[Hosting] Je wordt belazerd waar je bij staat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47
Ik zou graag een eigen domeinnaampje willen hebben met een hosting account erbij om onder andere voor volgend jaar, Hogeschool Informatica, mijn portofolio op te zetten. Dus ik ben langs geweest bij Google en ik heb wat leuke dingetjes gevonden, maar bij veel hosting sites heb ik het idee dat ik belazerd word waar ik bij staat.

Bijvoorbeeld bij simple-hosting.nl en hosting.nl heb je "XHTML" en "HTML" en "Javascript" support. Wat voor onzin is dat? Dat is verdomme client-side business, dat heeft alles met webbrowsers en volgens mij niks met hosting te maken? Of bijvoorbeeld iets anders: PHP6 support. Ik dacht echt: wat krijgen we nou, een hoster die pre-alpha versie van PHP voor productie hosting neemt?

Een van de weinige hosters die ik het niet heb zien doen is ccchosting.nl maar gezien de comments daarover weet ik het ook nou niet zo zeker. :/

Ik ben dus ook gaan Googlen voor review sites, maar die staan vol met reclame en ik weet niet of ik het wel zo moet vertrouwen aangezien er ook comments tussen staan over dat andere comments nep zijn en door de hosting provider crew zelf zijn geplaatst. Zelfs van één van onze bekende GoT'ers Terw_Dan staat er een comment tussen, maar die had immers iemand anders net zo goed kunnen plaatsen, gezien zijn e-mail adres gewoon op zijn profiel staat.

Dus, heeft iemand ervaring met één van deze providers?
En heeft iemand een verklaring voor het feit dat de hosters 'HTML supporten', dit is toch klinkklare onzin? Ik weet dat je in Apache enzo MIME-types kan instellen maar het is toch normaal dat je zelf MIME-types kan toevoegen wat dat betreft?

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 26-10-2008 16:50 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
dit is toch klinkklare onzin?
Nee, dat heet marketing. Het klopt toch dat ze ondersteuning bieden voor HTML en XHTML? Dat je daar als hostingprovider niets voor hoeft te doen, dat is een ander verhaal.

PHP6 is leuk om kennis te maken met een volgende versie, maar om er serieuze website's mee te draaien... Wanneer je naast versie 5 ook 6 kan gebruiken, dan is het leuk, anders heb je er niets aan.

Stel een lijstje samen van functionele eisen, kijk welke risico's jij loopt wanneer jouw site een X aantal uren offline is en ga dan kijken welke provider jou van dienst kan zijn en welke prijs je daarvoor betaalt.

En ja, er wordt je vaak een oor aangenaaid. Maar wanneer je voor 1 euro in de maand hosting verwacht, weet je vooraf al dat dit niet veel kan voorstellen, de provider moet ergens op bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn wel een aantal goede budget-hostingbedrijven. Ik betaal voor het hosten van een website 1,50 per maand, met 150 MB ruimte en 8GB dataverkeer. Website is nooit down en laadt snel. Dat lijkt mij voldoende kwaliteit voor een portfolio.

Zolang je geen SVN, Ruby, ASP of andere niet-standaard software nodig hebt kan het heel goed en goedkoop.

Als een hostingbedrijf vermeldt dat ze HTML ondersteunen lijkt me dat bedrijf onprofessioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:58
PHP 6 hosting, dan kun je nog wel eens op de site van het bedrijf waar ik werk aanbeland zijn :+ We kwamen er als eerste in Nederland mee.

Nee, dat is geen onzin, en ja het is pre-alpha, dat weten we. Maar er was vraag naar van klanten, en we draaien het sandboxed naast stable-PHP 5. Bij ons wordt hij dan ook elke 24 uur geupdated naar de laatste dev versie.

