[WLAN] Netwerkadres verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 20:36
Hey Mede-Tweakers,

Even een notice van te voren: Ik ben geen expert op netwerk gebied, eerder een tweaker verdwaald in een groot netwerkbos. Dus ik weet vrij weinig van Netwerken. Alvast bedankt voor het begrip :o

Ik heb sinds kort een ADSL2+ modem, Router en Adapter gehaald voor een nieuw netwerk wat ik aan het aanleggen ben. Het connecten van onze Desktop beneden ging vrij vlekkeloos, daar heb ik ook gewoon internet. Nu heb ik een nieuwe desktop gekocht en geplaatst in m'n eigen kamer. Ik heb de adapter in een PCI slot gedrukt en software geinstalleerd. Nu vroeg ie al of ik een netwerk wilde aanleggen dus ik heb dat gedaan.

Nu begint ie een connectie te maken, ik heb goed signaal vanaf beneden alleen krijg ik dus een pop-up rechtsonder met: "Netwerkadres verkrijgen" Waar het dus ook bij blijft. In het plaatje kan je ook zien dat ik geen IP adres krijg.

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/1253/connectfl6.jpg

Nu heb ik veel nagecheckt en verschillende fora uit geplooit, maar geen directe oplossing kunnen vinden, hier is wat data van wat ik zoal heb getest:

- DHCP staat automatisch aan
- M'n WPA passwords zijn 100% correct.
- Heb getest met encryptie uit
- Ip config's in prompt gedaan
- Gecheckt met Wireshark (Hoewel ik daar totaal geen verstand van heb, maar vriend van me zei dat het klopte en gewoon connectie maakt)

Ik heb deze set met Netwerk stuff:

- Netgear Ethernet ADSL 2+ Modem DM111P: Link
- Netgear WNR834B Router: Link
- Netgear WN311B PCI Adapter: Link

Als mensen me kunnen helpen zou ik dat erg op prijs stellen :) _/-\o_

[EDIT] Ik heb verscheide logs van de Prompts en WireShark,mocht er vraag naar zijn post ik die erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door w00tstok op 27-10-2008 00:10 ]

• mr.bamie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08-2009
je hebt een modem waar geen draadloos op zit.
daarom heb je achter de modem een router met wireless gedaan.

begrijp ik dat tot zo ver nog goed?

die adapter heb je in je nieuwe desktop gedaan omdat daar nog geen wireless netwerkkaart in zit?

zet in ieder geval DHCP op je router en je adapter uit.
(zorg dat je de router en de adapter een ip-adres geeft die binnen de range van de adsl-modem liggen! dit moet je eerst instellen voordat je DHCP uitzet, anders kan dit problemen veroorzaken)
stop de kabel die vanuit je modem naar je router gaat in één van de 4 uitgaande poorten.

ga weer achter je desktop zitten, klik op "herstellen" op de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart (rechter-muisknop op draadloze icon, rechtsonderin, naast de tijd). zo soft-restart je min of meer je netwerkkaart. krijg je daarna nogsteeds geen connectie probeer dan een complete pc-restart.

werkt dit niet, dan weet ik het ook niet meer.

succes

• w00tstok
Mn PCI adapter is de netwerkkaart en die is draadloos (Zie de box maar als een antenne). Rare is dat m'n adaptor wel in de Access List staat van mn Router, maar niet in m'n Attached Devices (Wat ik wel verwacht). Maar ik ga zeker je optie proberen, alvast bedankt! :) Ik geef later door of dat gelukt is.

Verwijderd

Je hoeft DHCP niet perse uit te zetten volgens mij... Heb je al eens geprobeerd gewoon een vast IP-adres in te stellen? (rechtermuisklik op je verbinding -> Eigenschappen -> TCP/IP ... -> ander bolletje dan automatisch aanduiden en IP ingeven)

• w00tstok
Ga ik na de optie proberen van mr.bamie, heb vrij weinig te verliezen op dit moment (Na 2 dagen te zitten klooien wil je van alles proberen). Neem aan dat ik dit moet doen op m'n adapter boven? Thanks!

[ Voor 122% gewijzigd door w00tstok op 27-10-2008 18:54 ]

• w00tstok
Thanks Vapato, ik heb nu wel een verbinding (Heb 192.168.1.3 genomen, sinds die opvolgende is), alleen nu zeurt ie over een DNS adres. Nu heb ik net ff ge-googled naar de DNS van KPN en kom ik op 2 adressen uit:

- 194.151.228.18
- 194.151.228.34

Die DNS adressen deden het niet (Zit/zat bij Planet wat nu dus KPN is), daarna die van Planet geprobeert.

En ik blijf steeds dezelfde error krijgen: Kan niet registreren bij DNS. Weet niet wat ik fout doe >_<;

Verwijderd

Probeer als DNS eens het IP van je router in te stellen (192.168.1.1 vermoed ik). Zo doe ik het en dat werkt in ieder geval :P

vapoto is the name ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 19:00 ]

• w00tstok
Oops :$ Thanks anyways, echt waar! _/-\o_ Ik was net met een vriend van me in gesprek over DNS adressen, ik heb er een van OpenDNS genomen/gekregen, zo even testen, hopen dat het werkt :/

• w00tstok
*zucht* Zelfs met je tip over mn router gebruiken als DNS werkt niet ;( Ik word beetje simpel van dit >.< Snap echt niet wat ik verkeerd doe, lijkt wel alsof ik boven gewoon geen internet MAG hebben :/ Ik heb OpenDNS adres genomen, boven mn Router adres genomen. En ik krijg wederom een error :(

Verwijderd

Doe eens een ipconfig in prompt op de pc waar je wel internet heb, bekijk welk dns daar is ingesteld en probeer dat eens boven. En als je wil kan je de ipconfigs van beide systemen ook posten, zijn we al iets meer mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 20:20 ]

Verwijderd

Het instellen van de default gateway = router's IP wil ook nog wel eens helpen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/imqtkg.jpg

Als je een standaard thuisnetwerk hebt, kun je de instellingen waarschijnlijk zelfs zo overnemen.

Verwijderd

Doh! Vergeten te zeggen 8)7 met ^^ dus O-)

• w00tstok
Beneden heb ik de DNS gates gebruikt van OpenDNS, hier screen van IPconfig:

Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/8091/ipconfig2vh7.jpg

Deze van boven nazelfde DNS instellingen (Lang leve de RW'tjes voor kleine bestanden):

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/2102/ipconfig3gd0.jpg

Verwijderd

Duidelijk, he?

Je kunt met deze configuratie wel communiceren met apparaten die zich binnen je LAN (subnet) bevinden, maar zodra het naar een extern netwerk (WAN, Internet, ...) moet, dan heeft de computer geen idee naar welk apparaat ze dit verzoek moet doorsturen. Dus stellen we de "Standaardgateway" in op 192.168.1.1, zoals getoond in mijn vorige post.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 20:48 ]

• w00tstok
Hij doet het guys! :D Af en toe wel met pijn en moeite (IP vernieuwen doet ie af en toe met moeite als ik herstel |:( ). Echt onwijs bedankt voor jullie hulp. _/-\o_ Ik scheur nu naar boven naar mn eigen PC, haha. :o
Pagina: 1