Hoe kom ik van MobileMe af ???

Pagina: 1
Acties:

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:26
Sinds de aanschaf van mijn iPhone, probeer ik MobileMe te gebruiken. De synchronisatie van contacten en afspraken tussen de iPhone en MobileMe gaat redelijk (op allerlei missende functies na), maar de synchronisatie tussen MobileMe en Outlook (2007 onder Vista) op mijn PC is een ramp. Synchronisatie loopt vast met foutmeldingen en nu crashed de synchroniser volledig.

Omdat ik de iphone ook zakelijk gebruik, kan dit niet zo langer en wil ik van MobileMe af. Maar ik heb dus nu up to date gegevens op de iPhone en MobileMe, maar Outlook is niet meer bijgewerkt.

Nu moet ik in de iPhone aangeven dat ik de MobileMe synchronisatie stop wil zetten, maar dan verlies ik alle data in mijn iPhone. Dat zou niet erg zijn als ik eerst een back-up maak van MobileMe of de iPhone, maar de enige manier die Apple aangeeft is: synchroniseer naar je PC en maak daar een back-up. Zucht, maar dat is nu juist het probleem: dat synchroniseren werkt niet !!!

Weet iemand een manier om de MobileMe synchronisatie uit te zetten zonder alle data te verliezen? Of een back up te maken zonder eerst te synchroniseren?

Het lijkt wel of ik als Windows gebruiker in een sekte beland ben waar ik niet meer uitmag.

Ger

Verwijderd

Werkt je Outlook met Exchange?
In dat geval heb je mogelijk hier last van.
Deze vind ik ook een poging waard.

En dat heb ik in 3 minuten gevonden.
Misschien een idee om daar even verder te grasduinen?

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:26
Nee hoor, ik had inderdaad al gevonden dat Exchange en MobileMe elkaar in de weg kunnen zitten en ook het re-openen van Outlook is niet aan de orde, want de synchronisatie breekt gewoon af.
Het gaat om synchronisatie met een gewone standalone Outlook. Intussen heb ik een andere PC gepakt, daar een schone Outlook opgezet, (PST file is leeg) en weer de sync geprobeerd. Bij de opties heb ik aangegeven, dat de info van MobileMe alles op de PC mag overschrijven en nu krijg ik de melding dat de synchronisatie is afgebroken door een inconsistentie in de gegevens. Je zou toch zeggen dat er geen inconsistentie kan zijn, want hij mag gewoon de data van MobileMe pakken en die naar Outlook schrijven. Het lijkt wel alsof ik een afspraak of contact heb met een veld dat niet in Outlook bekend is, maar ik heb echt niets toegevoegd of gewijzigd aan de standaard struktuur van MobileMe.