Pricewatch geeft goedkoopste laptop niet weer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hoi, vraagje aan tweakers.net, aangaande:
pricewatch: Acer Extensa 5220-1A1G12Mi

Deze laptop zou in de pricewatch als goedkoopste dienen te staan, namelijk 379 incl.

Na aanmelding stond hij even grayed-out in de lijst, en ook het totaal aantal winkels of producten groeide met 1 bvan ik meen 24 naar 25

Nu is hij weg, wehkamp staat wel in de aan te vinken lijst van winkels, dus waarom vermeldt men deze niet?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 07:09
Dit hoort niet thuis in de CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Daarmee ben ik het oneens.
Ik zou het tof vinden als ik met een budget van 380 euro iets niet vind, maar wel in het daarvoor geldende forumdeel alwaar ik zeer aannemelijk even zoek op een draad met ervaringen van de gevonden laptop.

Blijft de vraag: waarom ?
(Wehkamp, nota bene als goedkoopste, niet in de lijst met die laptop)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Na 3x lezen heb ik denk ik te weten wat je wil: advies over wat voor laptop te kopen. Behalve algemeen advies ga je dat niet krijgen, lees Wat is er nu anders in CSL? maar eens. Voor wat algemeen advies zou je verder [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008 kunnen lezen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Dirk schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:39:
Na 3x lezen heb ik denk ik te weten wat je wil: advies over wat voor laptop te kopen. Behalve algemeen advies ga je dat niet krijgen, lees Wat is er nu anders in CSL? maar eens. Voor wat algemeen advies zou je verder [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008 kunnen lezen.
Nee, 3 x fout gelezen, ik voegde een prijs toe in de pricewatch, bovendien de laagste voor dit model.
Even stond deze er, grayed out.
Waarom word wehkamp niet in de lijst opgenomen, als deze wel aanvinkbaar is bij aanmaken nieuwe prijs voor een product?

PS: Wat ook recent 2 maal niet lukte is nieuwe productreviews, je meldt een item aan waarvan geen review is nog, en je hoort of leest er niets meer van, inzendingen >dev0 ?

[ Voor 11% gewijzigd door notsonewbie op 27-10-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

notsonewbie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:46:
Nee, 3 x fout gelezen, ik voegde een prijs toe in de pricewatch, bovendien de laagste voor dit model.
In dat geval hoort het topic wel hier thuis, dit forum gaat over de pricewatch en alles eromheen ;)
Waarom word wehkamp niet in de lijst opgenomen, als deze wel aanvinkbaar is bij aanmaken nieuwe prijs voor een product?
Geen idee, echt duidelijk ben je nog niet, maar ik denk dat het een technische reden heeft die een FP admin wel kan toelichten.
PS: Wat ook recent 2 maal niet lukte is nieuwe productreviews, je meldt een item aan waarvan geen review is nog, en je hoort of leest er niets meer van, inzendingen >dev0 ?
Als een nieuw product wordt afgewezen krijg je daar als het goed is een email over. Controleer dus even of je wel het goede emailadres in je profiel hebt staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Dirk schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:55:
[...]
Als een nieuw product wordt afgewezen krijg je daar als het goed is een email over. Controleer dus even of je wel het goede emailadres in je profiel hebt staan.
Email adres klopt, zojuist nog eens gecheckt.
Deze productreview en prijs toevoeging indertijd productreview: Acer Aspire 7720G-603G50BN review door notsonewbie ging nog gewoon goed.
Aanmelden, even wachten op email notificatie en reviewen maar.

Hoewel de wehkamp aanbieding dus even in de lijst stond, deze is gewoon weg nu. Mails hieromtrent niet gehad en in de spam log van mijn email adres is niets mbt tweakers.net dus wel verstuurd <-> niet ontvangen lijkt me n.v.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als je zegt dat die wehkamp aanbieding er even stond, was dat toevallig 3 dagen? Want na drie dagen worden de prijzen automatisch verwijderd, om zo actuele prijzen te forceren. De prijzen worden dus tegenwoordig ook eigenlijk alleen maar geautomatiseerd bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje rommelig wat je aangeeft. Probeer eens gestructureerd de verschillende problemen uiteen te zetten. Ik vind het niet raar dat mensen niet direct begrijpen wat je bedoelt op deze manier.

Nieuwe artikelen worden dagelijks met honderden verwerkt. Sommige zaken hebben wat meer prioriteit dan andere, maar het systeem waarmee die gebeurt resulteert onherroepelijk in een mailtje omdat dat onderdeel van het proces is.

Aangemelde prijzen hebben een beperkte houdbaarheid, om altijd een actueel beeld te geven. Wehkamp zou ervoor kunnen kiezen een automatische synchronisatie aan te leggen tussen hun database en de onze. Is dat er niet, dan zullen er enkel handmatig toegevoegde prijzen zichtbaar zijn, en die verdwijnen zoals gezegd na 3 dagen. Hierover krijg je geen mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

notsonewbie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:17:
Hoi, vraagje aan tweakers.net, aangaande:
pricewatch: Acer Extensa 5220-1A1G12Mi

Deze laptop zou in de pricewatch als goedkoopste dienen te staan, namelijk 379 incl.

