Nieuwe MacBook Pro kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo,

Mijn huidige windows laptop wil ik binnenkort gaan vervangen, en deze wil ik graag gaan vervangen door de goedkoopste versie van de MacBook Pro. Dit onderandere door zeer goede ervaringen op mijn stage/werk plaats met onze huidige migratie van Windows naar Apple.

Er zijn nu nieuwe modellen uitgebracht van de Macbook Pro waarvan ik graag een exemplaar wil kopen. Alleen ben ik mij nu aan het afvragen hoe dit straks gaat werken met Snow Leopard. Deze heeft namelijk 64 bits ondersteuning, ik weet alleen niet of de huidige versies dit ook hebben.

Nu heb ik voor deze post even naar het MacBook Pro FAQ gekeken en hier staat in dat er ondersteuning is voor 64 bit. Maar is dit door backwards compatability in Snow Leopard of is dat omdat de MacBook Pro op het ogenblik echt 64 bit zijn?

Wat is trouwens jullie advies, een exemplaar kopen van de huidige nieuwe serie, of wachten tot Snow Leopard uitkomt. Ik weet namelijk niet of er dan iets zal veranderen in de MacBooks, of dat er niet lang hierna weer een nieuwe serie komt die bepaalde belangrijke verbeteringen hebben.

Karsten,

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

De core 2 duo's die er inzitten, en die in de oude serie ook al zaten, zijn gewoon native 64 bits, net zoals Leopard en straks natuurlijk ook Snow Leopard.

Advies over Snow Leopard kan ik je neit geven, ik ben nog niet zo op de hoogte van de features daarvan, maar vooralsnog bevalt Leopard gewoon, dus ja, of je wilt wachten of niet, wordt een persoonlijke keuze.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 12:12

hbokh

Unox: the worst OS!

Ik zit met een zelfde vraag.
Volgens de Apple-site komt Snow Leopard "volgend jaar op de markt".
Bron: http://www.apple.com/nl/macosx/snowleopard/
Dat kan januari zijn, maar ook december.
Een gratis upgrade voor mensen die een nieuwe Mac hebben aangeschaft na bijv. 15 oktober 2008 zou dan wel fijn zijn.
Maar eens vragen bij APR MacMe hier om de hoek...

This is my sick nature.

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Leopard, het besturingssysteem zelf is al 64 bit. Alleen niet alle software die erbij komt kijken is volledig 64 bit, maar 32 bit. Dit ondersteund Leopard ook gewoon. Met de komst van Snow Leopard zal Apple ook alle geïntegreerde software 64 bit maken. Voor zo ver als bekend ondersteund Snow Leopard ook gewoon 32 bit applicaties. Daarbij worden ook nog een hoop andere dingen herschreven voor optimalisatie. Het enige nadeel van Snow Leopard is het vervallen van de PowerPC processors. Maar omdat jij toch voor de huidige of toekomstige generatie gaat, heb je daar geen last van!
Het is dus eigenlijk zoals Scorpie zegt een persoonlijke keus.
@Hbokh: Ik denk niet wanneer je nu een Mac koop dat je nog een gratis upgrade gaat krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door mickezzz op 26-10-2008 21:13 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Leopard is ook niet volledig 64-bit hoor, Snow Leopard zal dit op de meeste punten wel zijn. Een gratis update lijkt mij sterk, aangezien het gewoon weer een nieuwe versie is waar behoorlijk wat "onder de kap" is gesleuteld (=tijd=geld). Deze nieuwe Macbooks zijn met Snow Leopard in het achterhoofd gemaakt lijkt mij, niet voor niets zitten er nu een aantal zeer mooie grafische chips in. De Pro zou zelfs helemaal een mooie ondersteuning kunnen bieden als de chips kunnen samenwerken, wat waarschijnlijk gaat gebeuren. Tot nu toe zijn alle nieuwe versies van OSX compatible geweest met eerdere Macs (zelfs voor de PPC gebaseerde), dit zal waarschijnlijk dan de eerste versie zijn die niet meer op de "jaren oude" PPC gebaseerde macs kan draaien. Ook lukt het Apple vaak om nieuwe versies sneller te maken, in tegenstelling tot Windows, wat dus inhoudt dat je op dezelfde hardware nog helemaal bij de tijd bent qua systeem.

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik dan inderdaad spoedig een MacBook ga kopen, vooral omdat er voor mij zover als ik heb kunnen zien in Snow Leopard niet bijster meer functionaliteit zit die ik echt gebruik, en ik ben heel tevreden over de huidige Leopard die ik momenteel al zakelijk gebruik.

Ik zal waarschijnlijk wel eens bij een Ivizi filiaal (Mac store) of hierover iets te regelen valt wat een toekomstige upgrade betreft. Dat zou mooi zijn meegenomen! Maar in ieder geval is Leopard op zich al een goed systeem.

Verder heb ik zoals er vermeld is ook niet veel aan de powerpc functionaliteit omdat ik hier toch niet mee werk, de snelheid zou straks wel vooruit gaan, maar om heel eerlijk te zijn, de huidige Leopard draait ook met een zwaar software pakket heel goed op mijn gewone MacBook die ik zakelijk heb.

In ieder geval, de aankoop zal dan niet meer lang duren!

Karsten,

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals met alle 'wat moet ik kopen'-topics, als je het nodig hebt, koop het dan :) Als je kan wachten, dan wachten op de eerstvolgende update, maar ik kan nu al vertellen dat er te zijner tijd er binnen een x aantal maanden een nieuwe chipset, processor of OS uitkomen en kun je beter daarop wachten.

Voor wat betreft Snow Leopard weten we alleen wat Apple zelf naar buiten heeft gebracht, een hoop speculatie en wat geruchten. Verder hier speculeren heeft weinig zin. Dit topic gaat dan ook op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.