Toon posts:

Game lag, hoge ping 130, schokkend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een online game spel. Het spel heet zelf Tactical Ops en ik zit daar in een clan met andere met teamspeak erbij zodat je kunt spelen en praten. Maar er is nu iets heel vreemds aan de hand en kan iemand me dan ook helpen. Als ik online game krijg ik , soms na 10 min soms na een uur in eens een hoge ping van 100-150 en ik kan amper meer bewegen. Het heel beeld van het spel schokt als het ware, je kan amper meer vooruit lopen en schieten gaat super langzaam, het hapert gewoon. Als ik opnieuw in een van de servers van het spel(ik heb er last van op meerdere servers) ga heb ik het nog steeds, als ik het spel afsluit en opnieuw start heb ik er even weer geen last meer van maar naar bijvoorbeeld 10 min of na een uur wel weer.
Zelf heb dit nu een week of 2-3. Kan iemand me graag dit probleem oplossen?

Specificaties van mijn pc:
Processor: Intel Core 2 Duo E6320
Moederbord: Asrock Conroe 1333DVI/H
Werkgeheugen: 2 GB
Standaard voeding: boxxed 420 WATT
Videokaart: Nvidia 8400GS.

Zelf heb ik internet van Ziggo: Internet Z1, en ik heb een Sweex Router(RO001) en ik heb 2 computers aangesloten op internet en mijn netwerk kaart is: Realtek RTL8111B
Bij ipconfig/all staat: Realtek RTL8168/8111 PCI E Gigabit Ethernet NIC.
en de specificaties van het spel tactical ops zijn erg laag, dat komt omdat het spel al zo oud is.

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Hoe ben je verbonden, bekabeld/wireless?
Wat is je besturingssysteem?

oké beter lezen, volgens mij ben je bekabeld verbonden (gigabit)

[ Voor 34% gewijzigd door Rudy op 26-10-2008 19:58 ]

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 22:18
Welke OS draai je? Ik had deze problemen namelijk ook, met Vista 64-bit. Met good old XP 32 bit nergens last van..

TO is wel supervet trouwens, meesterlijk dat mensen dat nog spelen!! :D _/-\o_

• Rudy
Ik heb dit probleem ook GEHAD met vista.
je hebt dan een programma nodig die heet:
Vista anti lag.
maar dat werkt bij wireless (weet ik nu zeker ;) )

ik zoek even een linkje op

http://www.codecase.de/de/vista-anti-lag/download-val

[ Voor 17% gewijzigd door Rudy op 26-10-2008 20:10 ]

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 22:18
Ik had de problemen ook in single-player.. dus in my case was zo'n programmatje geen oplossing. Ook internet via kabel trouwens, niet wireless.

Verwijderd

Topicstarter
Sry dat ik dat er niet bijgezegd heb(vergeten):
Ik heb Windows XP Home SP3(32-bit als het goed is)). ik ben bedraad verbonden , dus niet wireless:P

• Rudy
Heb je het ook op teamspeak en andere spellen?

Verwijderd

Je geeft aan dat je ping stijgt naar 100-150ms. Dit is nog steeds een uitstekende vertraging en zou zeker geen schokken moeten geven. Heb je al gekeken naar het processor gebruik (CPU-tijd) wanneer het probleem zich voordoet?
Ik had de problemen ook in single-player
Het heeft dus niets met je Internetverbinding te maken. Ik weet dat mijn bro dezelfde symptomen had in een ander spel en dat kwam door verouderde Nvidia Detonator drivers van zijn videokaart.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 21:05 . Reden: Thanks FuQ ]

• Rudy
Die quote komt van een ander persoon als de topic starter

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:51:
Je geeft aan dat je ping stijgt naar 100-150ms. Dit is nog steeds een uitstekende vertraging en zou zeker geen schokken moeten geven.
Nou nou, 100-150 uitstekend noemen gaat wel wat erg ver. In begin 2000 ja, inmiddels zijn we toch wel wat beter gewend.
Desondanks ben ik het met je eens dat dit geen schokken hoort te geven inderdaad. Tenzij er packet loss bij is.

