Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] blijft rebooten voordat het opgestart is*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc heeft een probleem bij het opstarten.

Als ik op wil starten moet ik eerst het OS kiezen, dan kies ik voor xp home (het is een dualboot systeem met windows xp pro er nog naast, ooit eens geinstalleerd om een virus te kunnen verwijderen ofzo)..
Dan begint het systeem met laden van windows met dat balkje, zodra windows dan klaar zou moeten zijn met laden en hij bij het inlogscherm zou moeten komen begint hij met opnieuw opstarten.

Wat ik heb geprobeerd:
1) safe mode
2) opstarten met laatste goede configuratie
3) opstarten met de windows xp pro installatie.
4) op google en GoT heb ik het antwoord niet gevonden.

Steeds blijft hij het probleem geven.
Weten jullie wat het kan zijn?

systeem:
Athlon xp 2500+
Abit nf7
1,5 gb geheugen
2 schijven in raid + 1 normale schijf (allen 160 gb)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
Als je pro opstart krijg je precies hetzelfde probleem?

Probeer eens als je met een installatie cd-rom van windows xp kunt opstarten en dat deze gaat vragen als je het systeem wilt installeren of als deze voortijdig crashed tijdens het laden van de drivers. Doe er ook een linux livecd even erin om te controleren als er geen hardware fouten aanwezig zijn. 2 systemen tegelijk om zeep met hetzelfde euvel kan door foute hardware onstaan of doordat de multiboot instellingen verkeerd staat (na een partitie/schijf verwijzen die niet meer bestaat.)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
met pro krijg ik inderdaad exact het zelfde probleem.

Ik heb er nu een linux live cd in zitten en die draait wel prima.
Zijn er bepaalde linux tools waarmee je de hardeschijven op errors kan controleren?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00
Heb je toevallig net XP SP3 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Sp3 staat wel geinstalleerd op de home installatie, maar is niet net gebeurd voor het mis ging.
Is dit een bekend probleem met sp3 dan?

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11 17:41
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:47:
Sp3 staat wel geinstalleerd op de home installatie, maar is niet net gebeurd voor het mis ging.
Is dit een bekend probleem met sp3 dan?
Hoi,

als je het auto rebooten van je pc even uitzet in je bios zie je een fout code...
ALs je die ingeeft op google kun je op de site van microsoft de oplossing vinden.
Is een register aanpassing maar weet niet meer precies hoe het moet, die aanpassing moet je dan doen vanuit een parralle instalatie.........

been there done that afgelopen donderdag.......

[ Voor 18% gewijzigd door blazerbees op 27-10-2008 20:18 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is niet voor niets geschreven, pak die er bij, download eventueel een linux distro en ga daarmee aan de slag en post hier waar je vast loopt of wat je allemaal tegen bent gekomen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vlak voor dat dat laadbalkje van windows komt op F8 drukken, krijg je de keuze voor waarvanaf je wilt booten, dan druk je te vroeg.

In het menu wat je zal krijgen kun je aangeven dat windows niet automatisch opnieuw moet opstarten. Selecteer die optie en google de BSOD-blauwescherm-foutcode die je krijgt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfix omdat we nog steeds de vereiste stellen dat het OS in de topictitel vermeldt dient te worden :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
Heb je de laatste tijd iets veranderd aan de configuratie?
Extra schijf/andere optie in het BIOS/andere HD-controller/sowieso in de kast geweest?

Ik zou persoonlijk als dit opeens gebeurd even controleren als alle hardware nog goed vast zit. Zelf al eens een geluidskaart gehad die iets is los gekomen en daardoor een BSOD in XP creëerde, terwijl 2000 alleen en fout melding gaf en bij linux je pas ergens in de log bestanden kon vinden dat de geluidskaart was uitgeschakeld wegens een slechte verbinding met de kaart.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Pagina: 1