Toon posts:

[OSX] Diverse software crasht na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst had ik het bij de Macbook Pro van een vriend van mij bij Mail.app en nu heb ik het zelf ook bij de Shiira browser (geen topbrowser maar het gaat om het principe):

Direct na het opstarten ervan knalt het programma eruit.

Ik vraag me dan af wat ik in zo'n geval nog kan doen. Ik verwijder de application en de preferences, de map uit de application data; alles wat spotlight vindt (incl systemfiles) verwijder ik. Als ik het echter weer installeer krijg ik exact hetzelfde.
Indertijd met mail heb ik een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt en toen werkt het wel maar ik snap het principe gewoon niet.

Wat moet je verder nog verwijderen voordat je echt alles verwijderd hebt en een schone installatie van de software kunt doen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien is het handiger om eerst te kijken in de crashlog wat er precies fout gaat. Daarnaast zou je ook met Console kunnen kijken in de system.log en console.log naar eventuele foutmeldingen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:57:
Misschien is het handiger om eerst te kijken in de crashlog wat er precies fout gaat. Daarnaast zou je ook met Console kunnen kijken in de system.log en console.log naar eventuele foutmeldingen.
Eens, maar uit de crashlog zelf wordt ik niet veel wijzer.

Feit blijft dat het raar is dat een nieuwe gebruiker hetzelfde euvel niet heeft. Er is dus toch iets in de profile van de andere gebruiker blijven hangen dat er voor zorgt dat ie blijft crashen.