Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Adsk splitter en adsl 2+ modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb een adsl abonnement met telefonie bij InterNL net . Omdat de meegeleverde modem het niet doet op mijn nieuwe computer heb ik een adsl 2+ modem van Sitecom gekocht. Voor de telefonie heb ik een adsl splitter gekocht en deze in de muurcontact gestopt. Echter als ik de telefoon aansluit op de telefoonport van de splitter aansluit krijg ik geen kiestoon. Weet iemand wat hier aan de hand is.

Alvast bedankt, :( :(

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met telefonie, je modem regelt dus VOIP de telefonie? Dan moet je ook een router/modem hebben die voip heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
betekent dat die adsl splitter geen zin heeft. Ik had vanuit de winkel begrepen dat de splitter de signaal die uit de muur komt splitst in een adsl signaal voor de modem en een signaal voor de telefoon.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:54:
betekent dat die adsl splitter geen zin heeft. Ik had vanuit de winkel begrepen dat de splitter de signaal die uit de muur komt splitst in een adsl signaal voor de modem en een signaal voor de telefoon.
Dat is inderdaad het klassieke doel van een splitter. Maar tegenwoordig worden er steeds meer adsl abbonementen met voip telefonie verkocht. En dan is het niet langer een gedeelde koperlijn, maar een apparte koperlijn voor het internet waar ook het bellen over loop.t

Een modem router met voip is dus de simpelsste oplossing, alternatief als je de sitecom niet meer terug mag brengen is een losse ATA waarmee je een gewone telefoon over internet aan een voip aanbieder kunt koppelen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan dat dezelfde adsl splitter oplossing het wel doet bij een vriend van mij.

Weet iemand dan een goede niet al te dure modem router met voip

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:13:
Hoe kan het dan dat dezelfde adsl splitter oplossing het wel doet bij een vriend van mij.

Dan heeft die vriend analoge telefoon+internet, en geen internetbellen (voip)

maar wat is er mis met je huidige modem? Een modem is pc-onafhankelijk, vrijwel alle modems hebben gewoon een netwerkaansluiting, en t maakt niet uit wat je daar achter hangt.

Als die poorten defect zijn of modem zelf defect is, krijg je vaak een nieuwe van je provider (bij veel providers blijven de modems hun eigendom, en krijg jij m in bruikleen), heb je garantie, of kun je er wel een puntje aan lullen vaak ('als ik overstap naar provider x krijg ik ook een gratis modem, ik zit al x jr bij jullie, dus een nieuwe modem is toch geen probleem')

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 26-10-2008 19:20 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:13:

Ho stop! Niet allemaal producten gaan aanschaffen zonder dat je weet wat je nou hebt (analoge telefonie/isdn of telefonie via adsl).

Je hebt dus van InterNL net een modem ontvangen. Deze werkt niet niet op je computer?
Hoe bedoel je niet werken op je computer? Is hij stuk? Dan vraag je aan InterNL net een nieuwe.
Waarom zomaar allerlei dingen gaan aanschaffen zonder dat je weet wat er aan de hand is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee jaar geleden Pilmo aangeschaft (internet met telefonie). Bij dit abonnement heb ik een copperjet 1616 modem ontvangen. Recentelijk is Pilmo overgegaan naar InterNL net. Mijn nieuwe computer ( 1 maand oud M3640 quad core) is niet geheel compatible met de copperjet. Als ik de config van de netwerkkaart op auto laat staan geeft de netwerkkaart een zodanig signaal af naar de copperjet dat deze zichzelf uitschakelt. Alleen als ik de config op 10 mbps zet blijft de verbinding met copperjet intact. Met de sitecom adsl2+ modem kan ik de config op auto laten staan. Conclusie de copperjet lust de nieuwe computer niet.

Heb contact gehad met InterNL net. Omdat zij de diensten van Pilmo hebben overgenomen en ik buiten de garantietermijn van twee jaar ben hebben zij gezegd dat ik een nieuwe modem (copperjet)moet aanschaffen of eentje die zij ondersteunen (o.a. de speedtouch 780). Zij zeggen dat het volgens hun niet aan de modem ligt. De computer is uitgebreidt getest omdat ik dit vreemd vond. Acer zegt dat er niets aan de hand is met de computer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Dan lijkt mij een nieuw modem kopen een nogal dure oplossing :).

Goedkopere oplossingen:
- Probeer een nieuwere driver van je netwerkkaart (of anders een oudere driver)
Kijk daarvoor op de site van de fabrikant van de netwerkkaart, niet op de site van de fabrikant van je pc/moederbord.
- Leen/koop een 2e netwerkkaart (kan je met 5 euro klaar zijn)
- Leen/koop een switch (kost je ook hooguit 5 euro)
- Probeer als het kan een andere netwerkkabel (ja kabels kunnen wel eens stuk gaan).

Daarnaast het feit dat je modem met elke pc zou moeten werken. De kans is er dat er met je modem niets mis is, maar de netwerkkaart in je acer stuk is, buggy drivers heeft, wat dan ook.
Wie garandeert je dat een nieuw modem wel werkt?

[ Voor 28% gewijzigd door job op 26-10-2008 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij maakt Pilmo gebruik van VOIP en het is analoog.

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkabel is intact. Ik heb de nieuwste drivers al geprobeerd en ook met een nieuwe netwerkkabel

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zijn de CJ 1616 modems wel VoIP? Volgens mij was/is dat VoDSL....

edit: nee, cj1616 lijkt gewoon voip te zijn. Nevermind.

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 26-10-2008 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor consequenties heeft VoDSL???
Pagina: 1