Toon posts:

Netgear wireless verbonden, internet werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik kon hier over dit specifieke probleem niets vinden. Weet ook niet zeker of het in het goede deel staat maar hier komtie.

Ik heb gisteren een Net gear Wireless-G 54 PCI adapter gekocht om wireless op mn pc te krijgen. Nu heb ik netjes alles geinstalleerd.Het werkt ook goed. geeft aan dat de wireless kan worden opgepikt met een goed signaal.
Maar als ik vervolgens het internet wil openen kom hij met het bekende IE scherm dat er geen verbinding is (en alle geweldige dingen die je dan kan doen om het op te lossen, die dan toch niet werken).
Ik heb het toen opnieuw geprobeerd te installeren en dan krijg ik tijdens de installatie soms wel google geopend. maar verder kan er niets geopend worden.

Kort samengevat. Wireless word wel opgepikt. Internet doet alleen niets.

Graag hoor ik het snel.

Mvg,

Niels

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:51

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voor modem heb je? Zo te horen heb je daar niets ingesteld, waar het waarschijnlijk wel zou moeten. Kijk dus eerst dat even na.

Rail Away!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-12 17:55
[ul]
• Kabel van het modem in de WAN- poort van je router gestoken?
• Krijgt je router ook een IP- adres van je provider
• Het modem gereset?
• Moet je misschien nog iets instellen in de router voordat je verbinding hebt, bijvoorbeeld het MAC- adres clonen van je huidige pc (vaak niet meer nodig)

Welke internetprovider en welk modem heb je, als de hierbovenstaande tips niet werken, kunnen we je misschien gerichter verder helpen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zal het even nakijken.

maar opzich werkte die wel al goed. met mijn laptop had ik daar altijd goede verbinding. en met de USB in mn moeders laptop heb ik ook verbinding gehad ermee.

mvg,

Niels

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
Toevallig Ziggo? Ik werk in een computerwinkel en 9 van de 10 keer komt er een klant terug met een router omdat deze Ziggo heeft. Dit geeft precies hetzelfde probleem als wat jij hebt. Oplossing? Een router bij Ziggo bestellen. Waarom het niet werkt is bij ons nog onbekend.

• Jaap-Jan
Dat iemand anders wel internet heeft via datzelfde modem had je er wel even bij mogen zetten, dat werpt toch een ander licht op de zaak. ;)

Waarschijnlijk ligt het probleem dan in je pc. Post eens een uitdraai van ipconfig /all, uiteraard met de USB Wifi dongle ingeplugd.
Exception schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:40:
Toevallig Ziggo? Ik werk in een computerwinkel en 9 van de 10 keer komt er een klant terug met een router omdat deze Ziggo heeft. Dit geeft precies hetzelfde probleem als wat jij hebt. Oplossing? Een router bij Ziggo bestellen. Waarom het niet werkt is bij ons nog onbekend.
Welke modems en welke routers?

Ik ken ook een aantal mensen met Ziggo (@Home eigenlijk), variërend van een Arris Touchstone CM450A met WRT54G v2 (ikzelf :P), een CM450A met SMC Barricade SMC2804WBR V.2 en een Motorola Surfboard SB5100 met WRT54G v7. Allemaal zonder problemen, met uitzondering van die SMC, want dat is een onding wat willekeurig vastloopt, maar dat heeft niets met het modem te maken. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-10-2008 10:50 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ok top, Ik zal jullie een uitdraai van ipconfig geven zodra ik weer thuis ben!
(en ik heb geen ziggo voor zover ik het weet)

Niels

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen een Net gear Wireless-G 54 PCI adapter geinstalleerd. maar hetzelfde probleem doet zich weer voor.
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet om een config /all te krijgen zodat ik hem kan kopieren?

• Jaap-Jan
Linksboven in het menu van 'cmd' kun je kiezen voor 'Bewerken' --> 'Markeren'. Selecteer dan de gehele tekst en druk op Enter. Nu kun je als het goed is de tekst plakken. :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste topicstarter, welkom op GoT

Zou je voordat je verder gaat even de Het algemeen beleid door kunnen nemen. Daar staat namelijk wat essentiele informatie in over het plaatsen van topics en he reageren op posts.
Zo had je kunnen lezen dat het groeten niet nodig is onder elke post, en dat wanneer jij de laatste poster bent in het topic je de edit knop (rechtbovenaan je post) moet gebruiken.
Verder is het handig om altijd zo veel mogelijk informatie mee te geven, want zonder duidelijke specs kunnen wij niets :)

Suc6 verder..