Wat is er dan nog mis mee? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AndriesLouw op 26-10-2008 17:14 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik hosting2go.nl nu al 2 jaar, 40 euro voor het 1e jaar en 25 voor de volgende jaren (geloof ik). Ik zit er al tijden, en heb 0 problemen gehad. Welke hosters ik zou mijden zijn yourhosting.nl en mijndomein.nl, daar heb ik slechte ervaringen mee gehad (yourhosting met de administratie, ik werd dubbel gefactureerd en kreeg een deurwaarder toen ik niet betaalde en mijndomein zegt FUP bw te geven, maar vergeten te zeggen dat ze 200mb 'fair' vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je geen serverside scripts nodig hebt dan kan je Google (Google Apps) ook als eindpunt gebruiken. Je kunt een simpele site maken (het is de bedoeling dat je dat in hun editor doet, maar als je met die editor zelf gemaakte html-bestanden upload dan werkt het ook) en je kunt 100 e-mailaccounts aanmaken van 7GB per stuk.

Wat zijn je eisen?

Verder heeft het niet zo heel veel zin om hier om ervaringen te vragen. Veel van de reacties zullen net zo'n hoog spamgehalte hebben (of nep zijn zoals jij dat noemt) als de reacties op review sites.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik gebruik al jaren www.udis.nl

Werkt snel en heb nog nooit mijn site offline gehad. En ze zijn heel flexibel, ik hoef maar iets te vragen en ze regelen het :)

Je moet gewoon even goed kijken, en je hebt een aantal vergelijking sites natuurlijk zoals www.webhosters.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik zou gewoon in ieder geval een PHP runned site willen hebben. De PHP heb ik al, alleen niet de way to host it. MySQL moet erbij zitten, mijn systeempje heeft dat nodig, maar één DB is genoeg, PHPMyAdmin is een pre. 300MB is denk ik ruim voldoende, behalve een website zal het ook kleine zelfgemaakte applicaties hosten. Deze applicaties zijn niet groter dan een MB. Qua bezoekers zal het niet bijster hoog zijn, dus geen T.net dus ik denk dat 5GB traffic voldoende is. Uptime is redelijk belangrijk, een half uurtje per week is niet erg maar een uur per dag is te veel. (zeker als het ook tussen 10 - 22u is). Liefst Linux hosting (ik heb geen hoge pet op van Windows hosting) Oh, en uiteraard FTP access.

Wat ook een pre is: Als je over je datalimiet gaat, is je site niet te bereiken in plaats dat automatisch je wordt gefactureerd. En als je over je data dreigt te gaan dat je een mail krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 26-10-2008 17:25 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Vele jaren terug heb ik dezelfde zoektocht ondernomen om uiteindelijk op talkactive uit te komen. Dit is een Deens bedrijf die onder de naam van space1 in Nederland opereert. De servers staan in Denemarken.

Wat mij toendertijd de doorslag gaf was de storage space van 1GB. Geen enkele andere aanbieder bood zoveel ruimte zonder je boterham van je bord te tillen :). De snelheden qua acces en loaden zijn niet op het niveau van bijv. google.nl. Wat ik heb afgesloten was een .nl registratie, hosting en eenmalige adminstratiekosten.

Het .nl was voor het eerste jaar 13 euro, 2de en opvolgende 8 euro, hosting is 10 euro per jaar. 950MB FTP ruimte, 50MB SQL ruimte. 1SQL database een 2de kost extra. Je kunt zelf andere ftp logins aanmaken en ruimte eraan toewijzen evenals een map/subdomein. De webmail applicatie is simpel in te stellen voor forwarding en ik heb nu meerdere mail adressen naar verschillende mails geforward zonder problemen. De vertraging is gemiddeld 20seconden en soms 1-3minuten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Oh tot slot nog de helpdesk: die is aanwezig :) niet dat ik die vaak nodig heb gehad maar omdat het een erg groot bedrijf is (talkactive) bestaat de heldesk uit mail/telefonisch en in 7 of 8 talen als ik me niet vergis. Iedere taal is een soort van afdeling van een tiental personen :) Gemiddeld heb ik binnen 24 uur reactie en soms binnen 6 uur. De antwoorden zijn nooit diepgaand geweest, kort maar wel duidelijk. Ik heb dan ook nooit complexe problemen gehad dus erg moeilijk heb ik het ze ook nog niet gemaakt.

Ze laten de hosting factuur gelijktijdig uitvallen met je domein hernieuwing zodat je maar 1 keer per jaar je randomreader hoeft te trekken.

