Toon posts:

CH3Snas niet vanaf buiten (internet) te benaderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Heb onlangs ook een CH3Snas aangeschaft. Doel was dat de kinderen die elders wonen ook op deze manier via ftp server foto's konden inzien. Ook wilden wij tijdens vakantie gelijk de foto's op onze eigen nas plaatsen.
Heb eea gelezen via dit forum. Heb geen inzicht in Linux en probeer eea te doen wat ik lees.
Heb de funplug er op en heb telnet nu achter SSH en kan via interne netwerk de nas zien en bereiken.
Echter heb de ip naar mijn dochter gestuurd, met haar gebruikersnaam en paswoord wat ik in de nas aangemaakt hebt. Heb op mijn speedtouch 716 de poort 21 opengezet voor de nas.
Echter zij kan niet in de nas komen.
Wat doe ik nog verkeerd? Moet ik ook iets toevoegen bij de funplug oid???
Graag hulp in deze en mij de juiste weg te tonen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afhankelijk van je of je van buitenaf active of passive FTP gebruikt, moet je nog wat extra poorten openzetten. Bij passive is dat vaak een enorme range, maar die kun je via de configfile tot een klein aantal poorten beperken. Bij active is dat ook een aantal poorten, maar dan bij elke clientpc. Die poorten zijn in te stellen in iedere fatsoenlijke FTP client.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alpa-Tole, ik heb de topic titel even aangepast, zodat deze de inhoud van het topic wat beter benaderd, want "Hulp gevraagd" zegt niets. :)

In iedergeval heb je dit topic al eens doorgenomen, mogelijk dat ze daar ook opweg kunnen helpen?

- [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/