Na aanmelding stond hij even grayed-out in de lijst, en ook het totaal aantal winkels of producten groeide met 1 bvan ik meen 24 naar 25

Nu is hij weg, wehkamp staat wel in de aan te vinken lijst van winkels, dus waarom vermeldt men deze niet?
Die prijs is automagisch verwijderd. Om de Pricewatch actueel te houden worden al de prijzen na één tot drie dagen verwijderd. Bij shops met een database koppeling worden de prijzen elke dag bijgewerkt, deze shops blijven dan ook staan. Bij shops zonder een dergelijke koppeling moeten de prijzen handmatig worden bijgewerkt. Wanneer dat niet gebeurd verdwijnt de prijs uit de Pricewatch.

In dit geval is de prijs echter verwijderd omdat de prijs niet correct was en/of het product niet bij Wehkamp werd aangetroffen.
notsonewbie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:46:
[...]

Je hebt twee invoervelden. Eén, de bovenste, voor shops die al prijzen in de desbetreffende categorie hebben staan. Het tweede veld voor alle in de Pricewatch opgenomen shops, Wehkamp kun je in dit tweede veld terugvinden.
Wanneer je een nieuw product submit, dit jaar heb je vier nieuwe producten gesubmit, waarvan de laatste in juni, kun je het beste "Bevestigingsmail" aanvinken en er voor zorgen dat je mailadres in je profiel correct is, dan krijg je automagisch na controle een mail.

[ Voor 37% gewijzigd door Longbeard op 27-10-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat is het nut van de PW dan?

Er zijn ook producten waarbij de prijs niet veranderd in drie dagen tijd. Dan moet dus elke drie dagen het product overnieuw ingevoerd worden?

Of zie ik iets over het hoofd?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Motrax schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:58:

Er zijn ook producten waarbij de prijs niet veranderd in drie dagen tijd. Dan moet dus elke drie dagen het product overnieuw ingevoerd worden?

Longbeard schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:50:
[...]
Bij shops met een database koppeling worden de prijzen elke dag bijgewerkt, deze shops blijven dan ook staan.
Dat betekend dus inderdaad dat ook gelijkblijvende prijzen worden geupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Motrax schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:58:

Een actuele Pricewatch, zonder verouderde aanbiedingen, waarvan de prijs niet klopt, producten die niet meer geleverd kunnen worden, etc. Er zijn meerdere shops waarvan de prijzen elk uur veranderen en er zijn shops waarbij de prijs gedurende een aantal dagen niet veranderd. Voor ons is het niet mogelijk om te voorspellen hoe lang een prijs actueel is. Om de Pricewatch actueel te houden verdwijnen de prijzen na enige tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Longbeard op 27-10-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Longbeard schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:31:
[...]
Om de Pricewatch actueel te houden verdwijnen de prijzen na enige tijd.
In dit geval na 1 dag dan.
Overigens loopt de aanbieding nog steedsen is zelfs veranderd qua wat je er bij krijgt:
http://www.wehkamp.nl/w2/...zypczywCjC2i9jkz5fB5jzgwy

Nu is het dan 389 plus een accessoire pakket.
Geldig tot vannacht, ben benieuwd wat ze morgen doen.

[ Voor 36% gewijzigd door notsonewbie op 27-10-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Longbeard schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:31:
[...]

Een actuele Pricewatch, zonder verouderde aanbiedingen, waarvan de prijs niet klopt, producten die niet meer geleverd kunnen worden, etc. Er zijn meerdere shops waarvan de prijzen elk uur veranderen en er zijn shops waarbij de prijs gedurende een aantal dagen niet veranderd. Voor ons is het niet mogelijk om te voorspellen hoe lang een prijs actueel is. Om de Pricewatch actueel te houden verdwijnen de prijzen na enige tijd.
Je kunt natuurlijk ook van de kracht van de communitie uit gaan dat die een laagste prijs niet niet meer geldig is wel zullen melden. Dat je andere prijzen verwijderd is logisch, maar de laagste zou langer moeten blijven staan, zolang het de laagste is (zeg 2 weken, 3 dagen is erg kort)

Maar ik snap ook het commerciële argument dat je shops met een koppeling die daarvoor betalen iets extra moet bieden.
Echter voor mij is daarmee wel de betrouwbaarheid van de ShSu in het geding. Want het enige waar ik van uit kan gaan is dat ik de laagste prijs vind van de bij T.net betalende shops. Niet de laagste prijs. Het is net waar je de keuze legt.

Of meer betrouwbaar (twijfelachtig gezien het regelmatige fout zijnde koppelingen) op prijzen, maar dan de goedkoopste prijzen kunnen missen
Of meer betrouwbaar op goedkoper, maar een risico dat de prijzen niet 100% actueel zijn (zeg 2 weken oud in slechtse geval).

Dan weet ik wel waarvoor ik kies.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1