Toon posts:

SSD in "oude" Macbook Pro en zo ja welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee welke SSD (128Gb) Apple in de nieuwe Macbooks stopt? En of het slim is cq zin heeft om in mijn "oude" macbook pro er ook een te zetten? Uitgangspunt is paranoïde gedrag na regelmatige uitval van reguliere s-ata schijven in het verleden. ;)

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Als je gewoon TimeMachine regelmatig gebruikt om de boel te back-uppen, is er toch niet zoveel aan de hand? SSD is nu nog erg duur voor hetgeen je krijgt, waarschijnlijk daalt de prijs wat sterker in een jaar tijd omdat het nu een optie is op de Pro. Of het zonder meer compatible is vraag ik mij af, want dan had men die optie ook in de nieuwe Macbook kunnen zetten lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt wel gelijk, maar ik ben die hdd crashes echt een beetje zat. In 1 jr. tijd twee LaCie desktop schijven "ontploft" en de schijf in mijn laptop... vandaar dat ik er over zat te denken, zeker omdat het ook nog veel sneller is natuurlijk. Wel bijzonder vind ik het feit dat je echt nergens kunt vinden welke schijf apple nu gebruikt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het lijkt me verstandiger om naar de diverse reviews van 2.5" SATA SSD te kijken dan uit te zoeken welke SSD's precies in z'n MacBook Pro's stopt. De reviews zullen een beter en betrouwbaarder beeld geven van de kwaliteit van verschillende SSD. Apple is niet heilig wat gebruikte componenten betreft en Apple zou ook SSD's kunnen gebruiken waarvan later blijkt dat ze na 3 maanden stuk gaan.

Dus, om een lang verhaal kort te maken: bekijk de reviews van verschillende 2.5" SATA SSD en maak op basis daarvan een keuze, maar laat het niet afhangen van wat Apple precies voor SSD's in z'n MacBook Pro's stopt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.