Toon posts:

Wireless G adapter op een N router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een 100mb glasvezel verbinding. Sluit ik mijn pc rechtstreeks aan op de modem dan haalt hij 88mb per seconde. Wil ik een draadloze verbinding opstarten met mijn Dlink 635 router dan haal ik maar 2,5 mb.

Wordt dat opgelost als ik een N adapter aanschaf?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
gedeeltelijk, theoretisch kan de n-draft tot 300mbps werken, in de praktijk komt dit echter neer op 135mbps. Ik haal op mijn n kaartje in mn eee pc (kortom, simpele realtek) op mijn simpele sitecom n router effectief iets van 7,0 Mbyte/s Mogelijk dat je er nog meer uit zou kunnen trekken met een betere netwerkkaart of een betere router, nadeel, het loopt in de papieren en je winst zal denk ik hooguit 1 of 2 Mb zijn. Je moet je afvragen waarvoor je die snelheid nodig hebt en of je het ook niet met 7Mb afkan

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Wireless-G is in praktijk 20-25Mbps. Dat wordt dan dus inderdaad iets van 2,5 tot 3 MB/s. Overigens is je verbinding 100Mbps (megabit!). Het probleem los je inderdaad zo goed als geheel op met een wireless-N adapter. Dat stond overigens ook in de specifiaties hè?! ;) :>

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 27-10-2008 09:36 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Zit er nog veel verschil in kwaliteit (merk) van die notebook adapters?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Neem een merk zoals Linksys, Belkin of Sitecom en je zit wel goed. Het zijn geen enorme werelden van verschil.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1