EDIT (heb je laatste reactie niet gelezen, excuses):
windows en linux hosting (linux hosting is ~3 euro goedkoper in de eenmailige administratiekosten),
1GB storage, FTP acces, MySQL 1 database, PHPMyAdmin,
datalimiet kennen ze niet echt, natuurlijk wel de gebruikelijke FUP maar geen idee wanneer ze gaan klagen.

Bijna iedere pageload van mij, is ruim 1MB. Nog nooit klachten gehad mbt de files die ik stream wat uitdrukkelijk verboden is. Ik heb het idee dat het systeem in zoverre geautomatiseerd is en zo ontzettend grootschalig(de laatste keer dat ze een servertje gingen vervangen had deze nummer 38 of 39) dat ze niet snel op hun achterste benen zullen staan, maargoed dat blijft een kwestie van gevoel.
Net even mijn datagebruik gecheckt en deze is te laag om iets aan te tonen. Voor dit jaar zit ik pas op 4GB.

Uptime: Het is 1 keer voorgekomen dat ze eruit lagen en dat was 2 jaar terug op een doordeweeksedag(geen vrijdag) tussen 10 en 12 voor zover ik het me nog herinner. Hoe lang hij eruit lag voordat ik erachter kwam, weet ik niet.

Ik zie nu net dat ze een nieuwe stats programma gebruiken. Deze oogt een stuk duurder dan de vorige. De opties zijn:

Wanneer:
Maandelijkse historie
Dagen van maand
Weekdagen
Uren
Wie:
Landen
... Volledige lijst
Hosts
... Volledige lijst
... Laatste bezoek
... niet vertaald IP Adres
Robots/Spiders bezoekers
... Volledige lijst
... Laatste bezoek
Navigatie:
Duur bezoeken
Bestandstypen
Toegang
... Volledige lijst
... Binnenkomst pagina´s
... Uitgang
OS
... Versies
... Onbekend
Browsers
... Versies
... Onbekend
Verwijzing:
Herkomst
... Verwijzende zoekmachines
... Verwijzende sites
Zoek
... Zoek Trefzinnen
... Zoek Trefwoorden
Andere:
Overigen
HTTP foutmelding codes
... Niet gevonden pagina´s

[ Voor 35% gewijzigd door won op 26-10-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

beany

Meeheheheheh

won schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:30:
Vele jaren terug heb ik dezelfde zoektocht ondernomen om uiteindelijk op talkactive uit te komen. Dit is een Deens bedrijf die onder de naam van space1 in Nederland opereert. De servers staan in Denemarken.
space1.nl

Als ik dan 1 euro per maand zie staan(asp.net hosting) dan vertrouw ik het op de 1 of andere manier niet zo.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ik ben ooit bij een grote duitse hoster uitgekomen, kost iets van €6 per maand maar dan heb je genoeg ruimte en dataverkeer.

Er fijn vind ik zelf de auto-install scripts, je stelt een paar instellingen vast en binnen no time heb je een Joomla, OSCommerce, Drupal, Wordpress, Gallery of ga zo maar door geinstalleerd. Ja, dat kun je ook zelf maar het scheelt wel heel veel tijd.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Je kan natuurlijk ook de hosting laten doen door je studenten account van je school. Met een beetje pech wilt men toch dat je zaken alleen op die plek bepaalde opdrachten inlevert (afhankelijk van de te volgen studie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit bij hosting2go met www.brouwernetwork.nl
24,95 per jaar.
Werkt vlekkenloos, in een jaar tijd nog NOOIT plat geweest! Erg fijne helpdesk ook :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Ìk denk dat je dat eerder in het hoekje van meer geld betekent niet meer vertrouwen moet zoeken. Nu is het geen bedrijfskritische website die ik er host. Als dat wel zo was had ik zeker voor een kleinschalig en meer persoonlijk en daardoor zeer waarschijnlijk duurder hosting pakket/bedrijf gekozen. Daar dit nu niet het geval is, zit ik er niet mee. 10 euro per jaar en betrouwbaar, het kan toch echt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
beany schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:31:
[...]

