Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Dag,

Ik heb lopen zoeken, maar ik snap er steeds minder van. Ik heb hier een Dell Laptop, met Windows XP pro licentie sticker aan de onderkant (SP2 NL).

Ik heb helaas het originele installatie medium niet.

Maar, laat ik nu hier in doos een gloed nieuwe "System builder pack" ofwel oem-licentie hebben van Windows XP Pro (NL).

Ik heb de licentie al getest en dat werkt. Maar....

Ik ben nu bang dat op de een of andere manier de licentie aan deze CD wordt gekoppeld, waardoor ik de CD niet meer kan gebruiken voor de OEM-licentie waar hij bij hoort.

Maak ik me druk om niets of loop ik risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Een CD is een CD zou ik denken. Het enige waar MS echt in geïnteresseerd is is je licentie, niet het medium waar je vanaf installeert. Zolang de Windows versie die daar op staat compatible is met de licentie die je hebt zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Ik had eerst een Dell OEM cd gebruikt niet behorende bij de Laptop die ik nu behandel. Die cd bleek al een ingebakken licentie oid te hebben die ik aan moest passen ,maar later ging dat dus toch mis met genuine advantage oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Q schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:34:

Ik ben nu bang dat op de een of andere manier de licentie aan deze CD wordt gekoppeld, waardoor ik de CD niet meer kan gebruiken voor de OEM-licentie waar hij bij hoort.
Correct. En dat staat ook in de gebruikersovereenkomst behorende bij die OEM licentie :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024

earithramir84

Programming for life

alt-92 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:32:
[...]

Correct. En dat staat ook in de gebruikersovereenkomst behorende bij die OEM licentie :)
Moet toch zeggen dat ik hier geen last van heb, heb hier namelijk 4 computers met alle een winXP Pro SP2 OEM licentie.
Ik heb van begin af aan maar 1 CD gebruikt en de andere zitten zelfs nog in dat plastic, puur om de rede dat mocht deze beschadigen heb ik er nog orriginele.

Het enige wat overeen moet komen is de versie een OEM SP2 licentie nummer werkt neit met een OEM SP1 cd of andersom ben ik achter gekomen.
Bovendien doe je niets verkeerds als je een cd gebruikt van een ander zolang je maar een licentie heb, je heb er toch voor betaald.

De licenties worden niet gekoppeld aan medium maar aan hardware IDs <-> software/licentie versie.

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
earithramir84 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:50:
[...]

Moet toch zeggen dat ik hier geen last van heb, heb hier namelijk 4 computers met alle een winXP Pro SP2 OEM licentie.
Dat iets kan wil nog niet zeggen dat het ook mag volgens de voorwaarden waaronder je gebruik maakt van die licentie.
Maar het probleem van de TS ging er ook om dat ie een Pre-activated OEM install (Dell) heeft en er een 'normale' OEM CD voor wil gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 27-10-2008 23:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
alt-92 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:30:
[...]

Dat iets kan wil nog niet zeggen dat het ook mag volgens de voorwaarden waaronder je gebruik maakt van die licentie.
en dat wil weer niet zeggen of dat die licentie ook wettelijk hard te maken valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 21:31
Licentie is het recht de software te mogen gebruiken, en is gekoppeld aan de sticker aan de onderkant van je laptop. Je mag bij wijze van iedere Windows CD er in gooien die je kan vinden, en installeren met de code die op de sticker staat als licentie. Ja, ok, dan valt dus alles behalve Windows XP SP2 af.

Echter, als je de OEM code van een andere complete licentie gebruikt, dan is die compleet en voor altijd aan je Dell laptop gekoppeld. Op het moment dat je hem test met directe activatie, is er geen weg meer terug. Heb je met deze CD de code aan de onderkant van je laptop gebruikt, is er geen probleem en draai je legaal Windows.

Nog een andere optie is me even mailen.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
bedankt voor de reacties
Heb je met deze CD de code aan de onderkant van je laptop gebruikt, is er geen probleem en draai je legaal Windows.
Ok dat is dan in ieder geval een geruststelling.

Ik heb inmiddels dus een installatie gedaan + activatie van een in de winkel gekochte xp pro nl cd met de key op de sticker van de laptop. Is allemaal prima gegaan, maar als ik genuine advantage tool wil installeren via windows update website: dikke fout.

Het enige wat me eigenlijk boeit is dat windows update werkt, en als dat het geval is vind ik alles best. En windows update lijkt te werken, zelfs de meest recente high-risk security patch is al installed.

Dat gesodemieter met MS licenties is een drama. /einde zeurmode.

[ Voor 22% gewijzigd door Q op 28-10-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Edit: ik snap er niets van, windows update en wga validator werken niet goed. Ik ga die mensen vragen de originele cd er maar bij te leveren. En dan zien we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 17:06
Je hebt een DELL OEM cd nodig voor de key die erop zit. Je kan hem niet gebruiken met een normale retail CD. Andere OEM cd's werken volgens mij ook niet.

Fijne is dat DELL 50 euro voor zo'n cd rekent.. Slimste is om te kijken of je een DELL OEM cd van iemand mag lenen.

[ Voor 4% gewijzigd door sarcast op 02-11-2008 20:50 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Dat bevestigt mijn vermoeden al. Ik ga deze mensen informeren. Bedankt voor de info.

[ Voor 15% gewijzigd door Q op 04-11-2008 22:04 ]

Pagina: 1