[XP]Onverwachte fout 805191936 na overspanning op regel 1773

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Beste iedereen ;) ,

Hier een PC na een overspanning van 380V met de vraag "issie nog te maken?", Ja misschien wel zei ik (veel te snel) :+ ...

Mobo: Asus P4B266
HDD: 2 x IDE 80GB (1 Maxtor, 1 WD)
CPU: Pentium 4, 1,8 GHz
RAM: 512+256MB
PSU: 380W

De voeding van 300W heeft zeker weten het loodje gelegd en die is inmiddels vervangen door een nieuw exemplaar van 380W :*) .

Maar na het opstarten die ik netjes het moederbord logo (Asus P4B266) en daarna een knipperende cursor :'( .

Opstarten via de XP CD werkt ook niet dan krijg ik de foutmelding op een blauw scherm:

Er is een overwachte fout <805191936 > opgetreden op regel 1773 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\arcdisp.c.

Druk op een willekeurige toets om door te gaan.

Na dit te doen zie ik ook weer die foutmelding en blijft het zich herhalen...

Andere pogingen zoals:

Opstarten van CD en met F2 automatische reparatie of herstel: zelfde resultaat :'(
Ook opstarten in veilige modus: zelfde resultaat -> knipperende cursor |:(
Opstarten met opdrachtenpromt: zelfde resultaat :(

Schijf ik een andere PC hangen: nu geen optie, mogelijkheid is er nu/hier niet |:( ...

Ook google heeft geen kennen van een fout <805191936> of een regel 1773

Kan iemand mij uit de brand helpen :?, Is dit nog te redden...?

Alvast bedankt _/-\o_

Edit: Plaatje van de foutmelding in kwestie :)

Afbeeldingslocatie: http://img196.imagevenue.com/loc122/th_54619_Afb010_122_122lo.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 26-10-2008 22:01 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Hoe is dat gebeurd? Foutje van het energiebedrijf?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Andere XP CD gebruiken. Alternatief: een Knoppix of BartPE Live CD gebruiken en backuppen op een externe harde schijf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:59:
Hoe is dat gebeurd? Foutje van het energiebedrijf?
Nee, Na een stroomstoring in een oud huis (nog zonder aardlek schakelaar) heeft er een paar seconden 380V op het net gestaan 7(8)7
gambieter schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:01:
Andere XP CD gebruiken. Alternatief: een Knoppix of BartPE Live CD gebruiken en backuppen op een externe harde schijf.
Die ik nu gebruik is een originele XP Pro OEM NL CD met SP2B, misschien dat een CD met SP2C zou helpen, ff testen...

Edit: Ook dat werkt niet :'(
Edit 2: Net een BartPE CD gemaakt maar ook die komt er niet doorheen :'(

Zelfde foutmelding tot gevolg:

Er is een overwachte fout <805191936 > opgetreden op regel 1773 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\arcdisp.c.

Druk op een willekeurige toets om door te gaan.

Maar nu niet op een blauw scherm met witte letters maar een zwart scherm met witte letters...

[ Voor 99% gewijzigd door crack_en_hack op 26-10-2008 22:55 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• crack_en_hack
Iemand...? :'( :S

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Your hardware is damaged.
Ga grondige diskchecks en geheugenchecks doen.

Sowieso snap ik niet goed dat je na een overspanningspiek de oplossing in software gaat zoeken, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.

>> PMG.

[ Voor 51% gewijzigd door alt-92 op 29-10-2008 12:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29
Als ik even snel google, ligt het aan je RAM geheugen... Dus even een memtest en/of andere modules proberen. Probeer ook even geheugenmodules in andere slots... Geheugenbankjes kunnen ook de geest geven!...

Bill zegt het volgende...

[ Voor 53% gewijzigd door Behzo op 29-10-2008 12:31 ]

• crack_en_hack
Aha het geheugen dus :S, Als ik Windows in kon zou een memtest geen probleem zijn voor mij maar hoe kan ik een memtest doen buiten Windows om dan? want ik kom dus heel Windows niet in.

Hier heb ik dus geen ervaring mee ;(

Iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat je de PMG FAQ erbij neemt en die door gaat lezen?
En [google=memtest] lijkt me ook niet al te ingewikkeld toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

crack_en_hack schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:33:
Aha het geheugen dus :S, Als ik Windows in kon zou een memtest geen probleem zijn voor mij maar hoe kan ik een memtest doen buiten Windows om dan? want ik kom dus heel Windows niet in.

Hier heb ik dus geen ervaring mee ;(

Iemand een idee?
Kom op, als je even "memtest" in Google had gemikt had je dit gevonden: http://www.memtest86.com/download.html

ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CD-ROM

* Download - Memtest86 v3.4a ISO image (zip)
* Download - Memtest86 v3.4a ISO image (gzip)

In de Ubuntu / Knoppix Live CD zit ook memtest ingebakken meen ik.

• crack_en_hack
r0b schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:36:
[...]

ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CD-ROM
Aha geweldig!, wist helemaal niet het ook buiten Windows om kon, Memtest draait nu al 45min dus hopen dat er wat resultaat uit komt.

Bedankt tot zover d:)b

Pagina: 1