Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] hele wisselende fouten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok vorige keer te kort door de bocht met mijn topic dus ik zal dit keer zoveel mogelijk info proberen te geven.

ik heb zaterdag mijn nieuwe hardware opgehaald en dat bestaat uit het volgende lijstje:
thermaltake toughpower 600w
msi p45 neo3-FiR
e8400
scyte mugen
powercolor 4870 1gb
2x2gb ocz reaper
samsung spinpoint 1tb

dit gaat in een coolermaster centurion 5
met als invoer apparaten een g15 (zorgde voor constant piepen bij reboot)
nu gewone ps2 toestsenbord aangesloten (geen problemen meer)

nu krijg ik echter hele wisselende fouten. de ene keer loopt hij wel door tot instalatie maar krijg ik een ircq_notless_or_equal bij het comprimeren van de bestanden.

andere keren loopt hij vast bij het laden van de windows files. veschillende bestanden ook.. de ene keer is het winload.exe de andere keer clst.sys dan weer ntkrnlpa.exe en nog veschillende die ik nu ff niet meer kan opnoemen aangezien ik nu niet bij mijn pc ben.

dingen die ik heb geprobeerd:
geheugen modules verwisselen. van slot en opstarten met 1 en dan met de andere.
in de bios alle extra dingen op moederbord uitgezet (usb,firewire,netwerk,audio)

ook xp cd gebrobeerd (xp home 32bit) deze ging ook niet goed. liep vast ook met verschillende bsod's.

hoop dat iemand enig idee heeft met deze info wat ik kan doen om dit op te lossen... zou wel graag met mijn nieuwe pc aan de slag gaan maar dat is normaal lijkt me :)

bvd,
Leon

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55
Draai eerst eens memtest..

_@/'

Verwijderd

Idd eerst memtest proberen (niet die van Vista). En daarna de troubleshooter/faq van Tweakers doornemen.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou een memtest kunnen draaien zoals steephh al in weinig worden zegt om te kijken of je geheugen inderdaad niet defect is. Of echt 1 reepje proberen en dan de volgende en ga zo maar door als je bijvoorbeeld geen mogelijkheid heb om memtest te kunnen draaien.

Ik neem aan dat verder alles gewoon nog op stock draait dus dat zal het probleem in dit geval niet zijn. Maakt het nergens kortsluiting je moederbord bijvoorbeeld dat heeft er bij mij wel eens voor gezorgt dat ik echt de raarste foutmelding kreeg.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 10:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Heb je toevallig nog ander geheugen liggen?
anders daarmee proberen mocht die erin passen

[ Voor 72% gewijzigd door mrsar op 27-10-2008 10:09 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
excuses voor het vergeten van de topic name. ik kan deze nu niet meer editten?

Verwijderd

Topicstarter
WeAreLegion schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:06:
Je zou een memtest kunnen draaien zoals steephh al in weinig worden zegt om te kijken of je geheugen inderdaad niet defect is. Of echt 1 reepje proberen en dan de volgende en ga zo maar door als je bijvoorbeeld geen mogelijkheid heb om memtest te kunnen draaien.

Ik neem aan dat verder alles gewoon nog op stock draait dus dat zal het probleem in dit geval niet zijn. Maakt het nergens kortsluiting je moederbord bijvoorbeeld dat heeft er bij mij wel eens voor gezorgt dat ik echt de raarste foutmelding kreeg.
hoe kan er een defect in het moederbord of voeding gevonden worden?

ik ga vanavond even mij oude geheugen ff erin doen en testen. mocht dit het niet zijn loop ik een beetje aan het einde van mijn latijn...... ik heb ook maar een beperkte kennis van hardware.

hoe kan ik bijvoorbeeld na gaan of ik kortsluiting maak? (dit heb ik nog nooit hoeven onderzoeken dus zou het echt niet weten)

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:17:
[...]

hoe kan er een defect in het moederbord of voeding gevonden worden?

ik ga vanavond even mij oude geheugen ff erin doen en testen. mocht dit het niet zijn loop ik een beetje aan het einde van mijn latijn...... ik heb ook maar een beperkte kennis van hardware.

hoe kan ik bijvoorbeeld na gaan of ik kortsluiting maak? (dit heb ik nog nooit hoeven onderzoeken dus zou het echt niet weten)
Controleer of er nergens schroefjes zitten op het moederbord of er achter. En kijk of 1 van de voeding kabels die niet gebruikt word niet tegen de kast aan komt. Het klinkt stom maar er gebeurde bij mij keer dat er schroefje achter lag per ongeluk en kreeg hele rare foutmelding en had geen idee waar het van daan komt. Maar je moederbord controlleren das wel stuk lastiger inderdaad. Maar zou daar beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
WeAreLegion schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:25:
[...]

Controleer of er nergens schroefjes zitten op het moederbord of er achter. En kijk of 1 van de voeding kabels die niet gebruikt word niet tegen de kast aan komt. Het klinkt stom maar er gebeurde bij mij keer dat er schroefje achter lag per ongeluk en kreeg hele rare foutmelding en had geen idee waar het van daan komt. Maar je moederbord controlleren das wel stuk lastiger inderdaad. Maar zou daar beginnen.
dat van de kabels zou eventueel kunnen.. de voeding is niet modulair en de overige kabels heb ik bij elkaar gebonden en in de loze ruimte onder de dvd drive gedrukt. de enige schroefjes die het moederbord raken zijn de bevestigings schroeven en die kunnen na mijn weten geen kortsluiting maken. schroeven hou ik altijd zeer goed in de gaten en kan ook met 100% zekerheid zeggen dat er geen schroefjes in de kast liggen (los).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt met twee verschillende installatieCD's behoorlijke problemen?

