Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een HP Windows XP Pre-installed geconfigureerde computer opnieuw installeren.
Echter zit met een aantal problemen.
De computer heeft een partitie waarvanaf de windows CP geinstalleerd wordt.
We hebben herstel DVD's van deze configuratie.
Ik ben namelijk ook in het bezig van upgrade naar Vista.

Echter wat moet ik doen?
Ik heb namelijk geen zin in al die pre-installed meuk van HP, dus dacht eraan om met een Windows Vista Home Premium installatie CD en de Windows Vista Home Premium upgrade licence code de computer opnieuw te installeren. een schone installatie dus, maar vraag ik het me af of Windows Vista het gaat accepteren dat ik die upgrade key gebruik?

En, is er dan een mogelijkheid waarmee ik Windows Xp weer kan terug installeren vanaf de partitie? Hoe doe ik dat dan met de schone installatie?

Maw. Ik wil graag over naar Windows Vista Home Premium met een hele schone installatie, dus zonder meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:48:
Ik wil een HP Windows XP Pre-installed geconfigureerde computer opnieuw installeren.
Echter zit met een aantal problemen.
De computer heeft een partitie waarvanaf de windows CP geinstalleerd wordt.
We hebben herstel DVD's van deze configuratie.
Ik ben namelijk ook in het bezig van upgrade naar Vista.

Echter wat moet ik doen?
Ik heb namelijk geen zin in al die pre-installed meuk van HP, dus dacht eraan om met een Windows Vista Home Premium installatie CDDVD en de Windows Vista Home Premium upgrade licence code de computer opnieuw te installeren. een schone installatie dus, maar vraag ik het me af of Windows Vista het gaat accepteren dat ik die upgrade key gebruik?

En, is er dan een mogelijkheid waarmee ik Windows Xp weer kan terug installeren vanaf de partitie? Hoe doe ik dat dan met de schone installatie?

Maw. Ik wil graag over naar Windows Vista Home Premium met een hele schone installatie, dus zonder meuk!
Ik mis een hoop onderbouwing en als je een AXA slot wilt voorkomen graag volgende info:
1. Drivers van computer voor Vista opsporen, downloaden en apart zetten voor straks
2. Gewoon die DVD's branden
3. Vista installeren (mits alle drivers gevonden zijn! draai anders upgrade advisor)
4. Gewoon de originele pre-installed XP installeren, die heb je teminste legaal en op illegale kwesties komt ook vlug een slot.

->Is de computer niet beter ontworpen voor XP qua compatibiliteit?
->Waarom zou je een Vista OEM kopen als je XP hebt.

Vraagje: had je nog een upgrade coupon? dan vind ik het een ander verhaal en ben je goed bezig want dan is de PC ook geschikt voor Vista.

Dus eerst een plan opzetten en dan pas controleren en dan pas uitvoeren ;)

Dus ik mis je plan van aanpak want zo kan ik geen enkel oordeel geven, maar je bent er nog niet zo lang.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:48:
Als je die partitie verwijdert dan zeker niet nee.
Maar dat kun je zelf ook wel bedenken toch? :)

Sowieso hebben we het dan nog niet eens over de problemen die je gaat creeren door XP ná Vista te installeren, als je dacht een dualboot te maken.

Lees dus de handleidingen door van je PC, want je kan ook 2 DVDs maken waarbij je géén recoverypartitie op de harddisk voor nodig hebt.
Die installeren wel alle cruft mee, maar dat is de prijs die je betaalt voor een heel goeiekopie Vista OEM licentie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik kom hier niet zo vaak...

Maar het is absoluut niet de bedoeling om het hier over illegale software te hebben, sterker nog ik wil dat juist voorkomen.

De computer loopt namelijk zeer slecht... De installaties vanuit de fabriek zijn namelijk niet helemaal stabiel en vaak vraagt het veel geheugen wat onnodig is.
Een volledig schone installatie vanaf DVD is is gewoon een schone installatie zonder al die "poespas"van de producent.
Bijvoordeeeld allerlei programmas om het draadloze internet op te komen en andere onnozele software.

Middels de gemaakte backup DVD van HP krijg die programma er wel allemaal op. Daarom dacht ik aan het gebruik van een Windows installatie CD met de originele CD-Key die bij de computer geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Over het algemeen schijnen Vista upgrades ook schoon te installeren te zijn, al zou ik je dat niet even uit het hoofd kunnen uitleggen.
Er zijn wel topics over geweest toen Vista net uit was gebracht, dus wellicht dat je die met de Search kan vinden. Als het even kan zou ik ook een schone installatie doen ja :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet moeilijk doen: gewoon een ISO downloaden van XP. Branden, installeren en vervolgens direct upgraden naar Vista (je installeert dus absoluut niets op XP; geen drivers, geen programma's, niets!).

Iets moeilijker: installeer direct je Vista upgrade. Volg de instructies hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 21:26 ]

Pagina: 1