Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestuurbare webcam vanaf een binnenvaartschip

Pagina: 1
Acties:

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:16
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb een vraag doorgekregen of het mogelijk is om op een schip (dat op een niet al te groot meer vaart), een bestuurbare camera te plaatsen, om de werkzaamheden in de gaten te houden.

Dit schip vaart een beetje rond, wifi gaat dus moeilijk worden, dus misschien iets van hdspa? Kan dit zonder PC, is hier een professionele oplossing voor??
(Het mag ... iets kosten).

Thanx!

ps. ik weet niet in welk topic dit moet staan, dit leek me de meest logische

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wat heb je zelf al uitgezocht? Een simpele router met UMTS support icm een netwerkcamera kan, al moet je goed kijken naar de beschikbare bandbreedte, eventuele beperkingen mbt streaming, datalimieten en dekking op het meer.

• Whiskey48
DJSmiley schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:17:
Wat heb je zelf al uitgezocht? Een simpele router met UMTS support icm een netwerkcamera kan, al moet je goed kijken naar de beschikbare bandbreedte, eventuele beperkingen mbt streaming, datalimieten en dekking op het meer.
Hmm, ik ben niet zo'n fan van een zelf in elkaar knutsel pakket met verschillende mogelijke knelpunten / problemen.

... Ik heb misschien iets gevonden
http://www.webcam.nl/

... Hoe het precies werkt me streamen is me nog niet helemaal duidelijk. Het kan via hdspa .. maar hoe verder ... even een mailtje sturen :)

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
maurits82 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

Hmm, ik ben niet zo'n fan van een zelf in elkaar knutsel pakket met verschillende mogelijke knelpunten / problemen.

... Hoe het precies werkt me streamen is me nog niet helemaal duidelijk. Het kan via hdspa .. maar hoe verder ... even een mailtje sturen :)
Je bent een beetje tegenstrijdig met jezelf maargoed.

Webcam.nl levert oplossing met dezelfde oplossing als die DJSmiley geeft, alleen doen zij het kant en klaar aanleveren.

Gewoon een router met een HSDPA modem en een netwerkcam is gewoon imho de enige oplossing.
Knelpunt hierbij is alleen dat het abbo dat je nodig hebt hiervoor erg prijzig zal zijn want (continu) streamen is nou eenmaal veel bandwith en daar zal menig provider niet erg blij mee zijn met een FUP(Fair use policy) abbo

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
maurits82 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

Wat webcam.nl levert zijn simpelweg netwerkcamera's (op de chat na) tegen behoorlijk hoge bedragen. Voor deze netwerkcamera's heb je nog altijd een verbinding nodig met het Internet / Intranet. Dus zit je alsnog met een router met bijvoorbeeld UMTS ondersteuning. Wil je goede kwaliteit, dan moet je even bij Linksys gaan kijken. Die hebben minstens één router met deze functie.

DJSmiley's oplossing is dus de oplossing, tenzij je een webcam van goede kwaliteit kunt vinden met ingebouwd draadloos modem. (UTMS of HSDPA dus). Een eigen zend en ontvangstation zijn waarschijnlijk uitgesloten vanwege de door de wetgever gestelde limieten op zendvermogen (zonder dure licentie).

Edit: Wat denzeltje zegt dus

• Whiskey48
Nijn schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:29:
[...]

Wat webcam.nl levert zijn simpelweg netwerkcamera's (op de chat na) tegen behoorlijk hoge bedragen. Voor deze netwerkcamera's heb je nog altijd een verbinding nodig met het Internet / Intranet. Dus zit je alsnog met een router met bijvoorbeeld UMTS ondersteuning. Wil je goede kwaliteit, dan moet je even bij Linksys gaan kijken. Die hebben minstens één router met deze functie.

DJSmiley's oplossing is dus de oplossing, tenzij je een webcam van goede kwaliteit kunt vinden met ingebouwd draadloos modem. (UTMS of HSDPA dus). Een eigen zend en ontvangstation zijn waarschijnlijk uitgesloten vanwege de door de wetgever gestelde limieten op zendvermogen (zonder dure licentie).

Edit: Wat denzeltje zegt dus
Thanx. Ik denk dat jullie gelijk hebben ja. Ik ben op een betere site terecht gekomen
http://www.webcamcenter.nl/
hier hebben ze ook de routers met abonnementen

... ik denk dat ik het door hun laat doen, met de vraag of je het dataverkeer ook op afstand aan en uit kunt zettne, om de datakosten te voorkomen.

Thanx!
Pagina: 1