Volgens mij had ik dat gisteren ook geschreven toch?Anoniem: 157002 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:22:
Nou schiet mij maar lek, dagenlang geprobeerd het probleem op te lossen om de tv op FULL-HD te krijgen en het wilde maar niet lukken. Komt hier een vriend erbij staan en hem laat ik zien dat na het testen de resolutie terugspringt, springt de TV ineens terug naar 800x600. Vervolgens wilde ik de resolutie opnieuw op 1600x1200 zetten en zie ik daar 1920x1080 op 59Hz en op 60Hz staan. Ik heb hem nu op 59Hz ingesteld en ik heb perfect beeld. Bij mij is het probleem dus spontaan opgelost zonder naar mijn weten ook maar iets aan te passen.
Staat het aantal hz wel goed? Als ik in de lijst van reso's die de tv accepteert kijk, dan staat bij 60hz de 1920x1080 er niet bij. Alleen die 1600x1200. (blz 186 v/d handleiding NL)
http://www.samsung.com/nl...download&menu2=detail
Bij 59,934 hz staat wèl de 1920x1080. Hoe dit zit weet ik ook niet
Ik had er nog bij geschreven dat je misschien het vinkje bij "niet ondersteunde resoluties niet weergeven" misschien weg moest halen, maar dat had ik weer verwijderd.
Misschien dat die 59hz eerst niet te zien was.
Blij dat het werkt in ieder geval.
Ik heb het ook niet over het uiterlijk van de tv, maar over de beeldkwaliteit. Ik zie niet in waarom je dat niet in een winkel kan testen. Ik zal geen hdtv kopen zonder deze echt te testen.sekeroglan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:08:
[...]
Het gaat mij ook niet om de uiterlijk van de tv, dat maakt mij niet zoveel uit.
Het gaat meer om de technische specificatie's. Dingen zoals input lag, gebruik gemak, hoe die omgaat met full hd beelden, met gamen enzo. Dit zijn niet echt dingen die ik in de winkel kan testen.
Het is ook niet de bedoeling dat ik wil horen van 'ga voor de X of Z' maar wil meer te weten komen over ervaringen die mede got'ters hebben met een van deze 2 modellen. Ook misschien waarom ze toch voor dat model hebben gekozen.
Je moet toch weten of de tv goed is in motion handling, zwart- en kleurenweergave, 24p, dvd's afspelen en vooral ook met gamen?!
Inputlag kan je alleen uit reviews halen, dat moet gewoon gemeten worden.
Mensen zullen altijd de tv aanbevelen die ze zelf hebben gekocht. Ik heb kennissen die zeggen dat het beeld van hun tv prachtig is, maar als ik er dan naar kijk dan is het niet meer dan redelijk.
Slechte zwartweergave en onrealistisch kleuren, maar zij hebben geen vergelijkingsmateriaal dus zien ze het niet.
Anderen roemen een zwartwaarde in een winkel, terwijl er geen enkel detail in het zwart te zien is. Ik zou zeggen: zelf testen
[ Voor 46% gewijzigd door Ferry34 op 10-06-2009 23:12 ]