisteren ook geschreven toch?

Staat het aantal hz wel goed? Als ik in de lijst van reso's die de tv accepteert kijk, dan staat bij 60hz de 1920x1080 er niet bij. Alleen die 1600x1200. (blz 186 v/d handleiding NL)
http://www.samsung.com/nl...download&menu2=detail
Bij 59,934 hz staat wèl de 1920x1080. Hoe dit zit weet ik ook niet

Ik had er nog bij geschreven dat je misschien het vinkje bij "niet ondersteunde resoluties niet weergeven" misschien weg moest halen, maar dat had ik weer verwijderd.
Misschien dat die 59hz eerst niet te zien was.

Blij dat het werkt in ieder geval. ;)
sekeroglan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:08:
[...]

Het gaat mij ook niet om de uiterlijk van de tv, dat maakt mij niet zoveel uit.

Het gaat meer om de technische specificatie's. Dingen zoals input lag, gebruik gemak, hoe die omgaat met full hd beelden, met gamen enzo. Dit zijn niet echt dingen die ik in de winkel kan testen.

Het is ook niet de bedoeling dat ik wil horen van 'ga voor de X of Z' maar wil meer te weten komen over ervaringen die mede got'ters hebben met een van deze 2 modellen. Ook misschien waarom ze toch voor dat model hebben gekozen.
Ik heb het ook niet over het uiterlijk van de tv, maar over de beeldkwaliteit. Ik zie niet in waarom je dat niet in een winkel kan testen. Ik zal geen hdtv kopen zonder deze echt te testen.

Je moet toch weten of de tv goed is in motion handling, zwart- en kleurenweergave, 24p, dvd's afspelen en vooral ook met gamen?!
Inputlag kan je alleen uit reviews halen, dat moet gewoon gemeten worden.

Mensen zullen altijd de tv aanbevelen die ze zelf hebben gekocht. Ik heb kennissen die zeggen dat het beeld van hun tv prachtig is, maar als ik er dan naar kijk dan is het niet meer dan redelijk.
Slechte zwartweergave en onrealistisch kleuren, maar zij hebben geen vergelijkingsmateriaal dus zien ze het niet.

Anderen roemen een zwartwaarde in een winkel, terwijl er geen enkel detail in het zwart te zien is. Ik zou zeggen: zelf testen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Ferry34 op 10-06-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157002

Ferry34 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:00:
[...]

Volgens mij had ik dat gisteren ook geschreven toch?

Staat het aantal hz wel goed? Als ik in de lijst van reso's die de tv accepteert kijk, dan staat bij 60hz de 1920x1080 er niet bij. Alleen die 1600x1200. (blz 186 v/d handleiding NL)
http://www.samsung.com/nl...download&menu2=detail
Bij 59,934 hz staat wèl de 1920x1080. Hoe dit zit weet ik ook niet

Ik had er nog bij geschreven dat je misschien het vinkje bij "niet ondersteunde resoluties niet weergeven" misschien weg moest halen, maar dat had ik weer verwijderd.
Misschien dat die 59hz eerst niet te zien was.

Blij dat het werkt in ieder geval. ;)
Het mooie is dus dat ik zelfs niets aan het aantal Hz heb aangepast. Deze stond bij de custom resolutie al op 59,934Hz. Waarom mijn schuifbalk nu ineens tot 2048x1536 gaat is voor mij dan ook een compleet raadsel. Achja, waarom het werkt weet ik niet. Het werkt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
sekeroglan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:55:
Ben van plan om een nieuwe LCD tv te kopen en natuurlijk eentje van Samsung.

Heb zelf nu een 32 inch model maar wil nu toch een grote :P

Ik heb gekozen voor een 46 inch model. Alleen twijfel nog over de volgende modellen.

Samsung LE46A856 rond de 1000 euro

Samsung LE46B650 rond de 1150 euro

welke is beter >:)

Nu weet ik dat de B650 serie een nieuwe model is maar daar tegenover staat wel een model uit 2008 van de 8 serie..Ik zal geen gebruik maken van de netwerk optie's (steam via Xbox360 en PS3) Tv zal voornamelijk gebruikt worden voor games en films. tv kijken doe ik bijna niet(alleen studio sport op zondag avond)

Voor de prijsverschil hoef ik het niet te doen, scheelt maar ongeveer 150 euro. Alleen de vraag natuurlijk brengt de B650 serie verbeteringen ten opzichte van de A856?

Hiermee bedoel ik
- scherm die er gebruikt word
- input lag?
- contras
- etc..
Ik zou zeggen vergelijk beide toestellen qua specs eens naast elkaar bv via Kieskeurig dan zie je al het een en ander. En zeker in de winkel kijken naar de verschillen, wat de een mooi vind kan een ander waardeloos vinden. Heb zelf de LE46A856 en ben daar zeer tevreden mee, deze bewust gekozen ivm de rode rand die er om heen zit en het feit dat deze tv 4,4 cm dik is. Dacht dat dat de B650 weer wat dikker was, en ook duurder dus vandaar mijn keuze voor de 8 Serie. Maar nogmaals is dus puur persoonlijk afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even nog terug komen op de Digitenne discussie. Je kan het gewoon een maand proberen. Ga naar de Primafoon of KPN winkel neem een abo met een maand proeftermijn, wat je gewoon binnen een maand kosteloos via de telefoon kunt opzeggen. Daarnaast koop je een cam module welke je binnen een week kunt ruilen met geld terug en als je em houd krijg je via je abo 60 of 90 euro retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634

@sekeroglan: De B650 is zowat de beste LCD tv die je momenteel prijs/kwaliteitsgewijs kan kopen.
Toen ik mijn B650 kocht stond er ook een A856 voor ongeveer dezelfde prijs te koop, maar heb toch voor de B650 gekozen.
De B650 heeft redelijk wat input lag als je 100 hz motion flow aanzet, maar als je die afzet of de tv in game mode zet is de input lag niet te hoog voor gaming.

De zwartwaarden zijn zeer goed, zwart ziet er echt zwart uit en niet donkergrijs.

Als je de TV voor film gebruikt kan je de 100 hz motion flow aangepast instellen zodat enkel de motion blur gereduceerd wordt. Daardoor krijg je beeld dat er als film blijft uitzien en dat bij snelle actiescènes geen "veegeffect" geeft, waardoor je snelle bewegingen scherp blijft zien.
De A856 kan dit niet apart instellen en daar zal, als je 100 hz motion flow aanzet, film er als homevideo uitzien ipv film.

Een review van hdtvtest:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:37:
Even nog terug komen op de Digitenne discussie. Je kan het gewoon een maand proberen. Ga naar de Primafoon of KPN winkel neem een abo met een maand proeftermijn, wat je gewoon binnen een maand kosteloos via de telefoon kunt opzeggen. Daarnaast koop je een cam module welke je binnen een week kunt ruilen met geld terug en als je em houd krijg je via je abo 60 of 90 euro retour.
Is helemaal correct, het grappige is alleen dat KPN dus beweerd dat een cam module je beeld niet zal verbeteren, terwijl de meningen hierover in het Digitenne topic daarover verdeeld zijn. KPN adviseert dan een buitenantenne, welke je dmv een telefoontje naar de klantenservice gratis ontvangt.

Ik draai hem zonder cam module en ook zonder buitenantenne, mijn ontvangst is 99%.
Zo en nu weer terug naar de tv's waar dit topic over behoort te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303442

Anoniem: 298634 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:33:
@sekeroglan: De B650 is zowat de beste LCD tv die je momenteel prijs/kwaliteitsgewijs kan kopen.
Toen ik mijn B650 kocht stond er ook een A856 voor ongeveer dezelfde prijs te koop, maar heb toch voor de B650 gekozen.
De B650 heeft redelijk wat input lag als je 100 hz motion flow aanzet, maar als je die afzet of de tv in game mode zet is de input lag niet te hoog voor gaming.

De zwartwaarden zijn zeer goed, zwart ziet er echt zwart uit en niet donkergrijs.

Als je de TV voor film gebruikt kan je de 100 hz motion flow aangepast instellen zodat enkel de motion blur gereduceerd wordt. Daardoor krijg je beeld dat er als film blijft uitzien en dat bij snelle actiescènes geen "veegeffect" geeft, waardoor je snelle bewegingen scherp blijft zien.
De A856 kan dit niet apart instellen en daar zal, als je 100 hz motion flow aanzet, film er als homevideo uitzien ipv film.

Een review van hdtvtest:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/
Toch raar, echt het grootste minpunt aan mijn LE37B650 is dat zwart gewoon totaal niet op zwart lijkt, het komt niet eens in de buurt(in een onverlichte kamer). Het is gewoon grijs/blauw, het zwart is ver te zoeken.
Ook is backlight-bleeding erg sterk aanwezig. Als je precies in het midden zit maakt het niet zoveel uit maar als je ook maar 30cm naar rechts/links verschuift zoe je de hoeken gewoon (veel) lichter worden.

