Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dependent drop-down en vrije invul?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat aan het stoeien met een opzetje voor een RMA-log in Excel 2003.

In dit log wil ik voor elke binnengekomen 'rma' aangeven wat voor type onderdeel het betreft, welke fabrikant het gemaakt heeft en daarna nog wat andere relevante zaken invullen.
Nu heb ik dit opgelost door een gedeelte dependent drop-down te knutselen voor merk en type onderdeel, alleen zit ik met een (ongetwijfeld) knullig probleem. Er komt mogelijk wel eens iets binnen van een fabrikant die niet in de source-range voor het drop-down menu 'fabrikant' zit, en deze fabrikant wil ik dan handmatig kunnen invullen in de cel waarin ik normaal zou drop-downen. Nu kan dat niet en krijg ik een foutmelding zodra ik een andere waarde invul dan iets dat in de drop-down sourcelist staat.

Het is vast mogelijk, en vast ook gemakkelijk, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik moet enablen dat ik ook zelf input mag plaatsen die niet aan die sourcelist voldoet. Kan iemand me vertellen waar ik dit kan instellen?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Je kunt ipv een lijst in de functie zelf ook "reference cells" opgeven - op die plek staat dan de lijst maar kan ook een waarde worden toegoegd

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

kijk eens naar http://www.contextures.com/xlDataVal13.html

bij validatie kan je ook aangeven via data->valideren->foutmelding kan je aangeven of er een foutbericht moet gegeven worden, of een waarschuwing waarbij een extra bevestiging gegeven wordt bij invoer die niet in de lijst voorkomt, of tenslotte aangenomen wordt zonder meer.
in de cel met de validatieklaplijst kan ook een formule vert.zoeken de opzoeking automatisch doen. bij foutmelding #N/B kan je de waarde handmatig invullen (mits dit mogelijk is gemaakt volgens de validatieinstellingen van de klaplijst)

Verwijderd

Topicstarter
Works like a charm.
Dank mannen (en vrouwen).