Situatie: Internet lag er een week uit (pingen naar www lukte wel) dus toen na 10x bellen eindelijk een medewerker van "de kabelmaatschappij" aan de lijn gehad. Hij vroeg het Mac adres achterop de modem en nadat ik hem dat vertelde had ik in 1 minuut weer internet. Die kerel vriendelijk bedankt en 's avonds wilde ik internetten op een andere laptop (na nieuwe windows installatie). Dat werkte niet (zowel wireless als wired), dus ik dacht dat het aan de drivers lag van de netwerkkaart of andere instellingen van die laptop, laptop in de kast gegooid en ben verder gegaan op de laptop die wel werkte met internet.
Nu heb ik een andere pc hier staan en ook daarmee krijg ik geen verbinding met het internet. Voordat ik weer de hele dag moet wachten voor ik een medewerker van "de kabelmaatschappij" aan de lijn krijg, vroeg ik me af of het mogelijk is om het allemaal vanaf de PC te regelen.
Wat heb ik gedaan:
- Ipconfig /renew - geen resultaat
- dmv de search diverse problemen gezien die ongeveer gelijk zijn hieraan, netwerkinstellingen bij MSin32 zijn in orde
- reinstall windows
IPconfig /all geeft aan:
Nu heb ik een andere pc hier staan en ook daarmee krijg ik geen verbinding met het internet. Voordat ik weer de hele dag moet wachten voor ik een medewerker van "de kabelmaatschappij" aan de lijn krijg, vroeg ik me af of het mogelijk is om het allemaal vanaf de PC te regelen.
Wat heb ik gedaan:
- Ipconfig /renew - geen resultaat
- dmv de search diverse problemen gezien die ongeveer gelijk zijn hieraan, netwerkinstellingen bij MSin32 zijn in orde
- reinstall windows
IPconfig /all geeft aan:
Alles staat direct aangesloten op Internet, zonder router/hub.Windows Ip config:
Hostnaam: $hostnaam
Primair DNS-achtervoegsel: .........
knooppunttype;: onbekend
IP Routering ingeschakeld: nee
WINS proxy ingeschakeld: nee
Ethernet adapter LAN verbinding:
Verbindingsspec. DNS achtervoegsel: ..........
beschrijving: SiS blabla
Fysiek adres: 00-10-DC-etc
DHCP ingeschakeld: Nee
IP adres: 192.168.x.xxx
subnetmask: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.1.1
DNS Servers: 195.121.1.13
195.121.1.41
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 28-10-2008 12:07 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1