Edit: nog eens goed gekeken en het is eigenlijk echt te slecht voor woorden. Als je een film kijkt met zwarte balken dus) is het in de hoeken is het gewoon meer lichtgrijs dan zwart :/
Nou begin ik toch te twijfelen of het nou alleen mijn tv is want iedereen heeft het over zwart maar het zwart is gewoon grijs bij mij |:( Dit is dan wel in een onverlichte kamer, maarja anders zie je je spiegelbeeld en dat kan ook niet natuurlijk.

Spelen met de settings helpt ook niet, hoe je het ook verandert het blijft grijs.
Zelfs de LE26B450 geeft zwart beter weer.

Misschien dat er iets mis is met de mijne?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303442 op 11-06-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen backlight bleeding en als je recht voor de TV zit (bank staat vlak voor de TV op ongeveer 2 meter afstand) is zwart gewoon echt zwart.
Het kan zijn dat je backlight te fel staat, die van mij staat op 4 en dat is meer dan genoeg als je in een donkere kamer zit.
Die blauwe schijn dat klopt wel, maar dan moet je én dichtbij de TV staan én schuin er naartoe kijken. Als je op normale kijkafstand voor de TV zit is er geen enkele blauwe schijn te zien.
Hiervoor had ik een LE40A556 en het zwart van de B650 deed mijn mond openvallen toen ik er de eerste keer een film op bekeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:49:
Ik heb geen backlight bleeding en als je recht voor de TV zit (bank staat vlak voor de TV op ongeveer 2 meter afstand) is zwart gewoon echt zwart.
Het kan zijn dat je backlight te fel staat, die van mij staat op 4 en dat is meer dan genoeg als je in een donkere kamer zit.
Die blauwe schijn dat klopt wel, maar dan moet je én dichtbij de TV staan én schuin er naartoe kijken. Als je op normale kijkafstand voor de TV zit is er geen enkele blauwe schijn te zien.
Hiervoor had ik een LE40A556 en het zwart van de B650 deed mijn mond openvallen toen ik er de eerste keer een film op bekeek.
Zou er dan toch wat mis zijn met mijn tv?
Als zelfs mijn LE26B450 beter zwart weer geeft.
En de backlight bleeding is best wel erg.

Misschien Samsung een keer bellen? Iemand hier ervaring mee?

(mijn backlight staat op 3)
Niks qua settings haalt ook maar iets uit om zwart op zwart te laten lijken(bij mij).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303442 op 11-06-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 303442 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:58:
[...]

Zou er dan toch wat mis zijn met mijn tv?
Als zelfs mijn LE26B450 beter zwart weer geeft.
En de backlight bleeding is best wel erg.

Misschien Samsung een keer bellen? Iemand hier ervaring mee?

(mijn backlight staat op 3)
Niks qua settings haalt ook maar iets uit om zwart op zwart te laten lijken(bij mij).
Ik denk dat heel veel van je omgevingslicht afhangt. Ik heb een Samsung 7020, dat is zo'n Edge LED model. Die zou zulke prachtige zwartwaarden moeten hebben maar als je alle auto dimming en dynamische contrast reutel uitzet, dan ziet het er 's-avonds bij gedempt achtergrond licht in de verste verte niet zwart uit, eigenlijk precies zoals jij het beschrijft. Kijk je echter overdag bij daglicht naar de tv, dan kun je die niet meer waarnemen en lijkt het zwart een stuk zwarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
Er is een nieuwe firmware verschenen voor de B750/B650 series, namelijk de 1010.1.
Veranderingen staan er zoals gewoonlijk niet bij vermeld.

Klik :)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:52:
[...]

Ik denk dat heel veel van je omgevingslicht afhangt. Ik heb een Samsung 7020, dat is zo'n Edge LED model. Die zou zulke prachtige zwartwaarden moeten hebben maar als je alle auto dimming en dynamische contrast reutel uitzet, dan ziet het er 's-avonds bij gedempt achtergrond licht in de verste verte niet zwart uit, eigenlijk precies zoals jij het beschrijft. Kijk je echter overdag bij daglicht naar de tv, dan kun je die niet meer waarnemen en lijkt het zwart een stuk zwarter.
In het een lichte omgeving is het inderdaad beter, maarja toch niet zo zwart als ik graag zou willen.
Maarja, in een lichte omgeving erger ik me er in ieder geval niet meer aan dus gewoon in het licht kijken dus :P

Wel jammer dat je dan weer spiegeling hebt 8)7 Maarja gewoon stilzitten dan merk je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan altijd eens naar de winkel stappen en kijken of het toestel dat daar staat ook zoveel backlight bleeding heeft.
Wees er wel zeker van dat het echt backlight bleeding is. Die blauwe schijn is geen backlight bleed, maar een typische "eigenschap" van de B650.
Backlight bleeds zien er meestal lichter grijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 17:02
Anoniem: 298634 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:18:
Je kan altijd eens naar de winkel stappen en kijken of het toestel dat daar staat ook zoveel backlight bleeding heeft.
Wees er wel zeker van dat het echt backlight bleeding is. Die blauwe schijn is geen backlight bleed, maar een typische "eigenschap" van de B650.
Backlight bleeds zien er meestal lichter grijs uit.
Bij de A650 zie ik ook bleeding als er weinig omgeving licht is. Maar je kunt eigenlijk niets beginnen want voor Samsung zal het wel normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

ron_stultiens schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:04:
Er is een nieuwe firmware verschenen voor de B750/B650 series, namelijk de 1010.1.
Veranderingen staan er zoals gewoonlijk niet bij vermeld.

Klik :)
Heeft iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
The Yorick schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:56:
Is vandaag een monteur langs geweest voor het probleem dat het analoge geluid niet te horen was op mijn samsung tv als ik het beeld via hdmi aansloot.

Nu vertelde hij het volgende: mijn videokaart (9600GT) stuurt waarschijnlijk over mijn dvi -> hdmi een bepaald soort ruis mee, waardoor mijn samsung televisie denkt dat dat geluid is. Met als gevolg dat hij niet over schakelt naar het analoge geluid.

Heeft er iemand enig idee of je nog wat kan doen aan die zogenaamde ruis? En als ik hem via vga aansluit behoud ik dan dezelfde kwaliteit?

Alvast bedankt!
is hier inmiddels al een oplossing voor?

edit/ fix gevonden via dit topic nv4-inf bestand van de display driver ge-edit
edit2/en het werkt ook nog :*)

[ Voor 11% gewijzigd door erikdeperik op 14-06-2009 12:26 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299332

Waar kan ik informatie vinden over de

Samsung LE32B550

Volledige type : LE32B550A5W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 15-06 21:36

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Anoniem: 299332 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:16:
Waar kan ik informatie vinden over de

Samsung LE32B550

Volledige type : LE32B550A5W
Samsung LE32B550

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
oZner schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:40:
[...]

Heeft iemand deze al geprobeerd?
Yep, het lijkt alsof de media browser een beetje sneller is, verder merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nu zit ik dus weer te twijfelen tussen de B650 en de B750 van samsung. Het zijn nagenoeg dezelfde toestellen maar de b750 is 200hz en de b650 100hz. Het prijsverschil is 140 euro en is dat de moeite waard voor 200 hz? Is het verschil wel te zien of is die 100 erbij verzonnen om consumenten gek te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 21:42
Anoniem: 303442 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:55:
[...]

Toch raar, echt het grootste minpunt aan mijn LE37B650 is dat zwart gewoon totaal niet op zwart lijkt, het komt niet eens in de buurt(in een onverlichte kamer). Het is gewoon grijs/blauw, het zwart is ver te zoeken.
Ook is backlight-bleeding erg sterk aanwezig. Als je precies in het midden zit maakt het niet zoveel uit maar als je ook maar 30cm naar rechts/links verschuift zoe je de hoeken gewoon (veel) lichter worden.

Edit: nog eens goed gekeken en het is eigenlijk echt te slecht voor woorden. Als je een film kijkt met zwarte balken dus) is het in de hoeken is het gewoon meer lichtgrijs dan zwart :/
Nou begin ik toch te twijfelen of het nou alleen mijn tv is want iedereen heeft het over zwart maar het zwart is gewoon grijs bij mij |:( Dit is dan wel in een onverlichte kamer, maarja anders zie je je spiegelbeeld en dat kan ook niet natuurlijk.

Spelen met de settings helpt ook niet, hoe je het ook verandert het blijft grijs.
Zelfs de LE26B450 geeft zwart beter weer.

Misschien dat er iets mis is met de mijne?
huidig model TV 40" B650
vorig model TV 37" 37LC25R van LG

Bevindingen bij een niet belichte kamer (pik donker)

Het is bij MIJ idd zo als je maar iets onder een hoek kijk dat zwart richting de kleur grijs gaat, maar als je precies goed gaat zitten, is het zwart zowat echt zwart, veel beter als dat kan het niet worden.

