Toon posts:

2900xt geen bootscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe videokaart aangeschaft, en m'n oude 2900xt verkocht aan een vriend van me.

Deze 2900 hebben we in zijn pc gestoken, en alles netjes aangesloten. (ook de 6 en 8 pins powerconnectors)
Echter geeft de pc tijdens boot geen enkel teken van leven, er komt zelfs geen bios scherm.
Het enige wat gebeurt is dat de fan constant op volle toeren blijft draaien, en op de kaart zelf gaat een rood ledje branden.
Als we één of beide powerconnectors loshalen krijgen we exact hetzelfde.
Wij vermoeden allebei dat de voeding de boosdoener is, aangezien de 2900 "minimaal" 500 watt vereist, en de voeding slechts 350 watt is.
Echter had ik niet verwacht dat de kaart helemaal niet zou starten, en zeker niet dat de fan 100% gaat draaien.
Een nieuwe voeding word zo spoedig mogelijk besteld, echter zou het erg jammer zijn als de kaart dan nog steeds niet werkt.

Is er hier iemand die de symptomen ( 100% fan en rood ledje) herkent als zijnde te weinig vermogen van de voeding?

Verwijderd

In exact welk moederbord is ie gestoken? En is dat ding up to date met de BIOS e.d.?

Voeding is heel goed mogelijk, maar er kan meer loos zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is een Asus a8n-e.
Bios update lijkt me voor een videokaart niet noodzakelijk, wel?

Verwijderd

Zal de voeding moeten zijn.
De 350watt voeding ook al zal het een a-classen zijn kan niet het vermogen leveren voor het complate systeem.
Zeker niet als je ook de overdrive functie gaat gebruiken van een ati 2900xt .(daar is de 8pins connector voor)
Denk dat jouw voeding maximaal rond de 20amper zal leveren .
Dit is zeker te weining voor het hele systeem.
Vooral met starten van de pc word er een grote piek spanning gevraag wat jouw voeding niet kan leveren.

Ik zelf draai 2x 2900xt met een 600watt ocz voeding (piek dik 800watt) en deze had al problemen met mijn overgeklokte systeem met booten.
Losse vga voeding met 2x12volt verdeelt over de twee 2900xt zorgde er voor dat ik wel gewoon kan booten.