Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hex regeleinden(0D 0A) vervangen door spaties (20 20)

Pagina: 1
Acties:

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-11 15:44
Op een windows-server wordt door een externe partij een textfile opgeleverd met een commando bestaande uit 4 regels. Deze 4 regels worden afgesloten door regeleinde Hex(0D 0A).

Bestaat er een makkelijke manier dmv Windowsshell-scriptfile om deze reguliere regeleinde Hex (0D 0A) in de textfile te vervangen door spaties Hex (20 20) ? Ik ben op zoek naar een 1 of 2 regel-commando hiervoor.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
rheinen schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:27:
Op een windows-server wordt door een externe partij een textfile opgeleverd met een commando bestaande uit 4 regels. Deze 4 regels worden afgesloten door regeleinde Hex(0D 0A).
Er bestaat geen "HEX regeleinde"; Dat het als 0D 0A wordt weergegeven is enkel een representatie van de ASCII waardes 13 en 10, of 1101 en 1010 binair. De waardes zijn identiek; de weergave is enkel anders.
rheinen schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:27:
Ik ben op zoek naar een 1 of 2 regel-commando hiervoor.
Gewoon een replace doen? Maar hebben we het over batch/powershell/WSH?

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 27-10-2008 08:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RonRef
Ja gewoon een replace voldoet. Maar wel met de standaardshell van WindowsXP\server2003

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
http://www.microsoft.com/.../qanda/feb05/hey0208.mspx :?

one-liners zijn er niet, wel simpele scriptjes, waar je ook een functie van zou kunnen maken. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• RonRef
Had graag een reguliere Windows-commandfile oplossing gezien ipv VB-script.

Zelf nabouwen is geen probleem met genoemd voorbeeld alleen is het zo dat ik Hex-kodes wil vervangen en niet reguliere text-kodes.

Dus als iemand nog een (makkelijkere) oplossing weet .....

[ Voor 3% gewijzigd door RonRef op 27-10-2008 13:47 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
rheinen schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:30:
Zelf nabouwen is geen probleem met genoemd voorbeeld alleen is het zo dat ik Hex-kodes wil vervangen en niet reguliere text-kodes.
RobIII in "Hex regeleinden(0D 0A) vervangen door sp..."

Voor VBS kun je gewoon een vbCrLf vervangen en in een veel andere gevallen een "\r\n" en anders kun je dus net zo goed een Char(13) & Char(10) vervangen. Je wil dus niet hex codes vervangen maar gewoon waarde A met waarde B. Of je die hex noteert of decimaal of in een voorgedefinieerde constante boeit niet.

Voor VBS is dat dus:
Visual Basic:
1
mystring = replace(mystring, vbCrLf, "  ")

of:
Visual Basic:
1
mystring = replace(mystring, Chr(13) & Chr(10), "  ")

of:
Visual Basic:
1
mystring = replace(mystring, Chr(&H0D) & Chr(&H0A), Chr(&H20) & Chr(&H20))

Allemaal doen ze exact hetzelfde; dat heeft geen drol met 'hex codes vervangen' te maken.
Probeer anders voor de gein eens:
Visual Basic:
1
MsgBox(&H0D)

Dat geeft gewoon een messagebox met 13 erin.

Wat jij onder "WindowsShell script" verstaat is me echter nog steeds niet duidelijk, maar ik vermoed dat je het over Batch "scripting" hebt?

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 27-10-2008 14:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:54
Ik denk niet dat er een shell commando is voor het vervangen van text in een bestand, wat je nodig zou hebben wil je het puur in de shell doen. Maar wat is er mis met het aanroepen van een ander script of voor mijn part executable om het echte replace werk te doen?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1