Als ik onder een hoek kijk, wordt het beeld wat grijs, en is het niet helemaal egaal zwart/grijs.

ik ben vrij kritisch en ben er super tevreden over. (al speelt de media player maar 70% van mijn films)
Vorig TV was een lg, en was het contrast..... kortweg bagger als ik deze met de B650 vergelijk

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
kbloem schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:39:
Nu zit ik dus weer te twijfelen tussen de B650 en de B750 van samsung. Het zijn nagenoeg dezelfde toestellen maar de b750 is 200hz en de b650 100hz. Het prijsverschil is 140 euro en is dat de moeite waard voor 200 hz? Is het verschil wel te zien of is die 100 erbij verzonnen om consumenten gek te maken?
Ja is redelijk verzonnen om de consument gek te maken en de prijs op te schroeven. Wij kunnen nl max 120 hz waarnemen als mens zijnde dus 100 is al genoeg en als je 200 koopt zie je er 80 niet bij wijs van spreken. Heb 3 tv's naast elkaar gezien, de 50, 100 en 200 en ik vond persoonlijk niet dat er zo'n groot verschil zat in de 100 en 200. Je ziet wel wat verschil maar 100 is zeker niet storend en mijns inziens genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306358

Hallo mensen, na veel vooral mee-gelezen te hebben, heb ik besloten om ook maar eens lid te worden, en heb mij dus geregistreerd!
Alleen ik heb meteen een vraagje,ik twijfel namelijk over een aankoop (die al zo goed als vaststaat) maar waar ik nog graag wat info over zou willen hebben. Ik sta op het punt om de SAMSUNG LE40B550 aan te schaffen, heb me er ook redelijk in verdiept, ook in de winkel de tv aanschouwd en alles zag er goed uit. Alleen nu heb ik de vraag, vinden jullie het een goede keus, mijn eisen zijn, FULL HD, 102 CM, Pro op ps3 spelen en veel voetbal kijken. De specs van de tv zijn:

Frequentie 50 Hertz
Responstijd (ms) Onbekend
Resolutie in pixels (breedte) 1920
Resolutie in pixels (hoogte) 1080
Full HD
EAN 8808993198658
BRAND Samsung
TYPE LE40B550
PUBLICATIONDATE 20090324
CATEGORY Consumentenelektronica
FAMILY LCD- Plasmaschermen
Soort schermopbouw LCD
Beeldscherm grootte in inch 40
Beeldscherm grootte in cm 102
Beeldformaat 16:9
DVD-Speler/-Recorder
Harde schijf capaciteit in GB Niet van toepassing
DVB-T DVB-T (MPEG4)
DVB-C DVB-C (MPEG4)
DVB-S
Elektronische Programma Gids (EPG)
Luidsprekers
RMS vermogen in W 20
Dolby Decoder Dolby Digital Plus
Contrast ratio Onbekend
HD ready
Kijkhoek Onbekend

Hij is voor € 688,- op te halen bij plasma discounter, en ik vind dit een mooie prijs voor deze tv, had zo'n 700 euro voor ogen.

En is 50HZ erg belangrijk om voetbal te kijken en pro te spelen op de ps3?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Welkom op GoT. Groeten en bedanken hoeft niet hier. Specs copy-pasten hoeft ook niet, een linkje naar de site met de specs is voldoende. Ga je wel voetbal kijken via digitale TV? Via analoge kabel is het beeld meestal niet zo geweldig.

[ Voor 16% gewijzigd door ari3 op 16-06-2009 16:16 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, ok, lesje geleerd.. :)
Ik ben van plan er wel digitaal mee te gaan kijken,vind het ook een mooie tv,alleen heb veel gelezen over de hertz,de een zegt dat je met 50 in de problemen komt de ander raad 100 aan..
Vandaar dat ik vraag of iemand misschien ervaring heeft met deze tv,er staan ook weinig revieuws op het internet. Ben zeer benieuwd of ik met PS3, en veel voetbal kijken niet in de problemen kom,vandaar mijn vraag,

@ari3, bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Anoniem: 306358 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:57:
Ik ben van plan er wel digitaal mee te gaan kijken,vind het ook een mooie tv,alleen heb veel gelezen over de hertz,de een zegt dat je met 50 in de problemen komt de ander raad 100 aan..
Vandaar dat ik vraag of iemand misschien ervaring heeft met deze tv,er staan ook weinig revieuws op het internet. Ben zeer benieuwd of ik met PS3, en veel voetbal kijken niet in de problemen kom,vandaar mijn vraag,

Bewegend beeld heeft een framerate van 25fps, een PAL tv heeft 50hz omdat dat rustiger is voor onze ogen. Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/16hp9ar.gif
Bij de interlaced techniek wordt dan elke frame opgedeeld in 576 lijnen waarbij elke seconde de even en de oneven lijnen elkaar afwisselen en je bovenstaand beeld krijgt op je CRT.

Bij 100Hz double scan wordt elke frame simpelweg dubbel getoont, wat een nog rustiger beeld geeft omdat het scherm vaker knippert.
Deinterlace buffert de beelden en voegt de lijnen samen. En vervolgens worden er 50 fps getoond waarbij de helft wordt geinterpoleerd. De 100hz Motion Plus technologie (zoals het bij Samsung heet) vervolgens interpoleert 2x zoveel als deinterlace.
Omdat camera's de beelden met 25 fps opnemen, ben je alle veranderingen tussen de frames "kwijt". Als een tennisbal dus met 200 km/uur of 55 m/sec wordt geserveerd, verplaatst ie elke frame 55/25=2.2 meter. Alles daartussen in is niet zichtbaar. In dit geval zou op een crt 100Hz elke frame 100/25=4 keer per seconde tonen, maar bij LCD's doet het meer. De bewegingsinterpolatie berekent waar de bal zich elke 2.2/4=55cm zou moeten bevinden. Ondanks dat deze niet is opgenomen krijg je er dus 4x zoveel frames tov interlaced of 2x tov deinterlaced 50Hz LCD. Zoals hieronder. Als je veel sport kijkt zou ik €150 meer uitgeven en voor de 650 gaan. Ook als je dat niet kijkt trouwens. Voor games maakt het niet uit, op de 100Hz tv's kan je "game mode" inschakelen wat input lag vermindert. Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/de7g94.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door hattorihanzo op 17-06-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

AvanCade schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:12:
Ik vind de Mediaplayer functie van mijn Samsung LED LCD prima werken. Welliswaar werkt het het beste met de Samsung Media Share programma of via USB, maar ik kan 75% afspelen! (UE40B7000). Overigens werkt hier ook een USB drive van 320gb NTFS formatted. Het is dan wel een 2009 model.
Misschien een stomme vraag, maar lukt het je dan niet om via SMB iets van een netwerkschijf af te spelen?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 306358 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:57:

Hey Welkom,

Ik zou eerder naar DEZE tv kijken. Hij is wel 3 inch kleiner (94cm) maar je hebt er wel veel meer tv voor. De goedkoopste winkel bied hem nu voor 697 aan. Hij heeft dlna ondersteuning en is 100hz. DLNA betekend dat je video over het netwerk kunt streamen wat je dus verschrikkelijk veel branden scheelt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb zojuist mijn Samsung LE32B530 LCD-TV binnengekregen... Deze heeft een ingebouwde DVB-T ontvanger, dus die kan rechtstreeks Digitenne ontvangen. Nu wil ik natuurlijk niet meer mijn losse Digitenne ontvanger gaan gebruiken, dus moet de kaart ergens in/aan de televisie. Hier is vast een accessoire voor... Kan het alleen zo niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klasse, erg fijn deze duidelijke antwoorden, nu kan ik mijn keuze deste beter maken.
Ga er nog even over dubben, de info was allemaal erg zinvol en nu heb ik er een stuk beter beeld van..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246667

Bedankt Pascal,
heb het toch maar geprobeerd en heb een waardebon van 100€ (Vandeborre) gekregen, normaal gezien was het prijsverschil 160€ maar aangezien ik meer dan 20km van Tienen woon had ik er zowiezo geen recht op. Maar het heeft toch iets opgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60120

Ik zag op de website van Samsung dat er voor de Samsung LE55B650 een nieuwe Firmware uit is.