Ik neem dus aan dat je gewone ping wel goed is? (Start > Run > cmd > ping tweakers.net )
Waar staat je netspeed op? Krijg je packet loss in TO?
Staan er verder nog mem/cpu-hoggende applicaties/services op de achtergrond te draaien?
Schakel eens _alles_ wat niet noodzakelijk is uit, en ga dan eens spelen?

offtopic:
TO! *O* http://tacticalops.xs4some.org/news.php - alle oude versies :P

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 26-10-2008 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op Teamspeak heb ik er zelf geen last van , ik heb een Logitech Digital Precision PC Gaming headset en de microfoon en het geluid is verder uitstekend. Op andere spellen ja en nee geloof ik, by race spellen (niet online) is ie gewoon normaal, online niet getest. Als ik Obilivion speel hapert die de hele tijd zachtjes, je merkt het amper maar je ziet het wel. Maar andere online games niet getest. @Page 45, als het online spel zelf shockt het blijft het cpu gebruik ongeveer wel hetzelfde en gaat niet helemaal vol en verder wat zijn detonator drivers dan?

@Rob mijn netspeed is 20000 en ik heb geen packet loss, ook niet als het zo hapert. Ik heb verder als Anti virus Avast! Professional editie draaien op mijn computer + een Anti-spyware : Counterspy. Verder is mijn ping ook wel normaal, ook eerst voordat hij schokt op Tactical Ops is mijn ping rond/ ergens de 20-30. ik heb mijn exacte ping even getest op een site: 15.0 ms. En even over de applicaties , Ik heb even een Haijkthis logfile gemaakt en wat noem jij verder hier niet noodzakelijk:?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
Scan saved at 21:38:36, on 26-10-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\PROGRA~1\PROGRA~1\PROGRA~1\Avast!\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\khalshared\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\ashWebSv.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Counterspy\SBAMSvc.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Counterspy\SBAMTray.exe
C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Counterspy\sbamui.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = 
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = 
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = 
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = 
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = 
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\PROGRA~1\PROGRA~1\Avast!\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SBAMTray] C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Counterspy\SBAMTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\PROGRA~1\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\PROGRA~1\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\PROGRA~1\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1222885984359
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Avast!\ashWebSv.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sunbelt VIPRE Antivirus Service (SBAMSvc) - Sunbelt Software - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Counterspy\SBAMSvc.exe

--
End of file - 7621 bytes

Even in een code-blok gefrot, 7621 bytes los op het forum is toch niet echt netjes :P

[ Voor 0% gewijzigd door TheZeroorez op 27-10-2008 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar misschien zie ik het probleem al in het Logfile:
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Programma's, Spellen en Andere dingen\Programma's\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 12:59
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:47:
Maar misschien zie ik het probleem al in het Logfile:
Nee, daar zal het niet aan liggen. Dat zijn namelijk de processen van Nero, waarmee je dus cd's en dvd's brand.

• Rudy
Zozo, probeer jij tweakers.net nou te ddos-en! :')

al eens geprobeert je firewall uit te zetten?
en avast?
als het dan goed werkt, is het tijd voor een andere firewall/AV

[ Voor 59% gewijzigd door Rudy op 26-10-2008 21:59 ]

Verwijderd

Drivers voor videokaarten met een Nvidia chipset. Wellicht heten deze tegenwoordig geen "Detonator" meer :/
Ik bedoel deze.

Verder ben ik het eens met FuQ; zet al die overbodige programma's eens uit. Zeker firewall en antivrus software hebben de reputatie om systemen flink te vertragen en conflicten te veroorzaken. Het eerste wat je wilt doen is een zo kaal mogelijke omgeving creëren om problemen veroorzaakt door externe programmatuur uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen met Windows Firewall uit ook een keer geprobeerd, verder geen resultaat. Maar ik zal wel even mijn firewall + de anti virus: avast! professional, en ook nog Counterspy uitzetten en dan kijken of ie dat nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
mijn videokaart heeft de laatste drivers al, alleen ze zijn 2 keer geinstalleerd LOL, mischien kan het daar aan liggen, ik ga die videokaartdrivers er even afhalen en dan er weer opzetten.

• Rudy
Succes, we horen het nog wel!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog niet getest maar ik heb Het probleem waarschijnlijk wel gevonden. Active protection stond ook aan op counterspy terwijl het programma zelf zij dat avast al actieve protection is en dat het noodzakelijk is om active protection van counterspy niet aan te zetten om problemen dan te voorkomen. Mischien is dat het probleem nu wel . Ik ga het morgen testen op tactical ops zelf.

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Hoi,

Ik weet toevallig dat UT 99 engine geen Dual core support vandaar dat jij die lag krijgt met het spelen. Ik heb zelf dit probleem ook gehad. Je kan het wel draaien maar dan moet een een core naar Tactical Ops toe wijzen.

