Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Bestanden gewijzigd van tijd na wintertijd ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heel vreemd probleem ... ik was daarnet een backup aan het nemen met SyncBack toen ik opmerkte dat hij allemaal bestanden aan het kopiëren was die eigenlijk helemaal niet gewijzigd zijn, behalve van datum / tijd ... exact een uur terug zoals we afgelopen nacht veranderd zijn naar wintertijd ...

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/screenshot_tijd.jpg

Wie kan mij zeggen wat de oorzaak hiervan is? Het betreft een gewone backup naar een USB externe harddisk, dat het een bug is in SyncBack zou mij verwonderen maar het kan natuurlijk altijd, maar ik zie niet in waarom dan effectief de tijd veranderd is van die bestanden (allemaal video bestanden van groter dan 700mb) en niet van alle andere bestanden of van kleinere video bestanden :?

Ik heb het nog nooit meegemaakt, ook niet met de verandering naar de zomertijd of vorig jaar ... SyncBack zelf gebruik ik al meer dan 2 jaar. 8)7

Virusscanner etc geeft ook niets verdacht aan ...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Wat is nu het nut van naar Fok of all places te verwijzen om aan te geven wat wintertijd is? 7(8)7

De oorzaak: tijd wordt opgeslagen als GMT UTC en niet als een string. Een variant op www.codeproject.com/KB/datetime/dstbugs.aspx

Merk je er in de verkenner ook wat van? If so: juiste patch-level? (Ik heb er hier geen last van).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
F_J_K schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:31:
offtopic:
Wat is nu het nut van naar Fok of all places te verwijzen om aan te geven wat wintertijd is? 7(8)7

De oorzaak: tijd wordt opgeslagen als GMT UTC en niet als een string. Een variant op www.codeproject.com/KB/datetime/dstbugs.aspx

Merk je er in de verkenner ook wat van? If so: juiste patch-level? (Ik heb er hier geen last van).
Dit is slechts ten dele het probleem. Om volledig te zijn, hoogstwaarschijnlijk draait je PC op NTFS en je backup op FAT(32). Fat gebruikt local time, en ntfs dus UTC. Omdat NTFS timestamps dus netjes gecorrigeerd worden, en syncback naar de timestamps kijkt, ziet die ineens een verschil van een uur.

Oplossing; backup converteren naar ntfs.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is niet het geval ... alles is hier NTFS :)
Ook in verkenner is er een verschil ...

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/datum.jpg

Ook betwijfel ik of het probleem komt door Syncback, zoals al eerder gezegd gebruik ik het programma al meer dan 2 jaar en voordien nooit dit probleem gehad ...

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/syncback.jpg

edit : net even de geschiedenis van het programma er op nagekeken, meuk: SyncBackSE 4.0.8 en er staat
Fixed:
... # DST changes not ignored in some cases, e.g. using UDF
De oorzaak moet iets anders zijn, ook blijf ik het vreemd vinden dat het alleen maar gaat om video & audio bestanden ... ik heb wel recent updated naar meuk: The Kmplayer 2.9.4.1433 ... misschien heeft het daar iets mee te maken :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 09:33 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:20:
Nee, dat is niet het geval ... alles is hier NTFS :)
Ook in verkenner is er een verschil ...

[afbeelding]

Ook betwijfel ik of het probleem komt door Syncback, zoals al eerder gezegd gebruik ik het programma al meer dan 2 jaar en voordien nooit dit probleem gehad ...

[afbeelding]

edit : net even de geschiedenis van het programma er op nagekeken, meuk: SyncBackSE 4.0.8 en er staat

[...]

De oorzaak moet iets anders zijn, ook blijf ik het vreemd vinden dat het alleen maar gaat om video & audio bestanden ... ik heb wel recent updated naar meuk: The Kmplayer 2.9.4.1433 ... misschien heeft het daar iets mee te maken :?
Hmmm raar. Ik kwam er een keer achter toen ik ook wilde syncen (ander tooltje) en later bij iemand die wel syncback gebruikte. Misschien dat er voor dat soort files iets mis gaat met de thumbs in verkenner of zo?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.