LCD TV LB650, 750 series USB Firmware (ver.T-CHL7DEUC-1010.1)
bouwdatum: 2009-06-10 LCD TV LB650, 750 series USB Firmware

Iemand enig idee wat er veranderd is t.o.v. de oude firmware ?
Dit is namelijk niet terug te vinden op de samsung website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
wolly_a schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:40:
Heb zojuist mijn Samsung LE32B530 LCD-TV binnengekregen... Deze heeft een ingebouwde DVB-T ontvanger, dus die kan rechtstreeks Digitenne ontvangen. Nu wil ik natuurlijk niet meer mijn losse Digitenne ontvanger gaan gebruiken, dus moet de kaart ergens in/aan de televisie. Hier is vast een accessoire voor... Kan het alleen zo niet vinden...
Hier heb je een Conax Cam Module voor nodig, o.a. te koop bij de Primafoon winkel voor 50 euro.
Via internet ook te verkrijgen, in een ander topic op dit forum adviseren ze de Smit Conax Cam Module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk aan! Bedankt voor de info! Daar ga ik eens naar zoeken! Verder erg fijne tv... Kwam van de actie van Bol waar ergens anders hier op GoT ook al over gepraat werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
@ hattorihanzo Goed uitgelegd.

Weet jij wat de optie ''film plus'' doet (A656)? In de handleiding staat dat het bedoeld is voor snelle actie scenes. Maar het is geen 100 HZ techniek. Wat is het wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

ALPACINO schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:52:
@ hattorihanzo Goed uitgelegd.

Weet jij wat de optie ''film plus'' doet (A656)? In de handleiding staat dat het bedoeld is voor snelle actie scenes. Maar het is geen 100 HZ techniek. Wat is het wel dan?
ik heb de a656 en daar staat nergens movie plus hoor.

ik heb dit gevonden:

klik

het is dus hetzelfde als 100hz motion plus maar dan met een minder duidelijke naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik heb de 32 inch variant van A656 en deze heeft geen 100hz volgens de specs. Ik zie bij de menu wel Film Plus. Je kunt deze op auto, hoog, middel, laag of uit zetten.

http://www.hdtvtest.co.uk...56-review-20080813125.htm

[ Voor 18% gewijzigd door ALPACINO op 19-06-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
ik heb al een hele tijd de samsung le 40 a 656 nu doet die plots vreemd het beeld word groenachtig met een hard piepend geluid.
op de website vansamsung staat dat je de firm kan updaten maar dat lukt me niet.
dit is wat ik doe ik doawnload het bestand en instaleer het op een nieuwe usb stick.
dan steek ik het in de tv als hij uit staat met het lichtje brandend en dan lukt het niet meer.
er staat dat je de power en source knop moet indruken maar het begint niet wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 21:53
Nou heb ik de 40a686 lcd tv van samsung, wanneer ik met mn xbox 360 via hdmi wil spelen merk ik vooral bij shooters veel lag. Maar zijn er nog tips tricks om dit zo veel mogelijk te verminderen.
Waarschijnlijk ligt het aan de tv maar dit hindert me mateloos.

Ik speel vaker op mn 22'' monitor maar vind het af en toe leuker om op een 40'' te kunnen gamen.

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:16

NvM

pplakke schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:23:
ik heb al een hele tijd de samsung le 40 a 656 nu doet die plots vreemd het beeld word groenachtig met een hard piepend geluid.
op de website vansamsung staat dat je de firm kan updaten maar dat lukt me niet.
dit is wat ik doe ik doawnload het bestand en instaleer het op een nieuwe usb stick.
dan steek ik het in de tv als hij uit staat met het lichtje brandend en dan lukt het niet meer.
er staat dat je de power en source knop moet indruken maar het begint niet wat doe ik fout?
Een groenachtig beeld met een piepend geluid lijkt me niet iets wat je kunt oplossen met een simpele firmware update. Als ik jou was zou ik contact opnemen met Samsung hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
NvM schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:26:
[...]

Een groenachtig beeld met een piepend geluid lijkt me niet iets wat je kunt oplossen met een simpele firmware update. Als ik jou was zou ik contact opnemen met Samsung hierover!
het is niet constant hoor maar gebeurt na een tijd .
en soms is ook gewoon het geluid plots weg maar als je de stroom uit doet werkt hij weer normaal tot plots naa een tijd dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 10:54

Mojo

The Power Within

aliteDC schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:33:
Nou heb ik de 40a686 lcd tv van samsung, wanneer ik met mn xbox 360 via hdmi wil spelen merk ik vooral bij shooters veel lag. Maar zijn er nog tips tricks om dit zo veel mogelijk te verminderen.

Ik speel vaker op mn 22'' monitor maar vind het af en toe leuker om op een 40'' te kunnen gamen.

Dan moet je hem op de game-modus zetten. Dan zet hij beeldverwerkingsopties uit en heb je veel minder inputlag. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 21:53
Mojo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:40:
[...]

Dan moet je hem op de game-modus zetten. Dan zet hij beeldverwerkingsopties uit en heb je veel minder inputlag. :)
Dan heb ik al geprobeerd, maar misschien overdrijf ik een beetje, ik kan echt niet tegen lag, hou het wel op mn shermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

op mijn xbox als ik hem aansluit op mijn LE32B650 met component, alle ruisverminder/100hz shit uitzet en game mode aanzet heb ik zo goed als geen lag, volgens guitar hero zelfs 0ms en dat is een best wel lag gevoelige game. Het ziet er via component ook nog erg goed uit, probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Peertje NL schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:39:
[...]

huidig model TV 40" B650
vorig model TV 37" 37LC25R van LG

Bevindingen bij een niet belichte kamer (pik donker)

Het is bij MIJ idd zo als je maar iets onder een hoek kijk dat zwart richting de kleur grijs gaat, maar als je precies goed gaat zitten, is het zwart zowat echt zwart, veel beter als dat kan het niet worden.

Als ik onder een hoek kijk, wordt het beeld wat grijs, en is het niet helemaal egaal zwart/grijs.

ik ben vrij kritisch en ben er super tevreden over. (al speelt de media player maar 70% van mijn films)
Vorig TV was een lg, en was het contrast..... kortweg bagger als ik deze met de B650 vergelijk
Voor als je alleen maar in je eentje naar de tv kijkt is het misschien nog aanvaardbaar, maar dat een hdtv een zulk verslechterd beeld laat zien als je niet in het midden gaat zitten, dat kan natuurlijk niet!
Dat maakt deze tv dus gewoon ongeschikt voor een gezin of als je er met meerdere mensen naar gaat zitten kijken.

Ik ben blij dat ik dat probleem niet heb, want ik zou me kapot ergeren.
aliteDC schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:33:

Als inputlag de reden is dat je vaker op je 22 inch speelt dan op je 40 inch, dan lijkt mij dat een kwalijke zaak.
22 inch is natuurlijk een game-boy formaat ivm je Samsung. Je koopt die Samsung toch ook voor op te gamen?
(je had natuurlijk de Samsung in de winkel moeten testen met je xbox ;) )

Game-mode of VGA gebruiken is de enige remedie, maar met Game-mode zijn er beeldinstellingen die je niet meer kunt wijzigen. VGA kan ook, maar ik vind het maar een nare oplossing. Je koopt geen hdtv om er vga op aan te sluiten en je moet weer kabels kopen.

Je hebt het wel over inputlag toch? Hierbij duurt het een aantal ms voordat de actie die je op je controller uitvoert daadwerkelijk op het scherm te zien is.

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 20-06-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen met het kopen van tv's bij webshops (specifieke shop survey's zijn er niet). Ik wil mijn tv kopen bij Komplett, maar ik heb geen zin in een import ding of wat dan ook. Daarnaast weet ik ook niet of Samsung zelf de garantie afhandelt of dat ik bij de verkoper moet zijn.

Het scheelt namelijk toch ook weer €100 met de plaatselijke Media Markt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
ronwiel schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:44:
Hoe zijn jullie ervaringen met het kopen van tv's bij webshops (specifieke shop survey's zijn er niet). Ik wil mijn tv kopen bij Komplett, maar ik heb geen zin in een import ding of wat dan ook. Daarnaast weet ik ook niet of Samsung zelf de garantie afhandelt of dat ik bij de verkoper moet zijn.

ik heb mij tv van http://www.plasma-discounter.nl/ .
ik ben belg en met verzend kosten bij heb ik op mijn 2.1 homcinema en tv le 40 a656 350 euro wins gedaan tegen over hier in de winkels.
nu is mijn tv kapot en samsung gebelt begin volgende week belt er een mekanieker voor een afspraak aan huis.
dus ik denk waar je ook koopt tegenwoordig gaat de hersteling via het merk zelf tegen vroeger had je in elk dorp een winkeltje met een ijgen dienstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259630

Heb een vraagje, zoek al een tijdje naar een 82 cm hdready scherm. Budget is ong 400 euro.

Nu heb ik dit model gevonden, de Samsung LE32B350 en kost maar 350 euro

Een andere model, de Samsung LE32B450, kost 379 euro.

Heb veel proberen te zoek of het goede kwalitatieve tv´s zijn, maar vind veel te weinig..

Tevens zou ik een hd tv voornamelijk gebruiken ism mijn xbox 360, Dus een beetje gamen, voornamelijk video´s afspelen.

