Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Access ASP applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

ik heb een event calender in asp gemaakt met een access database. Nu valt mij iets op: zonder enige reden klapt de kalender er soms uit, de hele pagina kan dan niet weergegeven worden. Zonder er ook maar iets aan te doen doet de kalender het een dag later weer wel. Heeft iemand daar een verklaring voor? Kan het te maken hebben met het aantal users die de kalender opvragen? Er is geen foutmelding of iets, gewoon de standaard melding dat een pagina niet weergegeven kan worden. Alle connecties worden netjes gesloten. Ik denk dat er zo'n 25 mensen per dag tegelijkertijd naar kijken.

Een tweede vraag is deze: in de toekomst zullen er meer gebruikers (50) met de kalender gaan werken. Loop ik dan tegen beperkingen aan aangezien het om een access database gaat? Had ooit gelezen dat access beperkingen had daarmee.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:57:
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Zonder meer informatie niet nee; dat kan 1001 oorzaken hebben en onze glazen bol is nét ter reparatie opgestuurd ;)
Kan het te maken hebben met het aantal users die de kalender opvragen? Er is geen foutmelding of iets, gewoon de standaard melding dat een pagina niet weergegeven kan worden. Alle connecties worden netjes gesloten. Ik denk dat er zo'n 25 mensen per dag tegelijkertijd naar kijken.
Worden foutmeldingen wel ge-output? Zie je IIS configuratie; en zorg dat je browser (that is: IE :X ) de "gebruiksvriendelijke HTTP foutberichten" uit heeft staan (ergens in internetopties -> geavanceerd).
Een tweede vraag is deze: in de toekomst zullen er meer gebruikers (50) met de kalender gaan werken. Loop ik dan tegen beperkingen aan aangezien het om een access database gaat? Had ooit gelezen dat access beperkingen had daarmee.
Als je dat al ooit gelezen had, waarom kies je er dan toch voor :?

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 27-10-2008 13:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Sowieso is access niet de aangewezen database voor multi-user omgevingen. Het kan wel, maar er zijn wel wat risico's. Voor een kleine applicatie, zoals de jouwe, moet het op zich wel kunnen.

Over wanneer het fout gaat: wordt er wel een foutpagina gegeven, of blijft de pagina blanco?

Welk OS draait de webserver en welke versie van IIS?

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:02:
Als je dat al ooit gelezen had, waarom kies je er dan toch voor :?
Ik had er voor gekozen omdat er in eerste instantie maar een paar gebruikers mee zouden werken. Maar omdat het toch een redelijk succes was/is gaan er steeds meer gebruikers mee werken, vandaar.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

Ik had er voor gekozen omdat er in eerste instantie maar een paar gebruikers mee zouden werken. Maar omdat het toch een redelijk succes was/is gaan er steeds meer gebruikers mee werken, vandaar.
Vooral daar op in gaan en niet op de rest van de vragen ;)

Heb je overigens al gedebugged?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:05:
[...]

Vooral daar op in gaan en niet op de rest van de vragen ;)

Heb je overigens al gedebugged?
hehehe excuus, nee ik zie dat ik mn friendly errors aan had staan, die staat nu uit, ik kan de foutmelding alleen niet zo herproduceren. Ik beschik niet over echte debug tools, heb alles in notepad gemaakt. Wellicht dat er toch iets fout zit, maar de foutmelding treedt zeg maar 1 keer in de 3 weken op (globaal) met eigenlijk alleen maar select statements, ik ben de enige die ook updates e.d. uitvoert

even navragen op welk OS hij draait en welk IIS versie we hebben

• bigbeng
Naast friendly http staat in een professionele omgeving op IIS ook vaak het weergeven van fouten in ASP scripts uit (om hackers geen houvast te bieden). Dus als je toch contact opneemt met systeembeheer, vraag dat gelijk ook even, scheelt weer een telefoontje ;)

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:12:
Naast friendly http staat in een professionele omgeving op IIS ook vaak het weergeven van fouten in ASP scripts uit (om hackers geen houvast te bieden). Dus als je toch contact opneemt met systeembeheer, vraag dat gelijk ook even, scheelt weer een telefoontje ;)
Send detailed ASP error messages to client staat aan. Het draait op windows 2003 en IIS 6

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de error:

Provider error '80004005'

Unspecified error

/calendar.asp, line 113

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:26:
Hierbij de error:

Provider error '80004005'

Unspecified error

/calendar.asp, line 113
Kom op zeg; wat staat er op line 113? En heb je al eens gegoogled op die melding?

Een beetje eigen inzet en initiatief kan geen kwaad hoor ;)

Over mij

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Google de foutmelding. Vergelijk de antwoorden met jou code op regel 113 en trek je conclusie(s)

[ Voor 0% gewijzigd door 4of9 op 28-10-2008 11:31 . Reden: te laat... ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• bigbeng
Wedden dat dat daar een ADODB.Connection.Open call staat?

Deze fout heb ik in een oude asp pagina met access als database inderdaad ook wel eens gehad. Het is een vastloper in de Jet engine, waar je weinig aan kunt doen. Hoewel...
If you are getting "unspecified error" then try running the IIS site in its own memory space or, if it is already doing so, returning it to the normal memory pool. Another possibility is the symptom described in KB #225042.
En even zoeken binnen dit forum geeft ook een schat aan extra informatie... Volgens mij moet je eruit kunnen komen TS.

[ Voor 10% gewijzigd door bigbeng op 28-10-2008 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor het gemakzuchtige knip en plak van de foutmelding. Ik zette het er alleen maar ter info neer en niet om me het makkelijk te maken.

Ben er idd mee bezig, vond o.a. deze tip:
Bring up IIS Manager Right Click on Web Page entry Select "Properties" Select "Home Directory" Check the Box "Run in separate memory space" NOTE: "Starting Point" should point to baseURL of site

Ensure that the Access file is not set to "Exclusive"

Ensure that the directory where the Access file exists has both "Shared" and "Web Shared" selected.

THIS SHOULD FIX THE PROBLEM

Daarnaast zijn er idd oorzaken dat het zou kunnen zijn dat het een ntfs indeling heeft ipv fat of dat het te maken zou kunnen hebben met de versie access waarmee de database is gemaakt (access 2000 zou deze foutmeldingen kunnen geven

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 13:54 ]

Pagina: 1