Windows vind geen draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben in bezit van een acer aspire 5020 met een broadcom BCM94318E als draadloze netwerkkaart. Tot op heden kon ik prima internetten maar sinds een aantal dagen kan windows geen netwerken meer vinden.

Met 'Network stumbler' kan ik wel netwerken vinden.

Ik heb allerlei soorten drivers gebruikt maar geen succes, zou hij stuk zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Is het kanaal van je draadloze router/modem niet van kanaal veranderd? Kan mij herinneren dat Acer maar tot kanaal 11 kan geloof ik. Heb de ervaring gehad dat mensen met een Wanadoo box wel eens kanaal 13 kregen na een update.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tranzy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:20:
Is het kanaal van je draadloze router/modem niet van kanaal veranderd? Kan mij herinneren dat Acer maar tot kanaal 11 kan geloof ik. Heb de ervaring gehad dat mensen met een Wanadoo box wel eens kanaal 13 kregen na een update.
Bedankt voor je reactie, het kanaal van de router staat op 6. Tevens kan ik thuis en op mijn werk geen netwerken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Staat de Zero Wireless Configuration service aan ? Soms heb je wel eens drivers die zelf een eigen wifi tool gebruiken. Die schakelen dan de wifi tool(de serivice dus) van XP uit.

Heb je geen kennis die kan testen of er überhaupt wel ingelogd kan worden op je router? Of heb je zelf niet een ander device met wifi ?

[ Voor 40% gewijzigd door Tranzy op 27-10-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou proberen handmatig een verbinding te leggen met je netwerk door de SSID en beveiligingskeys zelf in te vullen in de wizard voor een nieuwe draadloze verbinding in windows.
Heb een dergelijk probleem eerder gezien, pc vond allerlei netwerken behalve het eigen netwerk. Ook na het veranderen van het kanaal niet. Toen handmatig ingesteld en geen probleem! Het netwerk was nog steeds niet zichtbaar bij het zoeken naar nieuwe netwerken, maar had wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
misschien domme vraag, maar heb je al met een usb kabel je laptop verbonden met de router en even de instellingen bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bamie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08-2009
met mijn Acer Aspire 5040 heb ik er ook last van gehad!

via apparaatbeheer heb ik de draadloze netwerkadapter ge-deïnstalleerd.
bij het opnieuw opstarten van je Laptop herkent Windows de netwerkkaart opnieuw en installeert hem automatisch (na een paar keer op ja, akkoord en verder te hebben geklikt...à la windows).

bij mij deed hij het gewoon weer.

ook overkwam mij het een tweede keer. toen hielp de-installeren en herinstalleren het niet.
heb vervolgens verder ge-internet via kabel. uiteindelijk een keer de laptop moeten formatteren, zoals je dat bij elke PC wel een keer moet doen door spyware, virussen of andere zooi waarmee je PC verstopt raakt.

na format en windows herstel deed draadloze netwerk-kaart het ook weer.

zit bij jou waarschijnlijk ook op software gebied.

herinstalleer je netwerkkaart dus...lukt dat niet...dan kun je altijd nog windows herstellen/opnieuw installeren (dit doe je bij ACER laptops door bij de opstart ALT+F10 in te drukken -of ALT+F11 ..weet ik ff nie meer..probeer beide- VOORDAT je je windows opstart scherm ziet)

groet,

frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Probeer anders eens een ubuntu Live cd oid... Misschien dat hij het daar wel doet. Het is maar een idee. vind het opnieuw installeren van je laptop nogal ver gaan om het te testen.

Je netwerk kaart functioneert prima als hij met netstumbler wel netwerken vindt.

[ Voor 29% gewijzigd door Tranzy op 27-10-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het opgelost, ik heb de Broadcom netwerk utilty geïnstalleerd en schijnbaar vind hij daarmee het netwerk wel en hoppa het werkt weer.

Toch wel maf.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Hoewel het probleem opgelost is wil ik toch even zeggen dat ik dit ook een keer heb meegemaakt. Net als mr.bamie lukte het me toen op geen enkele manier om het weer werkende te krijgen. Herinstallatie van de drivers en installatie van utilities hadden geen impact, pas na een format werkte alles weer.
Pagina: 1