Wie weet hier meer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 09:07
Ik heb sinds gisteren de LE37B650. Als ik de PS3 via hdmi aansluit op de Samsung voor beeld en via optisch op mijn surround-set voor geluid, dan lopen beeld en geluid niet synchroon.
De oplossing is: beeld en geluid vanuit PS3 met HDMI naar de Samsung, en vanuit de Samsung een optische kabel naar de surround-set. Perfect. Scheelt ook veel kabels, omdat alle hdmi-apparaten wel de Samsung in gaan, maar het geluid via die éne kabel de Samsung verlaat richting surround-set.

Beeld is fantastisch, hele grote upgrade vanaf mijn Samsung LE32R41B van 3,5 jaar oud/jong.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700

Gisteren de 46B653 gaan afhalen bij de iishop.be . prachtig toestel. Lang getwijfeld tussen deze en de panasonic G10 plasma, maar de Samsung vond ik een betere koop. Heel vriendelijk bij de iishop en een hele goede prijs. 1269 euro i.p.v. 1599 euro adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

vga is niet echt een hele snelle aansluiting, als ik mijn pc aansluit met vga heb ik met mijn muis toch best wat input lag, ik kan totaal niet een shooter spelen, al gaat een game als prototype wel goed.

Een ander probleem is dat ik een vrij slecht beeld heb als ik iets via hdmi aansluit. als ik mijn laptop via hdmi aansluit is het beeld vaag en de randen hebben iets wittigs erover, als ik iets via vga aansluit is de beeldkwaliteit veeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Japanwings: heb destijds ook getwijfeld tussen de B650 en de G10. Ben ook voor de B650 gegaan en heb er geen spijt van. Veel succes met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 22:09
Allen, sinds een paar dagen heb ik de Samsung 2333HD en ben er, zeker gezien de prijsstelling (250 euro thuisbezorgd) erg tevreden over. Hoewel Samsung deze als monitor op de markt zet, is het een volwaardige 23inch TV (Full HD!) met analoge en DVB-T tuner ingebouwd. Functionaliteit is zeer uitgebreid (EPG op Digitenne etc.) en de analoge input is beter dan ik had verwacht (redelijk goed comb filter en zeer goede de-interlacing).

Kwaliteit op DVB-T is goed te noemen, mits je natuurlijk de vrij sterke compressie voor lief neemt.

Geluid is prima voor spraak, verder matig. Jammer dat er geen audio-uit op zit (wel mini-jack voor hoofdtelefoon, maar die zit aan de zijkant en bij inpluggen worden de interne speakers uitgezet).

Extra voordeel van deze bak (voor mij dan) is de DVI ingang. Nu ga ik maar eens rustig kijken naar HTPCs.

Off-topic: hoewel deze GEEN DVB-C ondersteunt, is men bij CAIWay aan het experimenteren met DVB-T kanalen op de kabel. Een paar testkanalen werden dus alsnog zichtbaar op deze bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
De kwaliteit van de DVB-C tuner in de LE37B650 is echt heel erg goed, en verslaat het Caiway-kastje (ook van Samsung) met een factor 5. Geen smartcard nodig gelukkig hier, dus de Samsung slurpt rechtstreeks uit de coax. Scheelt weer een apparaat en een scart-kabel.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Heintje schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:06:
De kwaliteit van de DVB-C tuner in de LE37B650 is echt heel erg goed, en verslaat het Caiway-kastje (ook van Samsung) met een factor 5. Geen smartcard nodig gelukkig hier, dus de Samsung slurpt rechtstreeks uit de coax. Scheelt weer een apparaat en een scart-kabel.
Kan je met die ingebouwde tuner in de B650 ook naar HD zenders kijken?

Ik vraag t me al een hele tijd af. Samsung zelf zegt van niet, Plasma Discounter zegt van wel. En kan t ook nergens in de specs terug vinden. =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
Kan de Samsung B65X serie ook de m2ts container spelen?

Dit zijn volgens mij ACHDV gecomprimeerde bestanden.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250279

Misschien een stomme vraag, maar ik weet het antwoord niet:

Ik heb een Samsung LE46A686 besteld.

Nu heb ik de volgende apparatuurd die ik aan ga sluiten.

MediaCenter
Sony DAV-DZ660 Home Cinema Set
Xbox 360
Wii

Nu is mijn vraag. De Sony Home Cinema heeft maar 1 optical in Als ik al deze apparaten aansluit op
de Samsung en de optische audio uit aansluit op mijn Sony Home Cinema krijg ik dan ook DTS/5.1
op mijn Sony vanuit mijn MediaCenter (aangesloten via HDMI voor beeld en geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Laatst online: 20-04 15:58
ronwiel schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:44:

Ik heb hem ook bij Komplett besteld. Ik heb een UK model geleverd gekregen, inclusief brits netsnoer en Engelstalige manual en zonder handleiding op USB stick. Nu heb ik zoals de meesten hier USB sticks en Nederlandse netsnoeren voldoende, dus dat is voor mij geen enkel probleem. Garantie schijnt geen enkel probleem te zijn, als zegt de MediaMarkt van wel. Heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Laatst online: 20-04 15:58
Ik heb zelf ook nog een vraag. Ik heb de LE46B750 en gebruik de DVB-C tuner met Alphacrypt (3.19). Werkt perfect, helemaal de HD kanalen :9~

Nu wordt echter bij het zappen enkel linksbovenin beeld het kanaal-nummer, de tekst DTV en de zendernaam weergegeven. Er wordt geen informatie getoond over het huidige programma wat er op is en de huidige tijd wordt niet weergegeven. Deze informatie kan je dan wel weer boven water krijgen door even op info te drukken, maar dat is nu net niet handig als je snel even de kanalen langs zapt. Bij elke andere willekeurige digitale tv ontvanger die ik tot nog toch gehad of gezien heb wordt eigenlijk altijd wel deze programma info weergegeven bij het zappen.

Ik heb al paar keer contact met Samsung gezocht, maar daar kom ik niet verder dan:
Het is niet mogelijk om direct te zien wat u kijkt. Echter kunt u wel
gebruik maken van de EPG om te kijken wat er momenteel op tv is en wat
er later op tv komt. Deze knop kunt u vinden op de AB van uw tv.
dat had ik zelf ook al wel bedacht, dat was niet de vraag 8)7
Toen gevraagd of het op de wish-list erbij mocht voor een toekomstige sw-update:
Dit apparaat heeft deze functie niet. Een eventuele software update deze
functie niet beschikbaar maken omdat een software update is voor
kinderziektes van het apparaat.
Zijn hier nog meer mensen die op deze manier kijken en zich hier aan storen? En misschien al iets gevonden waarmee het wel mogelijk wordt deze info in beeld te krijgen? Ik hou me erg aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186331

Lrod schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:31:
[...]

Ik vraag t me al een hele tijd af. Samsung zelf zegt van niet, Plasma Discounter zegt van wel. En kan t ook nergens in de specs terug vinden. =\
Iemand die hier het antwoord op weet?
Ben nml ook aan het kijken naar de B650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700

Als ik men B650 laat zoeken naar digitale en analoge zenders vindt die alle analoge en meer dan 200 digitale zenders. Ik heb een telenet digitale decoder en de coax uitgang is aangesloten op de B650. De analoge zenders kan ik laten weergeven maar bij de digitale krijg ik foutmelding op het scherm en kan deze niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Heintje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:48:
Ik heb sinds gisteren de LE37B650. Als ik de PS3 via hdmi aansluit op de Samsung voor beeld en via optisch op mijn surround-set voor geluid, dan lopen beeld en geluid niet synchroon.
De oplossing is: beeld en geluid vanuit PS3 met HDMI naar de Samsung, en vanuit de Samsung een optische kabel naar de surround-set. Perfect. Scheelt ook veel kabels, omdat alle hdmi-apparaten wel de Samsung in gaan, maar het geluid via die éne kabel de Samsung verlaat richting surround-set.

Beeld is fantastisch, hele grote upgrade vanaf mijn Samsung LE32R41B van 3,5 jaar oud/jong.
Het grote nadeel is dan dat je geen surround sound hebt! Je kan er wel voor zorgen dat je receiver het geluid verdeelt over alle speakers, maar dan is het stereo over alle speakers en geen surround.

De samsung geeft dan namelijk alleen stereo door, wanneer je de optische out gebruikt icm een extern apparaat. Iedere hdtv doet dat overigens op een Loewe na met speciaal bracket.
Nutral schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:03:
vga is niet echt een hele snelle aansluiting, als ik mijn pc aansluit met vga heb ik met mijn muis toch best wat input lag, ik kan totaal niet een shooter spelen, al gaat een game als prototype wel goed.

