• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

Net zoals mijn vorige serie is dit weer een soundslide, een serie met geluid erbij (dus zet je geluid aan). Het is een weergave van zoals ik de reis zag, geprobeerd te fotograferen zonder teveel regels in acht te houden. Wat ik zelf mooi vind. De sfeer waar ik van geniet tijdens 't reizen van Kyiv naar Donetsk.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, misschien ietwat te onconventioneel voor GoT.

Het geluid wat je aan het begin hoort komt van het station in Kyiv, helaas niet zelf opgenomen. Alle geluiden komen van freesound. De 'muziek' heb ik zelf gemaakt. Is nog wat ruig. Verder vind ik het in 't het begin nog wat teveel herhaling.

Alle losse foto's kun je hier bekijken: http://simondelacourt.nl/wip/kyivtodonetsk/

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar, tips, kritieken etc. Ook op de losse foto's. :)

Techdetails:
Cam: Canon EOS 5D + 35 f/1.4 L
Software: Lightroom 2.1 en Beta profielen, Propellerhead Reason, Apple Soundtrack Pro, Soundslides Plus

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 26-10-2008 22:15 ]

|>

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Erg gaaf gedaan, hier ben ik wel fan van. Toepasselijke muziek heb je er ook bij gemaakt. Ik ben er nooit geweest, maar ik kan me voorstellen dat dit een erg realistische weergave van zo'n reis geeft, lijkt me ook een mooi 'document' voor jezelf. Losstaand zou ik op het eerste gezicht van sommige platen denken "hmm, vage foto", maar in zo'n serie komen ze mooi tot hun recht. Nogmaals, gaaf gedaan :)

strava

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De soundslide hoeft van mij niet al voegt het wel een bepaalde sfeer toe.

In serie vind ik de laatste twee van pagina 2 t/m de eerste drie van pagina 3 erg fijn. Van die 5 vind ik de laatste drie als losse foto's ook erg mooi.

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Zeker een plezier om naar te kijken! De stadiongeluiden in het begin zijn ook super

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07
Heel mooi! Trippende muziek zagh :p . De eerste paar foto's vond ik niet zo spannend ("ok, we weten nou wel dat je op het station wacht totdat de trein vertrekt") en ik vond het jammer dat je niet op een station eindigt, maar de foto's daar tussenin vond ik veelal erg mooi :) .

Ga zo door; wat meer creativiteit en onconventioneel-heid kunnen tweakers wel gebruiken ;) .

• simon
Muziek is huisgebakken. Thnx voor de comments. Weet ik iig dat hier mee verder moet gaan :)

|>

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:39

elmoxx

xx xx xx

Hmm, ook ik vind dit wel erg gaaf! In het begin voelde het een beetje als een truc om wat mindere foto's toch te kunnen showen maar daar was ik binnen een halve minuut van af. Ik heb de serie eerst met en toen zonder muziek bekeken en die muziek voegt wel degelijk wat toe! Lekkere muziek trouwens.

Voordeel van zo'n muziekslide is dat je er meer foto's in kan doen dan in een GoT showcase, het verhaal kan daardoor beter worden gebracht. Ik vond het, net als Mr quips jammer dat je niet ook op een station eindigd.

Het laatste jaar ongeveer, volg ik met meer dan gemiddelde intresse jou posts hier op GoT. Je bent vernieuwend bezig, voor mij en wellicht ook andere GoT'ers inspirerend! Ga zo door!

Festina lente

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De foto's geven inderdaad op een goeie wijze weer wat men ziet onderweg bij zo'n treinreis door Oekraine. Mooi werk.

Zelf heb ik zo'n dertigtal van zulke treinritten door Oekraine gemaakt, ook van en naar beide steden al zit de rit Kyiv - Donetsk daar net niet tussen (van Kyiv naar Simferopol en vv voornamelijk, maar ook naar/van Odessa en van Simferopol naar Donetsk en vv), en vergelijkbare beelden opgedaan en geschoten [al claim ik niet van dezelfde kwaliteit].

Opvallend dat je geen foto's hebt van in de trein - daar is minimaal een even sterk typerende serie te fotograferen. Heb je die niet gemaakt of komen die nog eens in een showcase (of heb ik er een dergelijke gemist)?

• simon
Heb ik niet, we waren doodop, hele dag gelopen, kwam er zo helaas niet aan toe..

|>

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Heel gaaf, Simon! Het geluid voegt zeker wat toe. Ik vind dat je heel goed gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheden die er tegenwoordig met 'nieuwe media' zijn. De fotoserie zelf is ook interessant, er zijn geen foto's die er echt uit vallen. Verder is de serie zoals we van je gewend zijn :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Sterke serie,

zitten wel een paar tussen die mij wat onscherp overkomen en van sommige dacht ik in eerste instantie: waarom geen grijsfilter, maar meteen daarna dacht ik: nee dat donkere dat past bij een oostblok serie!

Nogmaals: Sterk materiaal en ik hou wel van wat onconventioneel.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik vind het een erg orgineel idee om zo'n slideshow te maken. En je voert het ook erg goed uit met de geluiden en bijbehorende muziek.
Soms heb ik wel het idee dat de foto's wat te snel voorbij komen.
Pagina: 1