space1.nl

Als ik dan 1 euro per maand zie staan(asp.net hosting) dan vertrouw ik het op de 1 of andere manier niet zo.
Ik heb nu space1 genomen. Werkt prima, lekker snel, alleen database is wat langzaam. (kijk maar naar legacy.devdammann.nl) En stats liggen er (nog) uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 29-10-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:34
ik zit al jaren met 5 domeinnamen + hosting bij WebReus. Zij antwoorden altijd snel, kost geen drol en hebben ook heel veel functies. Iets van 16 euro per jaar inclusief domeinnaam :) En je krijgt extra ruimte als je meerdere domeinnamen hebt, ook handig :) Maar ik zie dat je al gekozen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb zelf geen ervaring met het bedrijf, maar 2 vrienden hebben bij Antagonist.nl een website lopen en die is erg goedkoop voor wat ze leveren: 3000 MB webruimte, 60 GB dataverkeer per maand, en inclusief de kosten van de domeinnaam voor 24 euro per jaar.
Zelf denk ik er ook aan om een site bij hen te openen, maarja, waar ik hem voor zou gebruiken zou ik niet weten, haha.

Edit: Oei, ik lees nu pas dat het om een simpele portfolio gaat, dan is dit misschien iets teveel van het goede. Maar als ik dan kijk dat Blaise voor 18 euro per jaar 20 keer zo weinig ruimte en 7,5 keer zo weinig bandbreedte heeft is het die 6 euro per jaar misschien wel waard.

[ Voor 34% gewijzigd door MacorgaZ op 29-10-2008 22:13 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:03:
[...]

Ik heb nu space1 genomen. Werkt prima, lekker snel, alleen database is wat langzaam. (kijk maar naar legacy.devdammann.nl) En stats liggen er (nog) uit.
Hij is wel extreem langzaam zeg |:( kolere, dik 7 seconden voordat de pagina er uberhaupt is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
DennusB schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:45:
[...]

Hij is wel extreem langzaam zeg |:( kolere, dik 7 seconden voordat de pagina er uberhaupt is :?
? Hij is gewoon snel hier hoor (de hoofdsite in mijn sig dan). DB is idd langzaam als je kijkt naar legacy.devdammann.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 04-11-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:45:
[...]

? Hij is gewoon snel hier hoor (de hoofdsite in mijn sig dan). DB is idd langzaam als je kijkt naar legacy.devdammann.nl
Ja die pagina bedoel ik ook, dat is echt een drama :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Er stonden zoveel tips op deze pagina, waarom dan nog met zo'n flut provider in zee gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Omdat ik er niet teveel aan wilt besteden en ik nu toch geen DB gebruik. Webserver is wel snel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Er stond eentje in dit topic die is nog iets goedkoper zelfs (10 per jaar) en is toch wel wat sneller :) En de service is zeer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij een luxemburgse provider, deze is niet zo goedkoop,maar bij een eventuele
storing heb je binnen 5-10 minuten een antwoord en de oplossing volgt spoedig daarna.
En hun email werkt ook 100%, geen vertraging of verdwenen berichten, dit betreft een
email met een .lu extensie.
Kortom een hele goede.
http://www.letzebuerg.net/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Kijk ook eens bij DeziWeb, hier een site met gebruikerservarignen:
http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens een kijkje nemen bij deze hoster.
Prima service en nog nooit problemen mee gehad.

http://www.ispgids.com/aanbieding/liteserver-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Ik en familie zitten met 4 websites (php+mysql) bij webreus.nl, goedkoop en in 3 jaar nog geen down-time gehad.., met hun helpdesk heb ik nog nooit contact gehad, dus ik weet niet hoe goed of snel die is...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
djexplo schreef op zondag 09 november 2008 @ 09:29:
Ik en familie zitten met 4 websites (php+mysql) bij webreus.nl, goedkoop en in 3 jaar nog geen down-time gehad.., met hun helpdesk heb ik nog nooit contact gehad, dus ik weet niet hoe goed of snel die is...
vrij goed en heel snel :) stuurde een mailtje om 0200 en kreeg antwoord om 0759, en overdag meestal binnen een uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zit al een paar jaar bij starthosting. betaal amper 20 euro per jaar voor hosting / domein en email. nooit downtime gehad. Het is wel het basis pakket dus je moet alles zelf regelen etc. je krijgt gewoon je passwords en diskspace en daar ga je. voor mij een prima oplossing
Pagina: 1