Ga eens gericht aan de slag, en pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij en test bijvoorbeeld een Ubuntu LiveCD, of die dezelfde symptomen vertoont?

Zo ja: >> hardware problemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WeAreLegion
  • Niet online
Dan zou ik inderdaad ergens een Linux cd vandaan proberen te halen omdat te testen werkt dat ook niet dan zit er echt iets fout met je hardware. En dan word het kwestie van ellimineren van je onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
ik was net ff in het rokershok en daar was de systeembeheerder (zoals gewoonlijk met systeembeheerders :P) ff gebabbeld en hij kwam met het idee dat het geheugen van mij mischien te weinig volt krijgt. zou dit deze problemen kunnen veroorzaken?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Wish

ingwell

Alles kan, maar ga eerst eens aan de slag met de suggesties van alt-92 en heeronderwereld.

offtopic - ben je met jezelf aan het praten in de het rokershok, je bent toch ICT beheerder?

No drama

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:28:
ik was net ff in het rokershok en daar was de systeembeheerder (zoals gewoonlijk met systeembeheerders :P) ff gebabbeld en hij kwam met het idee dat het geheugen van mij mischien te weinig volt krijgt. zou dit deze problemen kunnen veroorzaken?
Ja ik weet niet wat voor geheugen je heb maar dat kan voor problemen veroorzaken als hij bijvoorbeeld 1,8 staat maar voor 2,2 gemaakt is dan kan dat leiden tot probleem. Dat kan je in bios wel veranderen dat even doen en dan even opstarten. Werkt dat niet (als het op juiste volt staat) dan linux cd proberen. Mocht dat werken dan toch andere windows proberen werkt dat niet dan naar je hardware gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
danmaarniet schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:32:
Alles kan, maar ga eerst eens aan de slag met de suggesties van alt-92 en heeronderwereld.

offtopic - ben je met jezelf aan het praten in de het rokershok, je bent toch ICT beheerder?
kan vanaf hier nog niets doen.. ben aan het werk maar wil zoveel mogelijk dingen verzamelen dat ik vanavond goed aan de slag kan en niet vast zit aan 1 oplossing en daarna weer radeloos met traanoogjes naar een blauw scherm zit te staren....

offtopic:ik ben IT consulent. heb een opleiding netwerkbeheerder gedaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:06:
Idd eerst memtest proberen (niet die van Vista). En daarna de troubleshooter/faq van Tweakers doornemen.
Waarom niet die van Vista? Mis enige gegronde onberbouwing hierop want ook die is in te stellen zo ver je wilt, alleen even goed kijken bij de opties, ehh

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duidelijk, één stap verwijderd van managers.
Die doen ook liever zelf geen werk, maar laten anderen dat doen om vervolgens met de eer te strijken ;)

Anywaus: je moet eerst zeker zijn dat het geen hardware probleem is als je het topic hier opent, dus zodra je thuis bent lekker testen en diagnosticeren met die hap.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:42:
[...]

Waarom niet die van Vista? Mis enige gegronde onberbouwing hierop want ook die is in te stellen zo ver je wilt, alleen even goed kijken bij de opties, ehh
Ik heb hier verschillende reepjes liggen die wel door de Vista ram test komt maar niet foutloos door de memtest86 tests. Vandaar mijn advies om die niet te gebruiken, ervaring.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:09:
[...]

Ik heb hier verschillende reepjes liggen die wel door de Vista ram test komt maar niet foutloos door de memtest86 tests. Vandaar mijn advies om die niet te gebruiken, ervaring.
Steekhoudend argument, maar ook Vista memtest heb ik wel eens errors zien geven,
Geheugenfouten zijn geheugenfouten toch.

Zoals admin zegt, eerst er zeker van zijn dat het je hardware is, maar dat lijkt me niet uitgesloten als ik de topicstart doorlees en dat je IT consutant bent, fijn, maar ook die hebben soms problemen die niet zijn op te lossen zonder hulp.

Vaak kwestie van gereedschap in huis hebben of niet.

"Met tranende ogen kijken naar mijn blauwe scherm"
Besteed jij nu al je werk uit?? Ik zou juist heel veel kunnen met een blauw scherm. WinDbg over de crashdump en ik heb het probleem te pakken. Liever dus een duidelijk blauw scherm dan geniepige fouten.

En nee, ook drivers kunne het scherm volledig blauw met wit kleuren zoals mijn oude Web'n'Walk driver die het ene naar het andere blauwe scherm genereerde en mensen maar roepen van "je laptop is kapot", nee, hoor, helemaal niet want sinds de flash van de device met nieuwe driver geen blauw scherm meer gezien of kunnen genereren, laptop dus in orde :)

Sluit dus alles een voor een uit en een wijs plan van de aangehaalde poster om even een Memtest86+ ISO te branden en een nachtje te testen. Weet je dat ook zeker.

Succes
Pagina: 1