Verwijderd

Is het wifi netwerk beveiligd, zo ja WEP of WPA? En zo ja, probeer het eens zonder beveiliging of het dan wel lukt.
En heb je op de PC die problemen geeft andere AV/Firewall dan op die waar het wel mee werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:54:
Is het wifi netwerk beveiligd, zo ja WEP of WPA? En zo ja, probeer het eens zonder beveiliging of het dan wel lukt.
En heb je op de PC die problemen geeft andere AV/Firewall dan op die waar het wel mee werkt?
Het gaat om een WEP beveiliging.

en hierbij de ipconfig /all :

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\John Doe>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: cia0386
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX
)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-04-75-F7-B3-A1

• Mad Marty

Mad Marty

Dit lijkt me niet de hele ipconfig /all, wel?

Anders zou ik (1) een wireless adapter installeren, of (2) de draad in je 3Com Etherlinkje stoppen ;)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:33:
Dit lijkt me niet de hele ipconfig /all, wel?

Anders zou ik (1) een wireless adapter installeren, of (2) de draad in je 3Com Etherlinkje stoppen ;)
Dit is alles wat ik krijg als ik ipconfig /all intyp dus ja...
En mn wireless adapter is geinstalleerd! Maar ik zou niet weten welk draadje dat dan precies moet zijn;)

• Mad Marty

Mad Marty

Sorry hoor, maar je zult toch zelf wat actiever moeten zijn en meer informatie moeten geven, want zo kunnen wij er ook niks mee. Zoals je in de uitvoer van ipconfig kunt zien staat daar helemaal geen wireless adapter tussen. Dus, begin eerst eens rustig van voren af aan. Haal de kaart uit je pc, deïnstalleer alle software/drivers, en doe dan stap-voor-stap je ding en vertel duidelijk waar je vastloopt, wat er aan de hand is en wat voor meldingen je krijgt.

Dus:
* Checken of andere pc's wel verbinding hebben
* Kaart inbouwen en drivers installeren
* Netwerk zoeken en verbinding maken
* WEP-key invoeren
* Klaar is NielsNiels!

Let wel, vermeld ook even je hele specs, we missen in ieder geval nog welk OS je draait en welk modem je hebt.

Rail Away!

• Jaap-Jan
Dit is niet alles, enkel wat er op dit moment op je scherm past. Markeer álles. Dus: houdt de linkermuisknop ingedrukt, beweeg de muis naar beneden en zie dat de tekst scrollt. Plak dan alles in een nieuw bericht en zet er [code][/code] omheen, zodat het te lezen is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:48:
Sorry hoor, maar je zult toch zelf wat actiever moeten zijn en meer informatie moeten geven, want zo kunnen wij er ook niks mee. Zoals je in de uitvoer van ipconfig kunt zien staat daar helemaal geen wireless adapter tussen. Dus, begin eerst eens rustig van voren af aan. Haal de kaart uit je pc, deïnstalleer alle software/drivers, en doe dan stap-voor-stap je ding en vertel duidelijk waar je vastloopt, wat er aan de hand is en wat voor meldingen je krijgt.

Dus:
* Kaart inbouwen en drivers installeren
* Netwerk zoeken en verbinding maken
* WEP-key invoeren
* Klaar is NielsNiels!

