Ubuntu en Silverlight streams

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Topicstarter
Sinds korte tijd is RTL Gemist blijkbaar overgestapt op het gebruik van MS Silverlight waardoor ik onder Ubuntu met Firefox 3.03 de streams niet meer kan bekijken.

Ik heb op internet gezocht en een aantal oplossingen werden aangedragen, ik heb de mplayerplug-in geinstalleerd en ook Moonlight geprobeerd maar beiden lossen mijn probleem niet op.

Zijn er mensen die RTL Gemist werkend hebben gekregen onder Linux? Ik zou graag een oplossing hiervoor vinden. Ik vind het nogal irritant dat er zomaar wordt overgestapt op naar een oplossing die alleen onder MS Windows (goed?!) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Heb je Wine in combinatie met Internet Explorer en Silverlight al een keer geprobeerd?

En anders zou je ook nog in een extreem geval een Virtual Machine kunnen samenstellen om daarop de applicaties te draaien die niet willen werken onder Linux.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos

hannos

pardon me

Topicstarter
Vectrox schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:02:
Heb je Wine in combinatie met Internet Explorer en Silverlight al een keer geprobeerd?

En anders zou je ook nog in een extreem geval een Virtual Machine kunnen samenstellen om daarop de applicaties te draaien die niet willen werken onder Linux.
Eigenlijk ben ik niet naar zo'n oplossing op zoek. Dan kan ik net zo goed mijn laptop pakken want daar staat Windows XP op.

Waar ik naar op zoek ben is een oplossing met Linux (zonder Wine) en FireFox. Als het met een andere browser wel wil werken zou ik dat nog willen proberen maar IE onder Wine installeren alleen voor RTL gemist is nogal no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos

hannos

pardon me

Topicstarter
Blijkbaar heb ik toch niet goed gezocht, ik kwam op ubuntuforums.org tegen dat het installeren van mplayer plugin voor mozilla het deed. Ik weet niet of dit daadwerkelijk het enige is wat ervoor zorgde dat het nu werkt maar het werkt.
code:
1
sudo apt-get install mplayer mozilla-mplayer

Hierna werkte het in een keer. Ik had ervoor al een andere Windows Media Player plugin geinstalleerd maar deze werkte blijkbaar toch niet.

Dus voor de mensen die zich nog meer rot hebben gezocht op Google hier dus een werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
mplayer != 'een Windows Media Player plugin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
hannos schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:27:
code:
1
sudo apt-get install mplayer mozilla-mplayer

Hierna werkte het in een keer. Ik had ervoor al een andere Windows Media Player plugin geinstalleerd maar deze werkte blijkbaar toch niet.
Dit zorgt ervoor dat mplayer de nieuwe media player wordt voor embedded content op websites. Persoonlijk vind ik mplayer knap irritant daarvoor. Dan heb ik liever Totem of VLC. Maar serieus, kan MPlayer Silverlight afspelen? _/-\o_

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
ik denk dat silverlight dan niet gebruikt wordt..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos

hannos

pardon me

Topicstarter
Noxious schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:33:
mplayer != 'een Windows Media Player plugin'
Klopt, maar mplayer is gewoon een clone en WMP plugin zou hetzelfde moeten kunnen... blijkbaar niet.
gertvdijk schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:43:
[...]

Dit zorgt ervoor dat mplayer de nieuwe media player wordt voor embedded content op websites. Persoonlijk vind ik mplayer knap irritant daarvoor. Dan heb ik liever Totem of VLC. Maar serieus, kan MPlayer Silverlight afspelen? _/-\o_
De VLC media plugin had ik al geinstalleerd maar die kan niet overweg met dat mediaformat blijkbaar. Bij nader inzien lijkt dat het installeren van mplayer iets anders te hebben veroorzaakt. Eerst kreeg ik de melding dat ik Silverlight moest installeren, na het installeren van mplayer krijg ik gewoon mijn oude MediaPlayerConnectivity addon terug en kan ik de stream wat gewoon een .asf blijkt te zijn gewoon afspelen in VLC.

Maar goed, ik ben al blij dat het nu weer werkt.

[ Voor 47% gewijzigd door hannos op 27-10-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Er is een veelvoorkomend misverstand over silverlight, wat zelfs tot kamervragen heeft geleid ten tijde van het EK Voetbal, waarbij zowel het kamerlid als de minister allemaal dingen zeiden die niet klopte. Het misverstand is dat er zoiets bestaat als een silverlight stream. Dat is niet zo. Silverlight is niets meer dan een interface voor doodnormale (helaas) wmv streams.

Novell is bezig met een moonlight plugin, waarbij microsoft de benodigde (binary helaas) codecs zal leveren, en waarschijnlijk komt er ook een versie die gebruik kan maken van ffmpeg, dus vrije code. Dat zal echter nog wel een paar maanden duren, dus tot die tijd is er maar een mogelijkheid: spit in de html sources naar de url van de video, en geef die gewoon aan VLC, totem, mplayer, of een andere videospeler.

Ik heb net even heel snel gekeken naar die rtl gemist pagina, en ik kom er niet zo snel uit, ik zie niet eens waar ze silverlight gebruiken, of waar de url van die stream vandaan komt.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos

hannos

pardon me

Topicstarter
smokalot schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:49:
Er is een veelvoorkomend misverstand over silverlight, wat zelfs tot kamervragen heeft geleid ten tijde van het EK Voetbal, waarbij zowel het kamerlid als de minister allemaal dingen zeiden die niet klopte. Het misverstand is dat er zoiets bestaat als een silverlight stream. Dat is niet zo. Silverlight is niets meer dan een interface voor doodnormale (helaas) wmv streams.

Novell is bezig met een moonlight plugin, waarbij microsoft de benodigde (binary helaas) codecs zal leveren, en waarschijnlijk komt er ook een versie die gebruik kan maken van ffmpeg, dus vrije code. Dat zal echter nog wel een paar maanden duren, dus tot die tijd is er maar een mogelijkheid: spit in de html sources naar de url van de video, en geef die gewoon aan VLC, totem, mplayer, of een andere videospeler.

Ik heb net even heel snel gekeken naar die rtl gemist pagina, en ik kom er niet zo snel uit, ik zie niet eens waar ze silverlight gebruiken, of waar de url van die stream vandaan komt.
Je hebt helemaal gelijk. Het is alleen dan wel enorm irritant dat je dan doodleuk een melding krijgt: download Silverlight. Vervolgens klik je op die link en zie je dat het niet beschikbaar is voor Linux. Dit terwijl de stream achteraf doodnormaal is te bekijken via VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

smokalot schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:49:
Dat [moonlight dus] zal echter nog wel een paar maanden duren
Zie net dat ze verder zijn dan ik dacht, Novell staat op het punt om een beta uit te brengen, en volgens http://www.mono-project.com/Moonlight:
The Microsoft Media Pack for Moonlight should be available in October of 2008

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1