Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding piept als computer uit staat

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 22:01
Mijn voeding piept heel erg (en hoog) als mijn computer uitstaat. Wanneer ik mijn computer aan heb staan piept de voeding veel minder en ook veel minder hoog, maar hij piept dus nog wel. Als ik mijn voeding uitschakel met het schakelaartje hoor je de piep weggaan (word lager) en op een gegeven moment(5 seconde oid) is de piep helemaal weg.

Ik heb geen idee hoe dit ineens komt en heb het ook nooit eerder meegemaakt.

Mijn systeem (ongeveer een jaar oud):

C2D E8400
Asus P5K-E
Sparkle 8800GT
2x 250GB HDD
Antec Smartpower 500W voeding

Hoe kan ik dit oplossen/voorkomen?

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 22:18
google maar eens op antec + piep ofzo, dit is zeer veel voorkomend, gewoon defect in de voeding. Oplossing: Nieuwe voeding, of je gehoor beschadigen. :+

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Dat is een spoel in je voeding die trilt en daardoor piept. Als je geen garantie meer hebt of het boeit je niet, kun je hem openmaken, op een niet geleidende ondergrond zetten, aanzetten en dan voorzichtig luisteren welke spoel het is. Vervolgens het spoeltje goed bedekken in siliconenkit zou het op moeten lossen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad bij mijn vorige voeding, ook een antec smartpower 500W (exact hetzelfde probleem, ook het langzaam weggaan bij uitschakelen van de voeding) . Nadat hij dit een paar maanden heeft gedaan is hij op een bepaald moment helemaal doorgebrand en heeft toen ook mijn harddisk + moederbord meegenomen in zijn val. Gelukkig had ik goede backups dus niets kwijtgeraakt maar het was toch een behoorlijke schade wat betreft hardware... :(

Mijn advies zou dus zijn om zo snel mogelijk een andere voeding in de pc te zetten...

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 26-10-2008 20:27 ]

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 22:01
Aangezien ik mijn voeding moet opsturen, ben ik deze ongeveer een weekje kwijt.
Mijn vraag is:

Kan ik ook een 300W voeding aan mijn systeem hangen (zie specs boven), en dat het dan allemaal werkt? Ik hoef er niet op te gamen, maar gewoon muziek/films kijken.
Gaat dat tijdelijk lukken met 300W?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
barzi schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:48:
Aangezien ik mijn voeding moet opsturen, ben ik deze ongeveer een weekje kwijt.
Mijn vraag is:

Kan ik ook een 300W voeding aan mijn systeem hangen (zie specs boven), en dat het dan allemaal werkt? Ik hoef er niet op te gamen, maar gewoon muziek/films kijken.
Gaat dat tijdelijk lukken met 300W?
Ligt er helemaal aan wat voor 300 Watt voeding het is. Kans is niet groot maar maar proberen kan je altijd.
Dit hoort trouwens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1