Krijg maar 1 PC op het Internet

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Situatie: Internet lag er een week uit (pingen naar www lukte wel) dus toen na 10x bellen eindelijk een medewerker van "de kabelmaatschappij" aan de lijn gehad. Hij vroeg het Mac adres achterop de modem en nadat ik hem dat vertelde had ik in 1 minuut weer internet. Die kerel vriendelijk bedankt en 's avonds wilde ik internetten op een andere laptop (na nieuwe windows installatie). Dat werkte niet (zowel wireless als wired), dus ik dacht dat het aan de drivers lag van de netwerkkaart of andere instellingen van die laptop, laptop in de kast gegooid en ben verder gegaan op de laptop die wel werkte met internet.

Nu heb ik een andere pc hier staan en ook daarmee krijg ik geen verbinding met het internet. Voordat ik weer de hele dag moet wachten voor ik een medewerker van "de kabelmaatschappij" aan de lijn krijg, vroeg ik me af of het mogelijk is om het allemaal vanaf de PC te regelen.

Wat heb ik gedaan:
- Ipconfig /renew - geen resultaat
- dmv de search diverse problemen gezien die ongeveer gelijk zijn hieraan, netwerkinstellingen bij MSin32 zijn in orde
- reinstall windows

IPconfig /all geeft aan:
Windows Ip config:
Hostnaam: $hostnaam
Primair DNS-achtervoegsel: .........
knooppunttype;: onbekend
IP Routering ingeschakeld: nee
WINS proxy ingeschakeld: nee

Ethernet adapter LAN verbinding:
Verbindingsspec. DNS achtervoegsel: ..........
beschrijving: SiS blabla
Fysiek adres: 00-10-DC-etc
DHCP ingeschakeld: Nee
IP adres: 192.168.x.xxx
subnetmask: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.1.1
DNS Servers: 195.121.1.13
195.121.1.41
Alles staat direct aangesloten op Internet, zonder router/hub.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 28-10-2008 12:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wel een gateway ingevuld?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Waarom staat DHCP uit, deelt je router / AP geen ip's uit?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Beschrijf eens duidelijk je huidige opstelling v.w.b. je modem en router. Indien je geen router gebruikt maar tijdelijk revhstreeks aansluit op je modem, heb je deze opnieuw opgestart nadat je een ander systeem er op aansloot?

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Idd daar zit ik ook aan te denken.

Je kabelmodem moet van het stroom af als je er een andere pc op aansluit. Ook als je wisselt tussen een pc en router.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ja die is ingevuld, zie edit.
SithWarrior schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:30:
Waarom staat DHCP uit, deelt je router / AP geen ip's uit?
Ik heb geen router er (meer) tussen. AP?
Nielson schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:30:
Beschrijf eens duidelijk je huidige opstelling v.w.b. je modem en router. Indien je geen router gebruikt maar tijdelijk revhstreeks aansluit op je modem, heb je deze opnieuw opgestart nadat je een ander systeem er op aansloot?
Heb ik zojuist 2x gedaan, zonder resultaat.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:21
Welke provider heb je?

Daarbij, je internet op meerdere pc's? Via een Router, of wissel je de stekker steeds om in de modem?

Als je dat laatste doet, trek de stroom stekker dan uit de modem, en druk hem der weer in. Dit moet ik hier ook doen met Ziggo. Werkt prima, alleen modem wil niet zomaar van pc (lees Mac Adress) wisselen die de computer heeft.

Specs!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Is het niet zo dat je maar maximaal 1 'device' aan je modem mag hangen. Dit kan dus een router zijn die vervolgens het netwerk splitst naar meerdere PC's OF één enkele PC.

Je kan dit omzeilen door je MAC adres op je netwerkkaart aan te passen.
1) Kijk op een laptop waar internet werkt wat het MAC adres van je netwerkkaart is (ipconfig /all en kijk bij "Physical Address").
2) Noteer dat MAC adres (bijvoorbeeld 00-1D-E0-23-8C-ED).
3) Ga op een andere pc die je op internet wilt naar device manager, vraag de eigenschappen op van je netwerkkaart, kies Details en zoek in het lijstje naar iets van "Locally Administered Address" of iets wat met physical address te maken heeft, dit verschilt per driver.
4) Vul het eerder genoteerd MAC adres in (zonder streepjes).

Makkelijker is een router van 3 tientjes kopen en het opnieuw eenmalig te laten activeren.
Pagina: 1