Hoe kom ik aan *.inf bestand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278576

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een HP printer, type D2560 als netwerlprintertje aan de USB van mijn Synology DS107+ nas hangen. Het hulpprogramma Synology Assistand vraagt bij de wizard Toevoegen nieuwe printer, echter om een specifiek inf-bestand voor deze printer. Ik heb op de site van HP wel een "driver-only" bestand voor deze printer gevonden, maar dat is een exe, waarbij ik ook niet kan zien wat en waar ie dat allemaal neerzet op de harde schijf van mijn computer...
Op die computer is trouwens al een lokale printer aangesloten, dus ik wil niet de drivers van deze printer corrumperen met een installatie van bestanden van de DS2560 printer...
Kortom, weet iemand een manier om uit dat exe-bestand de juiste inf-bestanden te halen voor gebruik met de Synology Assistant printer wizard? Als dat kan, welke inf-bestanden moet ik dan hebben?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

driver only file pakt als het goed is uit naar een bepaalde plek, dus daar moet je het kunnen vinden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan het .exe bestand gewoon downloaden van de website van HP.
Meestal zijn het self-extracting archives en soms kan je ze ook openen met WinZIP of WinRAR.
Als dat het geval is, kan je zelf bepalen waar de bestanden komen te staan.

Bestanden corrumperen moet je me even uitleggen.
Heb thuis hier ook een PC staan met 2 printers er op aangesloten en werkt als een zonnetje.
Zijn wel twee verschillende printers, niet dezelfde, weet niet of je dat bedoeld.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wow, da's snel...:-)
Ik heb de exe laten uitvoeren en nu blijkt in C:\Documents and Settings\Owner\Local Settings\Temp\7zS1D88, een hele verzameling bestanden te staan, w.o. een aantal met de naam hpd2500 erin. Dat lijkt dus op de uitgepakte bestanden van die exe. Ik kan echter nergens hier de extensie inf vinden, wel type aanduidingen als setup information en security catalog. Verder staan er nog een aantal zips bij en een config file. Welk bestand moet ik nu selecteren als inf bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Setup information, dat zijn de ini bestanden.
Meestal kan je ze openen met Notepad / Kladblok.

Anders moet je even in Deze Computer / Verkenner naar Extra -> Mapopties -> Tabblad weergave -> Vinkje uitzetten bij 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'.

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prima tip! Het wordt al duidelijker....Blijft nu de vraag wat het juiste inf bestand voor de D2560 zou zijn: ik zie hpd2500a.inf, hpd2500s,hphd2500_u32.inf,hphd2500_u64.inf, hphd2500_vp.inf,hpzip13.inf,hpzipa23.inf,hpzipa13.inf, hpzipa23.inf, hpzipr13.inf, hpzipr23.inf, hpzius13.inf en hpzius23.inf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Daarvoor moet je even kijken naar de printer die je wilt installeren...
En daar heb je het bijbehorende INF-bestand voor nodig.
Het is dus in ieder geval een bestand, dat begint met hpd2500, de andere bestanden zijn niet zo interessant... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat het om een D2560 gaat, ga ik het maar proberen met hpd2500a.inf...hpd2500s is blijkbaar de Print INF for XP64 OS en ik heb nog ouderwets 32. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 278576 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:43:
Omdat het om een D2560 gaat, ga ik het maar proberen met hpd2500a.inf...hpd2500s is blijkbaar de Print INF for XP64 OS en ik heb nog ouderwets 32. Nogmaals dank!
Laat iig even weten of het gelukt is en welke file je uiteindelijk nodig had... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet nou even een andere klus doen, maar ik laat natuurlijk weten of het is gelukt..
Hoewel de Synology NAS een prachtig ding is, loopt de software wat achter voor wat betreft ondersteunde printers. Tot nu toe had ik er een oude DJ950 eraan hangen, maar die gaf mechanisch de geest.
De bij Synology ondersteunde printers zijn vaak oudere modellen, die niet meer leverbaar zijn, dus het is een kwestie van gokken met een recent model. De Synology draait op ext3 (Linux) en ik heb dus maar voor een recht-toe-rechtaan usb printertje gekozen dat ook voor Linux wordt ondersteund in de hoop dat die het gaat doen...duimen maar...
Nogmaals, ik laat het weten...
Pagina: 1