Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

IE7 en whatever:hover voor navigatie

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Hoi,

voor de navigatie van mijn site maak ik gebruik van de navigatie die ik hier gevonden heb.
Het werkt via hovers, en de csshover.htc file is dan ook nodig... Dat is allemaal aanwezig en in orde.

Het probleem: In IE7 (Ik trek me van IE6 niks meer aan, geen idee hoe die het doe) werkt de navigatiebalk enkel goed op de homepage. Op alle andere pagina's springt de navigatie 3 op 4 keer weer weg als je de muis naar het submenu verplaatst...

Ik dacht: er moet op de homepage iets te vinden zijn dat op de ander pagina's niet staat, maar zoals ik het zie zijn ze allemaal identiek qua scripts, regels, e.d. (ik heb ze nu dus nagekeken).

Ik wou een recentere versie van csshover.htc proberen, maar ik had al de meest recente.

Op alle pagina's behalve de homepage gebruik ik een image rotator voor m'n header image. Deze heb ik ook al op de homepage geplaatst, maar dan nog werkt de navigatie op de homepage correct. Daar ligt het dus niet aan.

Mijn site: Aromatheek.be

Andere browsers (FF 3 en Opera 9.5) doen het op alle pagina's probleemloos...

Als iemand enig idee heeft...

Alvast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom, als je IE6 toch negeert, gebruik je de csshover.htc nog dan? IE7 ondersteunt toch al native gewoon de hover op alle elementen?

De csshover.htc zou overigens wel IE7 met rust moeten laten:
Added a check to prevent the script from working in IE7 (including any alphas and betas), since :hover will work natively.

[ Voor 82% gewijzigd door RobIII op 26-10-2008 16:35 . Reden: Zoooo....gaat lekker vandaag :X ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

:hover gebruiken voor behaviour is sowieso fout ;)

csshover is zoals gezegd niet nodig voor IE7 (mits in standards mode), en ook niet aan te raden voor IE < 7 aangezien het een behoorlijke aanslag geeft op de clientside performance. Gebruik gewoon javascript voor behaviour en :hover enkel voor stylistische zaken (die je dan vervolgens gewoon voor IE6 kan negeren).

[ Voor 76% gewijzigd door crisp op 26-10-2008 16:13 ]

Intentionally left blank

• Tweaker36
Bedankt al voor de reacties.

Ik zie effe of ik er iets van kan maken, ik laat straks iets weten.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

En hoe stoer het ook klinkt om te zeggen dat je je van IE6 niks meer aantrekt, vergeet dan niet dat gemiddeld tussen de 20% en 50% nog IE6 gebruikt (afhankelijk van de doelgroep).

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 26-10-2008 16:32 ]

• Tweaker36
Ik heb de conditional comments voor IE weggelaten. Zoals verwacht werkt alles in FF nog, IE daarentegen...
Hij toont alle submenus nog wel (weliswaar met wat lelijke marges ertussen), maar ze gaan weg als je erover wil gaan. Op de homepage blijft het eerste submenu nog staan, op de andere pagina's niet.

Kan iemand me op weg helpen met die javascript behaviours (ik ken zelf niks van JS)?
Ik ben momenteel zelf aan't googlen, maar zoals je je wel kan inbeelden snap ik niet direct alles...

Edit:
@ Bosmonster: Ik gebruik Google Analytics en ben dus op de hoogte van het aantal IE6 gebruikers. ;)
IE6 maakt van mijn layout echter niks, en dus ga ik me ook (niet meer) om de navigatie erbij bekommeren.
IE6 gebruikers krijgen mooi een melding d.m.v. een conditional comment dat IE6 niet meer toereikend is voor m'n site en dat ze worden verzocht up te graden / over te stappen naar een andere browser.

Edit2:
Even dit proberen te transformeren naar mijn navigatie...

Edit3:
Blijkbaar wat probleempjes.
Ben momenteel aan het prutsen ermee in een map op m'n site, hier: Aromatheek.be/dev/

[ Voor 42% gewijzigd door Tweaker36 op 26-10-2008 17:30 ]

• Tweaker36
Momenteel heb ik die menu ietwat deftig werkend gekregen.
(op het feit na, dat als je een submenu uitklapt je over de volledige breedte een overlapping hebt)

Een andere vereiste voor mij is dat de navigatie multi-level is. Ik kan niet zonder op m'n site.

En dat wil zo niet direct lukken, om deze multi-level te krijgen. Heb al het een en ander geprobeerd van structuren, maar dat wil niet lukken...

link: zie vorig bericht

• Tweaker36
- sorry voor 3 dubbele post - }:O

Omdat het origineel waar mijn menubalk van afgeleid is, het wel perfect deed onder IE7, heb ik besloten om de fout in de mijne te zoeken...
Dus helemaal met de originele code begonnen, en dan weer stuk voor stuk verandert.
Dan ben ik op het probleem gestoten: padding.
Langs alle kanten was er 1px padding. Na aanpassing naar enkel links en rechts padding, loopt ie als een zonnetje. FF deed niet moeilijk over die padding, IE blijkbaar wel.

Ben ik blij dat het gefixt is :)

Allen bedankt voor de reacties. ;)
Pagina: 1