Daar zijn programma's voor. Dit gebruikte ik altijd.

http://shooter2.ice-world...files&action=view&where=4

Probeer het iig eens. Kijk of het werkt

Verwijderd

Topicstarter
Heb Firewall viruscanner en spyware scanner uitgezet
half uurtje gegamed, nog geen last zegt nog niks maar ik ga vanavond een war spelen clan tegen clan en dat duurt anderhalf uur, en dan kan ik het echt zien of ik niet meer lag.

Verwijderd

Ryuku schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:07:
Hoi,

Ik weet toevallig dat UT 99 engine geen Dual core support vandaar dat jij die lag krijgt met het spelen. Ik heb zelf dit probleem ook gehad. Je kan het wel draaien maar dan moet een een core naar Tactical Ops toe wijzen.

Daar zijn programma's voor. Dit gebruikte ik altijd.

http://shooter2.ice-world...files&action=view&where=4

Probeer het iig eens. Kijk of het werkt
He, ik dacht al. TO is toch een spel gebaseerd op de UT-engine? Juist. Die kan namelijk niet omgaan met een Dualcore. Als er een Fix is van Intel, installeren. Als je een speedstepping aan hebt staan, zet die dan uit.

Het spel start namelijk op met de instelling van jouw CPU-snelheid op dat moment. Wanneer je CPU uit die speedstepping komt, of juist in speedstepping gaat, dan draait die harder dan dat het spel zichzelf had voorgesteld.

Kortom, dit is een bekend probleem. Wijs 1 core toe of deinstalleer je speedstep-functie (Bijv energiebeheer / Profiel op Altijd aan zetten).

Verwijderd

Topicstarter
Nog een ding, ik heb dezelfde computernamen op beide netwerken, kan dat ook een bedreiging vormen?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het opgelost is computer was gecrasht eerst, ik heb alles er af gegooid en xp opnieuw geinstaleerd, ik had toen ook nog een update gedownload voordatik naar sp3 ging:

Dual-core voor Windows XP
Programma's die twee kernen gebruiken werken aanzienlijk en merkbaar soepeler. In Windows Vista gebeurt dat automatisch. Om ook Windows XP optimaal met een dual-core-processor te laten werken moet u handmatig een aantal aanpassingen aan uw systeem uitvoeren. Om te beginnen moet een van de volgende processors in uw systeem aanwezig zijn:

* Pentium 4 met Hyper-threading
* Pentium 4 D
* Core Duo
* Core 2 Duo

U kunt uw systeem optimaal op de processor afstemmen door patches te installeren, de boot.ini aan te passen en/of ontbrekende drivers te installeren. Intel zelf biedt overigens geen specifieke software om uw systeem mee te optimaliseren. Microsoft heeft wel een patch beschikbaar waarmee u uw Windows XP-systeem kunt aanpassen.

Alvorens dit te doen is het verstandig eerst te controleren of de patch misschien al geïnstalleerd is op uw systeem, bijvoorbeeld via Windows Update. De patch heet Windows XP update KB896256; kijk of hij reeds geïnstalleerd is via: Start >> (Instellingen) >> Configuratiescherm >> Software en vink de optie Updates weergeven aan. Controleer of de update KB896256 in de lijst voorkomt. Zo niet, dan kunt u hem downloaden en installeren.

» Downloaden Windows XP update KB896256

Na de installatie dient u de pc opnieuw op te starten. Tot slot moet u nog een registeraanpassing doorvoeren:

* Kies Start
* In Windows XP kiest u Uitvoeren
* Typ het commando Regedit en druk op Enter
* Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
* Klik met de rechtermuisknop op de sleutel en klik in het snelmenu op Nieuw >> Sleutel
* Geef deze sleutel de naam Throttle
* Klik met de rechtermuisknop op Throttle en klik in het snelmenu op Nieuw >> DWORD-Waarde
* Geef deze Waarde de naam PerfEnablePackageIdle
* Dubbelklik op de aangemaakte waarde en vul de waarde 1 in
* Sluit de Register Editor.

Ter afronding dient u het bestand boot.ini aan te passen:

* Start het programma Kladblok (Notepad)
* Open het bestand boot.ini op de C:\ schijf van uw systeem in kladblok
* Voeg de parameter /usepmtimer toe aan het einde van de volgende regel

Multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=”Microsoft Windows XP Professional” /fastdetect /NoExecute=OptIn

Deze parameter zorgt ervoor dat de teller van de beide processorkernen synchroon loopt, zodat de taken over beide processors verdeeld kunnen worden.
En ik heb andere Antivirus, Bullguard Gamers edition.