Een ander probleem is dat ik een vrij slecht beeld heb als ik iets via hdmi aansluit. als ik mijn laptop via hdmi aansluit is het beeld vaag en de randen hebben iets wittigs erover, als ik iets via vga aansluit is de beeldkwaliteit veeel beter.
Dat zal meer te maken hebben met je pc of de instellingen. Welke tv heb je en staat de laptop wel op 1920x1080 en is dit niet te zwaar voor de laptop?
Witte randen? Staat je scherpte erg hoog zeker of staat die nog op Dynamisch? De tv onthoudt de instellingen per source.
SvenHazejager schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:26:
Allen, sinds een paar dagen heb ik de Samsung 2333HD en ben er, zeker gezien de prijsstelling (250 euro thuisbezorgd) erg tevreden over.

Geluid is prima voor spraak, verder matig. Jammer dat er geen audio-uit op zit (wel mini-jack voor hoofdtelefoon, maar die zit aan de zijkant en bij inpluggen worden de interne speakers uitgezet).
Wees blij dat die de matige speakers dan uitschakelt! Koop een goedkoop (2.1) speakersetje met 3.5mm minijack input en sluit die aan op je monitor. Heb je waarschijnlijk best een lekker geluid voor weinig geld ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Ferry34 op 23-06-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 20:30
Ben heel erg aan het twijfelen tussen de Samsung LE52B750 en Panasonic P50V10. Het grootste problemen zijn de verschillen tussen plasma en LCD.

Nu heb ik Fallout getest op een LE46B650 en LE32B550 alletwee in default mode (dom, ik weet het). Het viel me op dat het beeld bij de B550 beter was dan op de B650.

Zo had de B650 rond de handen van het personage in First person view een soort waas rond de hand als je snel ronddraait. Dit zag je niet op de B550. Tevens leek het dat de B550 sneller was dan de B650 in default mode.

Nu zoek ik iemand met een B750 die “veel” Xbox speelt (Fallout, …) en kan bevestigd of hij dit gedrag ook al heeft waargenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 250279 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:38:
Misschien een stomme vraag, maar ik weet het antwoord niet:

Ik heb een Samsung LE46A686 besteld.

Nu heb ik de volgende apparatuurd die ik aan ga sluiten.

MediaCenter
Sony DAV-DZ660 Home Cinema Set
Xbox 360
Wii

Nu is mijn vraag. De Sony Home Cinema heeft maar 1 optical in Als ik al deze apparaten aansluit op
de Samsung en de optische audio uit aansluit op mijn Sony Home Cinema krijg ik dan ook DTS/5.1
op mijn Sony vanuit mijn MediaCenter (aangesloten via HDMI voor beeld en geluid)?
Neen. Lees mn eerdere post.

Zodra je een extern apparaat aansluit (xbox/ps3/blu-ray/dvd etc) en de optical out van de tv gebruikt, downmixed de tv de audio naar stereo.

Oplossing: koop een optical switch. Daar kan je 3 apparaten op aansluiten met een optische kabel, kost bijna niks.

http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Foxie_s schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:16:
Ben heel erg aan het twijfelen tussen de Samsung LE52B750 en Panasonic P50V10. Het grootste problemen zijn de verschillen tussen plasma en LCD.

Nu heb ik Fallout getest op een LE46B650 en LE32B550 alletwee in default mode (dom, ik weet het). Het viel me op dat het beeld bij de B550 beter was dan op de B650.

Zo had de B650 rond de handen van het personage in First person view een soort waas rond de hand als je snel ronddraait. Dit zag je niet op de B550. Tevens leek het dat de B550 sneller was dan de B650 in default mode.

Nu zoek ik iemand met een B750 die “veel” Xbox speelt (Fallout, …) en kan bevestigd of hij dit gedrag ook al heeft waargenomen?
Nu speel ik veel op de 46B650 en ik heb absoluut geen last van inputlag. Je moet hem wel op game mode zetten anders zie je het wel.

Ik zou niet voor de B750 gaan. Je betaald relatief veel extra voor die 200hz waar je eigenlijk geen zak aan hebt want je ziet dat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Laatst online: 07-06 20:30
@kbloem

Bedankt voor de reactie. De reden waarom de B750 is design (vind hem veel mooier) en het feit dat er geen 52" versie van de B650 bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ok, ja als je 52" wilt hebben moet je inderdaad naar de B750 kijken. Neemt niet weg dat voor de B750 hetzelfde geld als de B650. Je moet game mode aanzetten voor het gamen en de HDMI poort waar hij op aangesloten is hernoemen naar "PC".

Ik zou ook direct een softwareupdate downloaden van samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206461

iemand al de nieuwe firmware geinstalleerd? ver.T-CHL7DEUC-1010.1 (B650)
Welke updates zijn uitgevoerd, als ze al merkbaar zijn?

thx

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 206461 op 23-06-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
kbloem schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:37:
Ok, ja als je 52" wilt hebben moet je inderdaad naar de B750 kijken. Neemt niet weg dat voor de B750 hetzelfde geld als de B650. Je moet game mode aanzetten voor het gamen en de HDMI poort waar hij op aangesloten is hernoemen naar "PC".

Ik zou ook direct een softwareupdate downloaden van samsung...
Dus een tweede gameconsole die via SCART is aangesloten kan niet op "Game Mode" ingesteld worden, met inputLAG als gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
BounceMeister schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:46:
[...]

Dus een tweede gameconsole die via SCART is aangesloten kan niet op "Game Mode" ingesteld worden, met inputLAG als gevolg?
Scart? Wat is dat? :P

Nee denk het niet nee. Maar gamemode zet je volgens mij gewoon voor je TV aan en dan boeit het niet zo
op welk kanaal het staat. Maar zijn de oudere games zowiezo niet 24fps in tegenstelling tot de 60 van nu? Volgens mij merk je het bij de Wii en de vorige generatie dan niet echt....
Anoniem: 206461 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:25:
iemand al de nieuwe firmware geinstalleerd? ver.T-CHL7DEUC-1010.1 (B650)
Welke updates zijn uitgevoerd, als ze al merkbaar zijn?

thx
Ik heb ze gisteren geinstalleerd. Merk er niet heel veel van want ik had de tv ook pas vanaf zaterdag. Maar toen ik de tv aansloot zaterdag zag ik echt direct de inputlag via hdmi op mn PS3. En met de firmwareupdate viel het me minder op zonder gamingmode. Maar ik ging dan ook van versie 101.0 naar 1010,1 dus dat is een beste sprong....

[ Voor 34% gewijzigd door Kenny_026 op 23-06-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
KillaZ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:45:
Kan de Samsung B65X serie ook de m2ts container spelen?

Dit zijn volgens mij ACHDV gecomprimeerde bestanden.
Nogmaals, weet iemand dit om verder gezeur uit te sluiten :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
KillaZ schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:00:
[...]

Nogmaals, weet iemand dit om verder gezeur uit te sluiten :)
Ik zie dit formaat nu voor het eerst en volgens mij stond hij niet in de lijst van ondersteunde formaten. Maar die kun je vast wel omzetten toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:34
Ik heb een tijdje geleden een mijn ervaring met mijn 32B650 hier gepost.

Ik zou het toestel gaan omruilen bij de winkel maar door omstandigheden is dat helaas niet meer gelukt.
Maar ik zat dus wel met een toestel wat erg zoemde :(

Geloof het of niet maar ik heb het voor elkaar, zelfs tijdens zappen geen zoem / brom :*)
Heb het (tot nu toe) alleen voor elkaar gekregen bij de optie Film, zet daar de backlight op 10 en het dynamisch contrast bij geavanceerde instellingen uit.
De rest van de instelling kunnen (bij mij) naar smaak worden gewijzigd. Geen brom of zoem meer, zelfs niet meer tijdens het zappen.
Alleen bij het aanzetten van de tv een seconde of 5 nog een brom/zoem en dan is het heerlijk stil.
Is weg op zowel de analoge tv als de scart aansluitingen.
Hopelijk kan ik hier wat mensen blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 08:50
Ik vroeg het al in een ander topic, maar hopelijk krijg ik hier eerder antwoord ^_^

Ik twijfel in ieder geval tussen de Samsung LE32B650 vs de LG 32LH5000:

Wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat de LG het allemaal nét iets minder goed doet op allerlei vlakken, en dat de Samsung juist enorm goed is, zeker als het aankomt op SD materiaal upscalen, zwartwaarden en 24p en 100Hz-technologie verwerken. Het lijkt dus een simpele keuze dat het de Samsung gaat worden voor mij, totdat...

...ik er achter kwam dat je bij de Samsung enorm last hebt van imput lag. Gamen zou daardoor op dit toestel soms een vervelende zaak worden, zonder dat je de speciale Game Mode activeert. Nadeel daarvan is dat je in deze modus niet nog 100Hz of de film-mode opties kan aanpassen. Nu is mijn vraag aan iedereen die deze televisie bezit: is dit een probleem? (Of is dit intussen al met een firmware update verholpen?) Want ik ben van plan om naast films erop te kijken, ook veel erop te gaan gamen met mijn PS3.

