Na een aantal maanden alleen het nieuws op tweakers te lezen heb ik nu maar een account geregistreerd omdat mijn pc me op de moment zot maakt.
Laat ik eerst beginnen met de relevante specificaties:
- Asus P5Q3 - Deluxe
- Intel Q9300
- Corsair XMS3 DDR3 Platinum Series (TWIN3X2048-1333C9) - 2 x (2*1024)
Memory zou geschikt zijn: http://corsair.com/config...ct_results.aspx?id=589533
Eerst ging het installeren van windows niet eens, hij crashte op alle mogelijke manieren.
Na een update van bios naar 1406 ging het plotseling wel.
Echter bij het laten draaien van Prime95 gaf hij aan dat worker 3 en 4 corrupt waren.
Het vreemde is wel dat als ik de affiniteit zet op CPU0 en CPU1 hij dit niet aangeeft.
Heb daarom CPU in ander (goedkoop) moederbord getest en daar gaf prime95 geen error...
Het opzoeken van de foutmelding geeft aan dat het waarschijnlijk aan mijn geheugen lag.
Ben toen vanalles tegengekomen over het tweaken ervan in het bios(heb ik nog nooit eerder gedaan/moeten doen).
[ Foutmelding = FATAL ERROR: Rounding was 0.4999884384, expected less than 0.4]
Heb toen de vDRAM op 1.7V gezet, 9-9-9-24 gezet, DDR3-1333Mhz gezet,
helpt niets, crasht nog steeds.
Ik weet echt niets van voltages etc, ik wil gewoon een pc die werkt op stock snelheid (eerste idee was wat te leren over overclocken maar nu hoeft al niet meer :-|).
Heeft iemand soortgelijk probleem gehad? En hoe heb je het opgelost ?
Of kan iemand me misschien de naam van geheugen geven dat zeer goed werkt met dit moederbord zonder al te veel aanpassingen ?
Dank bij voorbaat
Laat ik eerst beginnen met de relevante specificaties:
- Asus P5Q3 - Deluxe
- Intel Q9300
- Corsair XMS3 DDR3 Platinum Series (TWIN3X2048-1333C9) - 2 x (2*1024)
Memory zou geschikt zijn: http://corsair.com/config...ct_results.aspx?id=589533
Eerst ging het installeren van windows niet eens, hij crashte op alle mogelijke manieren.
Na een update van bios naar 1406 ging het plotseling wel.
Echter bij het laten draaien van Prime95 gaf hij aan dat worker 3 en 4 corrupt waren.
Het vreemde is wel dat als ik de affiniteit zet op CPU0 en CPU1 hij dit niet aangeeft.
Heb daarom CPU in ander (goedkoop) moederbord getest en daar gaf prime95 geen error...
Het opzoeken van de foutmelding geeft aan dat het waarschijnlijk aan mijn geheugen lag.
Ben toen vanalles tegengekomen over het tweaken ervan in het bios(heb ik nog nooit eerder gedaan/moeten doen).
[ Foutmelding = FATAL ERROR: Rounding was 0.4999884384, expected less than 0.4]
Heb toen de vDRAM op 1.7V gezet, 9-9-9-24 gezet, DDR3-1333Mhz gezet,
helpt niets, crasht nog steeds.
Ik weet echt niets van voltages etc, ik wil gewoon een pc die werkt op stock snelheid (eerste idee was wat te leren over overclocken maar nu hoeft al niet meer :-|).
Heeft iemand soortgelijk probleem gehad? En hoe heb je het opgelost ?
Of kan iemand me misschien de naam van geheugen geven dat zeer goed werkt met dit moederbord zonder al te veel aanpassingen ?
Dank bij voorbaat