Verwijderd

Topicstarter
Ook al firewall enzo uitgezet andere virusscanner etc, ik heb zelfs geprobeerd zonder virusscanner te draaien doet tie het nog steeds, ik weet het niet meer hoor

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
start voor de grap eens voor het gamen een dosprompt en draai dit commando:

ping -t www.google.nl

Als je dan weer lag krijgt alt-tab even naar windows en kijk of de pingtijden naar google ook omhoog schieten.
Zo nee: probleem ligt bij de gameserver.
Zo ja: probleem ligt _of_ aan jouw computer, _of_ aan je provider.
In dat geval eens een belletje doen, maarja.. het is wel ziggo :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb je berichtje even verplaatst, het lijkt me op deze manier iets handiger dan in een tweede topic ;)

• Mental
En mijn berichtje dan? :'(

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Die staat er toch :? :P

And I'm the only one and I walk alone.

• Mental
uhhh, tijdelijke scheeldheid denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
L4m0r schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:10:
start voor de grap eens voor het gamen een dosprompt en draai dit commando:

ping -t www.google.nl

Als je dan weer lag krijgt alt-tab even naar windows en kijk of de pingtijden naar google ook omhoog schieten.
Zo nee: probleem ligt bij de gameserver.
Zo ja: probleem ligt _of_ aan jouw computer, _of_ aan je provider.
In dat geval eens een belletje doen, maarja.. het is wel ziggo :)
Ping bleef toen gewoon hetzelfde, en bij de gameserver ik heb het by alle servers!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook aan je netwerkkaart liggen, als hij stuk is? (weet ik zelf niet ) maar kan je dan ook lag krijgen

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

r0b schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:00:
[...]

Nou nou, 100-150 uitstekend noemen gaat wel wat erg ver. In begin 2000 ja, inmiddels zijn we toch wel wat beter gewend.
Desondanks ben ik het met je eens dat dit geen schokken hoort te geven inderdaad. Tenzij er packet loss bij is.
Als het spel begint te schokken (ik noem maar wat, door bijv. een hoog CPU gebruik) krijg je vanzelfsprekend een hoge latency omdat de netwerkkaart minder aandacht krijgt van de CPU. Één en ander is dus onlosmakelijk met elkander verbonden.

Verwijderd

Tja. Het kan ook de server zijn, die gewoon niet berekend is voor veel players schijnbaar. Draaien er nog dedicated servers achter een 100mbit pijp dan? Of is het allemaal thuishosting?

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar het is nog steeds niet opgelost, Trouwens dit is een site van zon server: www.fastgamehost.nl. Ik heb echt hulp nodig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een tft scherm en mijn schermvernieuwingsfrequentie stond op 60, is dat wel goed??? ik heb hem nu net op de hoogste gezet namelijk 75

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost, door waarschinlijk norton antivirus gaming edition(netwerkkaart leegmaken) en tune up utilities,
hupsakee!

Ik heb je text even ontdaan van de CAPSLOCK

[ Voor 64% gewijzigd door TheZeroorez op 11-12-2008 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:15:
het probleem is opgelost, door waarschinlijk norton antivirus gaming edition(netwerkkaart leegmaken) en tune up utilities,
hupsakee!

[mbr]Ik heb je text even ontdaan van de CAPSLOCK[/mbr]
NIET OPGELOST ik heb echt hulp nodig, ik heb zelf een intel duo core processor, en ik heb wel eens gehoord dat er ook dual core lag bestaat, maar goed ik heb zelf een niet zon sterke voeding (ik dacht standaard boxxed voeding van 320 W), of het is mijn netwerkkaart(een Realteak RTL 8168B/8111 fast ethernet ... )Of mijn videokaart nvidia geforce 8400 gs. Voordat ik deze lag had, de ochtend daarvoor,(middag had ik al last) ging ik even de snoeren opruimen. (alle snoeren van monitor etc ff goed leggen) en vanaf toen kreeg ik last van die lagg. Verder zit er een knikje in mijn Wlan draad(draad van router naar modem) en ik weet niet hoe ik nu verder moet. Iemand die me nog kan helpen, omdat het tog nog niet opgelost is.

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
heb je onderhand al een nieuw draadje geprobeerd? het is heel goed mogelijk dat het koperdraad gescheurd is, en dat er in plaats van alle koperdraadjes nog maar de helft kan worden gebruikt. En logischer wijs moet dat invloed hebben op je datastroom.
Pagina: 1