Als ik dit weet, dan ga ik beide televisies maar eens goed in de winkel vergelijken, en dan zal ik aan het einde van deze maand (op mijn verjaardag :'D) hopelijk eindelijk in HD gamen/films kijken! :D

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Lrod schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:31:
[...]

Ik heb geen HD-abo, maar ik zie ook geen gratis HD-zenders voorbijkomen. Moet nog eens goed zoeken, maar ben nu even niet bij m'n tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ferry34 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:06:
[...]

Het grote nadeel is dan dat je geen surround sound hebt! Je kan er wel voor zorgen dat je receiver het geluid verdeelt over alle speakers, maar dan is het stereo over alle speakers en geen surround.

De samsung geeft dan namelijk alleen stereo door, wanneer je de optische out gebruikt icm een extern apparaat. Iedere hdtv doet dat overigens op een Loewe na met speciaal bracket.
Dat is mooi kl*te. Dan moet de tv eigenlijk alsnog terug, want zonder die truc lopen beeld en geluid flink uit de pas.

Het is dus niet zo dat mijn surround amp van dat stereo signaal weer surround kan maken?

Nu gebruik ik een soundbar van Yamaha en vind stereo (of ten hoogste stereo + 3-beam-mode) toch het beste klinken, ook vóór ik deze nieuwe Samsung had. Dus misschien er toch niet te zwaar aan tillen, of gaan rommelen met de game-mode (die ik nog niet gevonden heb overigens) om de vertraging te lijf te gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Heintje op 23-06-2009 21:26 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Ik heb net mijn LE46 B650 geïnstalleerd, maar het geluid door het linkerkanaal is compleet naar de knoppen, klinkt alsof het zwaar overgemoduleerd is. Ik heb alle sound setting gereset, maar het maakt niets uit. Als ik de balans volledig naar rechts schuif is het uiteraard weg. Waat kan dit aan liggen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Morphweasel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:35:
Ik vroeg het al in een ander topic, maar hopelijk krijg ik hier eerder antwoord ^_^

Ik twijfel in ieder geval tussen de Samsung LE32B650 vs de LG 32LH5000:

Wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat de LG het allemaal nét iets minder goed doet op allerlei vlakken, en dat de Samsung juist enorm goed is, zeker als het aankomt op SD materiaal upscalen, zwartwaarden en 24p en 100Hz-technologie verwerken. Het lijkt dus een simpele keuze dat het de Samsung gaat worden voor mij, totdat...

...ik er achter kwam dat je bij de Samsung enorm last hebt van imput lag. Gamen zou daardoor op dit toestel soms een vervelende zaak worden, zonder dat je de speciale Game Mode activeert. Nadeel daarvan is dat je in deze modus niet nog 100Hz of de film-mode opties kan aanpassen. Nu is mijn vraag aan iedereen die deze televisie bezit: is dit een probleem?
Ik merk zelf eigenlijk nog geen verschil tussen 100hz / geen 100hz. Ik zie het alleen in de demo-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Heintje schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:29:
[...]

Ik merk zelf eigenlijk nog geen verschil tussen 100hz / geen 100hz. Ik zie het alleen in de demo-mode.
Ik vind 100Hz maar vies, gaat vaak samen met het zogenoemde movieplus of pixelperfect HD bij Phillips, lijkt wel een soort handycam, beelden gaan onnatuurlijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:25:
Ik heb net mijn LE46 B650 geïnstalleerd, maar het geluid door het linkerkanaal is compleet naar de knoppen, klinkt alsof het zwaar overgemoduleerd is. Ik heb alle sound setting gereset, maar het maakt niets uit. Als ik de balans volledig naar rechts schuif is het uiteraard weg. Waat kan dit aan liggen?
Een defect toestel vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Heintje schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:24:
[...]

Dat is mooi kl*te. Dan moet de tv eigenlijk alsnog terug, want zonder die truc lopen beeld en geluid flink uit de pas.

Het is dus niet zo dat mijn surround amp van dat stereo signaal weer surround kan maken?

Nu gebruik ik een soundbar van Yamaha en vind stereo (of ten hoogste stereo + 3-beam-mode) toch het beste klinken, ook vóór ik deze nieuwe Samsung had. Dus misschien er toch niet te zwaar aan tillen, of gaan rommelen met de game-mode (die ik nog niet gevonden heb overigens) om de vertraging te lijf te gaan.
Je moet een audio vertraging instellen, lypsync. bijna alle nieuwere TVs hebben daar last van als je het geluid extern afspeeld. Ik heb zelfs met de Humax 5000c dat bepaalde zenders met geluid op de TV zelf ook last van audio lag hebben. maar dat zal wel aan de zenders zelf liggen. Ik moet mijn surround set morgen nog aansluiten op de Bluray speler die ik deze week heb ontvangen, maar gelukkig is het 1 van Sony dus die heeft ook ondersteuning vor lipsync.

Zou best kunnen dat de PS3 dat ook kan maar daar weet ikverder niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr. Strangelove: ik heb ook een B650 en heb dit probleem niet. Zoals hierboven al vermeld: nieuw toestel vragen bij je leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
kbloem schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:01:
[...]

Ik zie dit formaat nu voor het eerst en volgens mij stond hij niet in de lijst van ondersteunde formaten. Maar die kun je vast wel omzetten toch? ;)
Ik lees nu dat het een container is:
AVCHD is a format for recording and playback of high definition video. Video is compressed in MPEG-4 AVC/H.264 format, and audio is recorded in Dolby Digital.[1] AVCHD and its logo are trademarks of Panasonic corporation and Sony corporation.[2]
Oftewel hij moet hem af kunnen spelen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik zit op dit moment erg te twijfelen tussen een 32 en 37 inch. Aangezien ik em gewoon bij een bcc of mm wil halen scheelt dit ongeveer 150 (zonder er iets af te lullen teminste). Wat raden jullie aan voor een slaapkamer. Hij komt aan het einde van me bed te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Bulls schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:58:
[...]

Je moet een audio vertraging instellen, lypsync. bijna alle nieuwere TVs hebben daar last van als je het geluid extern afspeeld. Ik heb zelfs met de Humax 5000c dat bepaalde zenders met geluid op de TV zelf ook last van audio lag hebben. maar dat zal wel aan de zenders zelf liggen. Ik moet mijn surround set morgen nog aansluiten op de Bluray speler die ik deze week heb ontvangen, maar gelukkig is het 1 van Sony dus die heeft ook ondersteuning vor lipsync.

Zou best kunnen dat de PS3 dat ook kan maar daar weet ikverder niets over.
Mijn vorige yamaha surround-versterker had de functie audio-delay. Mijn huidige Yamaha-soundbar helaas niet. Ik heb het op de ps3 of de 360 nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 298634 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:19:
@Dr. Strangelove: ik heb ook een B650 en heb dit probleem niet. Zoals hierboven al vermeld: nieuw toestel vragen bij je leverancier.
Vanmorgen maar gebeld naar Samsung, ik werd een paar uur later teruggebeld om een afspraak te maken om een monteur langs te laten komen. Vanwege verplichtingen van mijn kant wordt dat woensdag a.s. pas, maar tot nu toe vind ik dat goede service van Samsung. De man klonk erg vrolijk en had een attitude van 'dat varkentje wassen wel wel even'. Ik hoop het... geen goed begin dit.

Voorlopig alleen geluid over mijn hifi set maar. Dat was ik toch van plan om 80% van de tijd te doen, maar damn it, het moet gewoon WERKEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr Strangelove: is inderdaad balen... Maar dat komt wel in orde... Tevreden over de rest van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
wimpie007 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:25:
[...]

Ik vind 100Hz maar vies, gaat vaak samen met het zogenoemde movieplus of pixelperfect HD bij Phillips, lijkt wel een soort handycam, beelden gaan onnatuurlijk snel
OK. Ik heb het nu ook gezien. Maar alleen bij gewone (digitale) TV tot nu toe. Wel een veeeeel beter beeld dan op mijn vorige samsung, maar inderdaad: het lijkt alsof je een zelfgemaakt camcorder-filmpje afspeelt. Via de XBOX of PS3 zie ik (nog) geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een B650 heb je dat videocamera effect niét als je de 100 hz motion flow op "Custom" zet en dan Blur reduction op 8 of hoger zet en judder reduction op 0.
Het beeld wordt dan gewoon veel vloeiender zonder dat het er als video uit ziet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 24-06-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
ronwiel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:01:
Ik zit op dit moment erg te twijfelen tussen een 32 en 37 inch. Aangezien ik em gewoon bij een bcc of mm wil halen scheelt dit ongeveer 150 (zonder er iets af te lullen teminste). Wat raden jullie aan voor een slaapkamer. Hij komt aan het einde van me bed te staan.
Ik heb een 23" TV op ongeveer 50cm voorbij het einde van m'n bed aan de muur hangen. Groot genoeg om ondertiteling te kunnen lezen. Ik kijk er al weer 3 jaar naar.
Nu is groter natuurlijk altijd beter (tot op zekere hoogte), maar ik denk dat een 32" zeker groot genoeg zal zijn.

