Speedlite 580EXII vernietigd mijn Metz 48 AF-1 Digital

Pagina: 1
Acties:
  • 769 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren zat ik in den late uurtjes een beetje verveeld met m'n flitsers te klieren.
Stom genoeg richt ik de flitskop van de 580EXII op die van de Metz. (zodat 2 flitskoppen recht tegenover elkaar staan). 580EXII op manueel flitsen gezet en op het testknopje gedrukt ''PLOEF-pssssjjj''. Dat was wat ik hoorde.
Ik de Metz oppakken, maar de kop daarvan was bloedheet en na af te zijn gekoeld moest ik die natuurlijk eventjes testen. Resultaat: De flitsbuis in de Metz was zo ongeveer klaar om in de glasbak te verdwijnen (helemaal versplinterd.) 8)7 . Mijn vraag aan de mensheid is dus: Is dat nou goed( nee, dúh) of is de Metz nou gewoon een goed merk dat slappe flitsers maakt. Dat laatste omdat ik het ook bij m'n 430EX deed, maar die is
''still alive''. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Probeer die 580EX maar eens uit op je wang, zeer plezant gevoel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:13:
...
Stom genoeg richt ik de flitskop van de 580EXII op die van de Metz.

.....

Dat laatste omdat ik het ook bij m'n 430EX deed...
Tsja, ....

Overigens sluit ik mij volledig aan bij de tip van Timo, maar wil daaraan toevoegen dat je misschien gelijktijdig de 430 op je andere wang kunt houden voor het verschil. In je broekzak vlakbij je edele delen is misschien ook een aantrekkelijk experiment.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je bent gewoon erg stom geweest.
Metz staat goed bekend qua kwaliteit en dit heeft dus ook weinig daarmee te maken.
Wat jij met de flitsers uithaalde is gewoon niet iets waar de fabrikant rekening mee houdt en zou moeten houden.

Verder doe ik dit topic op slot omdat ik hier geen nuttige discussie uit zie voortvloeien.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Dit topic is gesloten.