Wireless 400 M met vele objecten (Bi-Quad Antenne?)

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13
Ik houd nog wel eens regelmatig een kleine lan (van 15 man) met wat vrienden. Nu hebben wij een loods op 400 meter afstand van ons huis waar nog vele obstakels (huizen, stuk of 3) tussen staan.

Ik heb met onze eigen router (3 stuks waarvan 1 in gebruik) tot in de achtertuin bereik.
We hebben de volgende routers:
- Linksys WAG200G (op dit moment in gebruik)
- Linksys WAP54G Accespoint
- Thomson Speedtouch 740WL

Nu ben ik via google een aantal oplossingen tegengekomen die misschien gaan werken:
- Een zelfbouw Bi-Quad antenne bouwen (http://pe2er.nl/biquad/)
- 2 accespoints met elkaar laten communiceren (nog een linksys WAP54G er bij kopen)
- DD-WRT op de WAP54G zetten

Nu kan ik ook een combinatie van alles gaan gebruiken zoals 2 x een accespoint met de Bi-Quad antenne (een voor verzenden, een voor ontvangst). Of een Bi-Quad antenne met DD-WRT op de WAP 54G. Op onze WAG200G zet ik liever geen DD-WRT omdat deze ook de internetverbinding aanleverd en ik hem graag stabiel houd (garantie is ook leuk).

Wat is nu de beste oplossing? Het gaat dus om een behoorlijke afstand met aardig wat obstakels... zelf zat ik te denken om zowieso een Bi-quad antenne te bouwen (kost immers geen drol aan materiaal), en om dan DD-WRT er op te gooien.

Wie heeft ervaring met dit soort afstanden?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

BiQuad over 400 meter... denk dat je toch wat heftigers moet pakken dan BiQuad om zo ver te komen. Verder zou ik ze dan op een mast monteren zodat ze in ieder geval een direct line of sight hebben.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
probeer een line of sight tussen de antennes te maken..

met 2 WAP54Gs met Higain ( 7dBi ) antennes er op krijg je op 400 meter line of sight al een stabiele link!

ik draai tijdelijk met 2 WAP54Gs over een 200 meter..
bijde APS staan binnen.. 1 bij een stenenspouw muur. de ander staat bij een houten opbouw..

line of sight is niet te maken doordat er 5 huizen blokken tussen staan,

slechts 15~20% van het signaal berijkt de overkant ;) maar het is stabiel en snel genoeg ( 7MBIT! )

bijde WAP54Gs ( v2.0 en een V3.1 ) draaien DD-WRT met 251mw vermogen

404 Signature not found