Let wel, vermeld ook even je hele specs, we missen in ieder geval nog welk OS je draait en welk modem je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een intel pentium 4a.
Netwerk kaart: 3com 3c905c-tx etherlink xl 10/100 fast ethernet control
(als dit uit maakt) moederboard: Asus p4peOS: Windows XP sp2

Ok, Ik heb zojuist alles gedeinstalleerd en de adapter eruit gehaald. Nu het traject:
Ik heb eerst de cd erin gedaan. deze zegt dan dat ik de pc moet afsluiten en de kaart moet installeren. dit doe ik en zet de pc weer aan.
dan krijg ik de melding dat er een ethernet controller is gevonden en een wireless adapter. deze laat ik dan installeren.
Hij meld nu ook wel de dingen die in de uitleg staan.
Als alles is geinstalleerd vind hij meerdere wireless verbindingen. Ik kies dan de juiste, voer de WEP passphrase in. maar hij wil niet verbinden.

bij de netgear smartwizard geet hij aan datie steeds aan het scannen is. en bij het wireless tekentje van windows zelf geef hij aan: draadloze verbinding 7. draadloze verbinding niet beschikbaar.

Andere pcs en laptops hebben gewoon verbinding. inclusief mijn eigen laptop (maar deze is heender dus vandaar deze desktop).

*modem. weet ik niet, alleen dat het van davolink is. (verder staat er geen informatie op.)

hier is de ipconfig /all nog een keer:

C:\Documents and Settings\John Doe>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: cia0386
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: router.home
3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX
)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-04-75-F7-B3-A1
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.6
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 29 oktober 2008 11:47:20
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 30 oktober 2008 10:44:22

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 7:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
NETGEAR WG311v3 802.11g Wireless PCI Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1E-2A-B9-2E-0E

(ik vind het 'medium ontkoppeld' al een beetje raar. want alles zit gewoon goed in de pci slots!)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:01

-ET-

Phone Home

Medium ontkoppeld slaat op het feit dat je nog geen verbinding hebt met je draadloze netwerk. Als het goed is heb je onderin naast je klokje 2computertjes met een roodkruis staan. als je daarop klikt dan zou je het volgende scherm moeten krijgen

Afbeeldingslocatie: http://www.it.northwestern.edu/images/support/winxpwirelessview02.gif

Hierin staat jouw netwerk genoemd. Daar op klik je en vult je WEP key in. Dan zou je bij IPconfig /all wel een IP adres moeten zien.

• Mad Marty

Mad Marty

Ok, als ik het goed begrijp heb je in het scherm dat -ET- laat zien gekozen voor jouw wireless netwerk (weet je zeker dat je het juiste netwerk gekozen hebt?) en de juiste (!) WEP-key ingevoerd en blijft-ie dan maar proberen te verbinden, maar het lukt niet?

Klinkt mij - zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf - nog steeds in de oren alsof je nog instellingen in je modem moet doen, kijk vooral even naar MAC-filtering. Je hebt toch hopelijk wel een handleiding van je modem?

Rail Away!

Verwijderd

Probeer het even zonder beveiliging dat sluit al weer zo veel dingen uit, als het dan namelijk ook niet lukt moet je in een hele andere richting zoeken, lukt het daarmee wel dan is de WEP sleutel verdachte #1.

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:03:
Medium ontkoppeld slaat op het feit dat je nog geen verbinding hebt met je draadloze netwerk. Als het goed is heb je onderin naast je klokje 2computertjes met een roodkruis staan. als je daarop klikt dan zou je het volgende scherm moeten krijgen

Hierin staat jouw netwerk genoemd. Daar op klik je en vult je WEP key in. Dan zou je bij IPconfig /all wel een IP adres moeten zien.
Ik zie een 2computertjes staan met een rood kruis er doorheen. als ik hierop klik krijg ik het volgende te zien:

http://i387.photobucket.c...8/draadlozeverbinding.jpg

hier voer ik mn netwerksleutel in. en dan gebeurd er niets. hij sluit af en vervolgens word er niets aangegeven.

Ik heb het ook zonder beveiliging geprobeerd. maar dan nog piktie het niet op.

De handleiding zal ik er even bij gaan pakken dan! Het is wel zo dat ik erg voorzichting moet zijn qua wat ik doe met de modem want ik zit in een studentenhuis en ben dus niet de enige die gebruik maakt hiervan.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welk OS heb je nou precies, zeker geen SP2 of SP3 geinstalleerd? Je zou nl. het scherm wat -ET- in z'n post laat zien, moeten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:47:
Welk OS heb je nou precies, zeker geen SP2 of SP3 geinstalleerd? Je zou nl. het scherm wat -ET- in z'n post laat zien, moeten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp SP2
Pagina: 1