Misschien kan je de maten uitrekenen en deze met krantenpapier op maat knippen en eens tegen de muur plakken, het geeft een idee hoe groot het dan is.

Een 32" scherm is 70,8 cm breed en 39,8 cm hoog.
Een 37" scherm is 81,9 cm breed 46,08 cm hoog.

Ik heb deze formule gebruikt, deze werkt alleen voor 16:9 beeldverhouding:

x = ( SQRT(d2 / 337) ) * 2,54
waarbij d de diagonaal in inches is.
x is een tussenwaarde die je gebruikt voor het berekenen van de hoogte en de breedte.

breedte in centimeters:
b = x * 16

hoogte in centimeters:
h = x * 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 298634 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:22:
@Dr Strangelove: is inderdaad balen... Maar dat komt wel in orde... Tevreden over de rest van de TV?
Over het beeld, waar het uiteindelijk vooral om gaat: Niets dan lof. Werkelijk prachtig, en ik ben nog niet eens begonnen met het echt finetunen :) Ik heb een el-cheapo Samsung DVD-speler met upscaling naar beneden gehaald om mijn Philips 963SA te vervangen (doet geen upscaling), en ik moet zeggen, wow. Het ding upscaled alleen naar 1080i maar het resultaat is werkelijk super. Ik ga straks testen met de PS3 of de betere scaler in de PS3 én upscaling naar 1080p nog veel verbetering leveren.

Zojuist ook mijn lip sync probleem opgelost. Mijn geluid loopt via mijn stereoversterker, en die ontvangt zijn geluid rechtstreeks van de DVD-speler. Dat levert dus lip sync issues op. Ik was al bang dat dat een AV-receiver erbij zou worden, maar GoT bracht uitkomst ;) Ik weet niet wie er het eerst in dit topic kwam met de tip 'gebruik de hoofdtelefoonuitgang', maar _/-\o_ aan die persoon. Dit werkt uitstekend én het heeft als bonus dat ik een extra input over hou op mijn stereoversterker aangezien ik niet meer rechtstreeks van de DVD-speler naar de TV hoef en de dubbele cinch van TV naar receiver (voor gewoon geluid van de kabel aangesloten) is ook overbodig. Uiteraard is dit geen oplossing voor digitaal geluid, maar voor stereo is het perfect. Een kabeltje van 2,50 euro bespaart je een AV-receiver van 300 euro :)

Zodirect verder testen met Blu-ray en games :)

Edit: Ook allemaal erg kijkbaar. Bij gaming heb ik de game mode wel nodig. Je kan dan picture mode niet veranderen, maar alle instellingen als contrast e.d. wel. Onthoudt de TV deze separaat voor elke ingang trouwens?

Ik heb wel wat issues met de Mediaplayer. De meeste files spelen goed af, maar er zijn erbij die helemaal weigeren (oudere .avi files en alle .mov files) en anderen waarbij de audio codec niet supported is (meestal .mkv).

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-06-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ja, das een goeie :), misschien heb ik ook nog wel van dat witte schuim spul liggen. En inderdaad 32 inch is warschijnlijk groot zat, ik zit hier nu nog op een 4:3 Philips beeldbuis, dus ik ga er sowieso op voorruit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:13:
[...]

Edit: Ook allemaal erg kijkbaar. Bij gaming heb ik de game mode wel nodig. Je kan dan picture mode niet veranderen, maar alle instellingen als contrast e.d. wel. Onthoudt de TV deze separaat voor elke ingang trouwens?
Precies wat ik me dus afvroeg: bij de gaming mode heb je dus nog steeds niet de mogelijkheid om erg veel te tweaken. Is dit een gemis? Bijvoorbeeld dat je de 100Hz optie niet aan kan zetten in deze modus?
Ik ben een vervent PS3 gamer die nog 0% ervaring met HD heeft, dus ik ben alleen nog maar "crap" beeld gewend, en zal me vast niet snel aan dergelijke dingen storen, maar toch vraag ik het even. (Wennen gebeurt namelijk snel, en dan wil je vast alleen maar meer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zal alles eens uitgebreid testen van het weekend. Het is in elk geval wel mogelijk dus om contrast, backlight, color, sharpness en brightness aan te passen in game mode. Wat ik nog niet weet is of deze instellingen dan ook bewaard worden voor deze specifieke ingang. Ik wil nl. een andere setting voor HDMI 1 (DVD) dan HDMI 2 (game).

100hz is denk ik niet mogelijk omdat het hele punt van game mode is dat het vertragende electronica uitschakelt, en 100hz is de grootste boosdoener daar. Ik zal het echter testen.

Feit is wel dat wat game mode ook doet, het beeld nog steeds erg fijn is en de input lag minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dat is een goede.... Weet iemand of je instellingen per hdmi kanaal kan opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Oh de kwelling, ik heb al sinds maandag een UE32B6000 en een Sony BDP-S550 in huis staan maar de kabels die ik nodig heb en al vorige week woensdag heb besteld, om het geluid aan te sluiten worden maar niet geleverd, kreeg ik eergister eindelijk een mail dat het verzonden is, blijft het bij track en trace maar op "zending is voorgemeld" staan. Zonder normale kabels kan ik niet genieten van mn nieuwe aankoop.
Ik mis verder ook nog een extra HDMI kabel zodat als ik (vies via de TV speakers) een DVD of Blu-Ray wil gaan kijken alsnog de HDMI kabel moet wisselen van de Humax naar de S550.

Ondertussen wel de tijd genomen om alles te plaatsen, maar het begint nu wel te kriebelen.
Ik had de benodigde kables al eerder besteld dan de apparatuur, maar het laat wel weer lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Sinds mijn LE46A856 een firmware upgrade heeft gehad (oude versie T-RBYDEUC-1009 naar de nieuwe T-RBYDEUC-1013) is mijn beeld niet zo helder meer. Alle instellingen op dezelfde manier er in gezet. Had tijdelijk een ander moederbord erin van Samsung, deze draaide op firmware T-RBYDEUC-1011 en gaf perfect beeld. Van de monteur begrepen dat dit aan de software versie ligt en niet aan het moederbord, de pech is alleen dat versie T-RBYDEUC-1011 niet meer bij Samsung te downloaden is. Heeft een van jullie dit bestand misschien nog in het bezit? Ik heb deze versie namelijk nodig om weer een fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen. En Samsung zelf kan mij deze firmware niet leveren omdat ze die niet meer hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door pebbie op 25-06-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
@Dr. Strangelove: Thnx! Ik wacht je volgende post geduldig af :D In ieder geval goed om te weten dat de gamemode niet een slap aftreksel is ^_^

Vanmiddag ga ik de B650 maar eens in de winkel bekijken. Ik ben nu toch wel heel benieuwd geworden wat ik er zelf van ga vinden :P

Ik zit trouwens met nog een vraagje, al is het iets minder Samsung-gerelateerd (ik zag zo snel echter geen beter topic hier op Tweakers voor deze vraag), namelijk: hoe zit het met de garantie als je een toestel via een webshop koopt? Meestal koop ik dergelijke artikelen liever in de winkel, omdat ik het dan makkelijk even terug kan brengen als er iets mis mee is. Maar bij een webshop scheelt het toch al snel zo'n 100 euro of meer, en is dat dus wel erg aantrekkelijk! Maar wat nou als er iets mis is met het toestel? Komt een monteur van Samsung dan persoonlijk het apparaat ophalen, of moet je het zelf terugsturen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 15:21

rCk

Zo, ik heb gister een Samsung LE32B450 besteld. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met mijn xbox360! Staat eigenlijk vrij weinig op het internet wat betreft het gebruik met de xbox, dus ik ben benieuwd!
Van een 26" CRT (non-breedbeeld) naar 32" HD Ready LCD TV is wel 'n vooruitgang :d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:38
(jarig!)
Ik ben van plan om een nieuwe LCD te gaan halen voor in de woonkamer. Heb het vrouwtje al zover gekregen dat het een 46 inch word >:)

Maar ik zou er wel graag Dnla en zo op willen en dan kom je toch al gauw op de 650 serie uit , maar deze zijn nogal prijzig.

Is de 5 serie echt zo slecht als ze zeggen ? ik wil er ook op gamen , blu-rays kijken allemaal op Full HD.

Zijn er eventueel nog andere series die dan ook DNla enzo hebben maar iets goedkoper zijn?
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.